More stories

Waarom merken een mening moeten hebben

Wat klanten van merken verwachten is de afgelopen decennia flink veranderd. Je positioneert je als merk niet alleen op de markt maar ook in de maatschappij.

Customer Loyalty

Klantbeleving: breng de menselijke maat in ‘customer experience’ terug

Een soepele omnichannel-ervaring is een goed begin, maar écht klantvriendelijk zijn is steeds belangrijkere om klanten te behouden.

Customer Experience
Premium

HEMA test mobiele, ambulante kassa’s

Klanten van de HEMA hoeven niet meer per se naar de balie om hun aankopen bij de kassa te betalen. De winkelketen experimenteert met ambulante kassa’s: software op Android-telefoons van personeel dat door de winkel loopt.

Retail

Hoe ontwikkel je een preciezer en persoonlijker beeld van je bezoekers?

Verschillende software tools kunnen, in combinatie met GA4, tot diepgaande inzichten over het gedrag van je doelgroep leiden.

Data
Premium

Multichannelers doen het beter dan pure webwinkels

Voor het eerst sinds lange tijd was de online omzet in Nederland weer wat hoger, 5 procent hoger dan in juli 2021.

Retail

Klantbeleving: een model naar aanleiding van veertig jaar wetenschappelijk onderzoek

Naar aanleiding van een overzichtsartikel over veertig jaar onderzoek naar klantbeleving: een model met de factoren die klantervaringen vormgeven.

Customer Experience
Premium

Coolblue opent tweede winkel in Duitsland

Nog geen jaar na de eerste zaak in Düsseldorf opent Coolblue tweede zijn eerste winkel in Duitsland, in het centrum van Essen.

Retail
Premium

Verkopen webshop Amac lopen terug

De Nederlandse verkoper van Apple-apparatuur Amac ziet de online omzet over het eerste half jaar van 2022 behoorlijk dalen, van 54 naar 39 miljoen euro.

Retail

Open vacatures? Laat recruiter en marketeer met elkaar samenwerken

Hoe kun je als organisatie je verhaal zo goed mogelijk vertellen en zorgen dat nieuw talent binnenkomt? Samenwerking tussen recruiter en de marketeer.

Recruitment

Marketing intelligence anno 2022: dit zijn de uitdagingen en kansen

Met data houd je klanten tevreden en kun je groeien. Maar de datahoeveelheid neemt toe en privacyregels worden scherper. Hoe zien marketeers de uitdagingen?

Strategy

Wie levert wat? Verhoog de omzet met het slimmer inzetten van voorraad

Nee moeten verkopen omdat een van je kanalen geen voorraad meer heeft? Dat verkom je met een slim Order Management Systeem en allocatieregels.

Fulfillment
Premium

Ondanks verplichting elektronisch betalen nog niet overal mogelijk in België

Ondanks een wettelijke verplichting sinds 1 juli kan er in België nog niet overal in winkels elektronisch betaald worden. Er zouden al 103 inbreuken zijn gemeld, schrijft de VRT.

Payment
Premium

Online omzet in tweede kwartaal 10 procent lager

In het tweede kwartaal van 2022 was de online omzet van de detailhandel 10 procent lager dan een jaar eerder. Dat meldt het CBS dinsdag.

E-commerce

Traditionele webbeveiliging is niet effectief tegen moderne phishing

Organisaties worden nog steeds gephisht. Er zijn processen, controles en technologieën die kunnen helpen om het risico te verkleinen.

Security
Premium

Wat zijn de pijlers onder een groeiende experimenteercultuur?

Nominaties voor de Experimentation Culture Awards geven inzicht in wat de belangrijkste pijlers zijn onder een groeiende experimenteercultuur.

Research and development