More stories

Slimmer voorraden plannen met AI en ‘machine learning’

Retailers merken het: het wordt steeds lastiger voorraden te plannen. In plaats van statische regels voor voorraadbeheer kan AI veel meer factoren meenemen.

Fulfillment
Premium

Klanten AH en Lidl zijn digitale koopjesjagers

De primaire bezoekers van Albert Heijn en Lidl zijn digitaler dan dezelfde klantengroep van Aldi, Plus en Jumbo. Ze lezen de digitale folders van die ketens vaker dan anderen doen.

Marketing
Premium

Dichte deuren Ochama in Rotterdam en Diemen

Waarom, dat is nog gissen. Maar de afhaalpunten van Ochama, een one-stop (web)shop, in Rotterdam en Diemen zijn dicht. De lokale directie is vertrokken.

Retail

Ferhat Topuz (Valyuu): ‘Circulariteit van consumentenelektronica nog in de kinderschoenen’

Valyuu is een marktplaats voor elektronica. Je koopt er bijvoorbeeld een gebruikte smartphone van een andere particulier. Investeerders toonden vertrouwen.

Start-ups

Langdurige klantrelaties overhouden aan de feestdagen: zo doe je dat

Om de feestmaanden tot een succes te maken richt je je op het ontwikkelen van manieren om data te verzamelen. Zo werk je aan langdurige klantrelaties. 

Customer Engagement

Echt innoveren? Ga voor waardevolle problemen

Niet elke vernieuwing leidt tot verbetering. Je moet eerst de juiste vraagstukken vinden. Maar hoe vind je de problemen die het waard zijn om op te lossen?

Strategy

Onderzoek: welke duurzame bedrijfsmodellen spreken Nederlanders aan? 

Voor welke vormen of bedrijfsmodellen van duurzaamheid staan Nederlanders het meeste open? En wat zien ze nog niet zo zitten? Uitkomst van een onderzoek.

Sustainability

Je eigen weg naar omnichannelmarketing: data- en kanaalintegratie zonder megaproject

Wil je verder richting omnichannel? Denk na over wat je op wilt lossen en denk niet dat je per se een groot IT-project of een nieuw CDP nodig hebt.

Research and development

Bouw aan vertrouwen: houd ook ná de aankoop aandacht voor de klant

Wanneer bouw je de band met klanten op? Ook ná de aankoop liggen kansen om ze aan je te binden. Maak kennis met Post-Purchase Experience Management.

Customer Engagement

Hoe de online en offline wereld ‘blended spaces’ worden

Online en offline retail raken steeds meer geïntegreerd: dat brengt de behoefte aan ‘blended spaces’ en een intuïtieve relatie tussen merken en consumenten.

Customer Experience

Vijf tips om de backoffice op orde te hebben voor Black Friday  

Deze periode kan voor druk op je bedrijf zorgen. Een goede voorbereiding is het halve werk en zorgt ervoor dat je geen omzet misloopt.

E-commerce
Premium

270 miljoen voor verhuurplatform Grover

Het verhuurplatform voor populaire elektronica Grover sluit een nieuwe lening af voor 270 miljoen euro. Hiermee wil het in Duitsland, Nederland en daarbuiten groeien.

Venture
Premium

Online 0,4 procent minder omgezet in augustus

De online omzet was in augustus 0,4 procent lager dan in augustus 2021. Webwinkels hebben 2,6 procent minder omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), groeide met 2,7 procent.

Retail
Premium

Dille & Kamille sluit (web)winkels op Black Friday

Dille & Kamille kondigt plannen aan voor Green Friday als tegenreactie op Black Friday. Op vrijdag 25 november 2022, wereldwijd de dag van Black Friday, sluit het familiebedrijf alle winkels in Nederland, België en Duitsland én de webwinkel. Om nog meer impact te maken, roept Dille & Kamille andere retailers op om hetzelfde te doen.

Retail

Studiereis Verenigde Staten: klant centraal, ‘immersive’ beleving en cultuurverschillen

ShoppingTomorrow en Thuiswinkel.org organiseerden een studiereis naar New York en Arkansas waaraan 30 CEO’s deelnamen. Lees hier wat opviel.

Strategy