Slimmer voorraden plannen met AI en ‘machine learning’
Retailers merken het: het wordt steeds lastiger voorraden te plannen. In plaats van statische regels voor voorraadbeheer kan AI veel meer factoren meenemen.
Retailers merken het: het wordt steeds lastiger voorraden te plannen. In plaats van statische regels voor voorraadbeheer kan AI veel meer factoren meenemen.
De primaire bezoekers van Albert Heijn en Lidl zijn digitaler dan dezelfde klantengroep van Aldi, Plus en Jumbo. Ze lezen de digitale folders van die ketens vaker dan anderen doen.
Waarom, dat is nog gissen. Maar de afhaalpunten van Ochama, een one-stop (web)shop, in Rotterdam en Diemen zijn dicht. De lokale directie is vertrokken.
Valyuu is een marktplaats voor elektronica. Je koopt er bijvoorbeeld een gebruikte smartphone van een andere particulier. Investeerders toonden vertrouwen.
Om de feestmaanden tot een succes te maken richt je je op het ontwikkelen van manieren om data te verzamelen. Zo werk je aan langdurige klantrelaties.
Niet elke vernieuwing leidt tot verbetering. Je moet eerst de juiste vraagstukken vinden. Maar hoe vind je de problemen die het waard zijn om op te lossen?
Voor welke vormen of bedrijfsmodellen van duurzaamheid staan Nederlanders het meeste open? En wat zien ze nog niet zo zitten? Uitkomst van een onderzoek.
Wil je verder richting omnichannel? Denk na over wat je op wilt lossen en denk niet dat je per se een groot IT-project of een nieuw CDP nodig hebt.
Wanneer bouw je de band met klanten op? Ook ná de aankoop liggen kansen om ze aan je te binden. Maak kennis met Post-Purchase Experience Management.
Online en offline retail raken steeds meer geïntegreerd: dat brengt de behoefte aan ‘blended spaces’ en een intuïtieve relatie tussen merken en consumenten.
Deze periode kan voor druk op je bedrijf zorgen. Een goede voorbereiding is het halve werk en zorgt ervoor dat je geen omzet misloopt.
Het verhuurplatform voor populaire elektronica Grover sluit een nieuwe lening af voor 270 miljoen euro. Hiermee wil het in Duitsland, Nederland en daarbuiten groeien.
De online omzet was in augustus 0,4 procent lager dan in augustus 2021. Webwinkels hebben 2,6 procent minder omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), groeide met 2,7 procent.
Dille & Kamille kondigt plannen aan voor Green Friday als tegenreactie op Black Friday. Op vrijdag 25 november 2022, wereldwijd de dag van Black Friday, sluit het familiebedrijf alle winkels in Nederland, België en Duitsland én de webwinkel. Om nog meer impact te maken, roept Dille & Kamille andere retailers op om hetzelfde te doen.
ShoppingTomorrow en Thuiswinkel.org organiseerden een studiereis naar New York en Arkansas waaraan 30 CEO’s deelnamen. Lees hier wat opviel.