More stories

Hoe maak je een goede landingspagina?

Hoe maak je een goed converterende landingspagina? Hoe schrijf je je landingspagina schrijven voor het beste resultaat? Volg dit stappenplan!

Web-design
Premium

‘Contextual advertising’ werkt alleen als je de context vollédig begrijpt

Begrijpen we de context echt? Vaak niet, en dan wordt ‘contextual advertising’ iets op basis van een gok over de betekenis van een paar woorden.

Online advertising

E-commerce in België voor Nederlandse verkopers

Amazon.be staat eindelijk live, maar e-commerce in België kan toch net even anders verlopen dan in Nederland. Wees dus voorbereid.

Marketplaces

Nederlandse wijkwinkelcentra veranderen van karakter en samenstelling

Door de snelle ontwikkelingen en dreigende recessie staat de retailsector nog meer onder druk. Niet alleen in negatieve zin, zoals leegstand en verdwijnen van zelfstandige winkels, maar ook in positieve zin met (grote) omzetstijgingen in de supermarkten en foodspeciaalzaken. De verwachting is dat er ook veel permanente gevolgen zijn, zoals de toegenomen online participatie van de oudere generaties en aandacht voor duurzame producten, constateert Locatus.

Retail

Retail Report: bepalende trends en inzichten voor de industrie

Het gedrag van consumenten is veranderd; lees in Adyens nieuwe Retail Report hoe je loyale klanten verwelkomt met een winkelervaring op maat.

Retail
Premium

Online omzet groeit door hogere prijzen

De online omzet is in september weer gestegen en was zelfs 5,7 procent hoger dan in september 2021. Webwinkels hebben 0,7 procent meer omgezet. Multi-channelers groeide met 12,2 procent.

E-commerce

Personaliseren van de retourervaring: kans om consumentengedrag positief te beïnvloeden  

Ook rond retouren kun je met personalisatie een ervaring op maat bieden. Niet alleen kun je zo trouwe klanten belonen maar ook duurzaam gedrag stimuleren.

Customer Engagement

Google-Ads-accountstructuren: de afweging tussen Single Intent Ad Groups en Hagakure

Je Google-Ads-account: single Intent Ad Groups,het bredere Hagakure, of iets ertussenin: wat komt als beste uit de bus? Alles op een rij en een eindoordeel.

Online advertising

Belangrijke technologieën om toe te passen op nieuwe retail

Vrijwel ieder retail- of e-commerce-bedrijf heeft tegenwoordig te maken met zowel offline als online business. Wat kunnen we leren van de aanpak van Alibaba?

Retail

Winkelen in 2030: de toekomst van retail in Nederland

Hoe ga je als retailer om met de wensen van de online klant die vaak tegengesteld zijn en hoe bereid je jezelf voor op de consument van 2030?

Retail

Hoe je met moderne technologie de last mile-levering kan optimaliseren

Investeren in moderne technologie helpt marktspelers om hun last mile processen eenvoudiger en kostenefficiënter te maken.

Logistics

Steeds meer ‘Same-day delivery’. En niet alleen omdat de klant het vraagt

Vandaag bestellen en ook vandaag nog geleverd: bedrijven bieden het niet alleen als optie aan voor de consument maar ook voor de eigen ‘cut-off’-tijden.

Logistics

Podcast ‘Shaping the Future’: Sanne van Mourik-Linsen (Feyenoord) over de relatie tussen mens en machine

Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat […]

Data

Het geheim van een succesvolle Black Friday

In deze whitepaper lees je heel veel tips & tricks van vier toonaangevende spelers: Tweakwise, PostNL, Mollie en DutchDrops.

Retail
Premium

‘Native advertising’: alternatief voor gebruikers die zich van sociale media afkeren

Gebruikers keren zich af van sociale media en vinden ads daar opdringerig. Vertrouwen in redactionele content maakt ‘native advertising’ belangrijker.

Native advertising