More stories
Premium
Emerce Retail: Lenovo wil scherpschieten
Pc-fabrikant Lenovo wil scherpschieten, zegt hoofd marketing Benelux Marjolijn van Dingenen bij de videocollectie Emerce Retail. “Ons marketingbudget werd altijd erg fragmentarisch ingezet, nu kiezen we bewust voor mid-funnel en daaronder. We gaan voor de conversie.”
Premium
Emerce Retail: Kamera Express neemt klant bij de hand
Kamera Express overweegt uitbreiding naar Oostenrijk. Dat vertellen Soraya de Meijer en Lydia van Dijk van de cameraretailer in Emerce Retail Video Colllection.
Premium
Emerce Retail: ‘Met chat kun je online heel goed bedden verkopen’
Online bedden verkopen, dat was lange tijd eigenlijk not done. Fabrikanten eisten dat er voor de verkoop een fysiek kanaal aanwezig is. Maar Alex Wolfswinkel van Sleepfast, zelf gepokt en gemazeld in de beddenzaak van zijn ouders, wilde bedden ook online verkopen. “In een beddenzaak praat je al gauw een uur met klanten over slaapvoorkeuren, dat kun je ook online,” zo vertelt hij bij Emerce Retail Video Collection.
Premium
Amazon krijgt nieuwe CEO voor retail
Amazon heeft een nieuwe CEO voor zijn retailtak benoemd. Doug Herrington, die al zeventien jaar voor Amazon werkt, lanceerde Amazon Fresh in 2007.
Podcast The Brief: Ralph Rijks (Zalando) over positioneren en positieve impact realiseren
The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met marketinggrootmeester Ralph Rijks van Zalando.
Blijft een e-mailadres wel leidend in je klantbeeld?
Apple Mail Privacy Protection heeft marketeers de afgelopen maanden hoofdbrekens opgeleverd. Marketeers stonden opeens voor nieuwe uitdagingen.
Premium
Stocard geïntegreerd in Klarna-app
De mobiele app van Klarna breidt uit met de spaarkaarten van Stocard. Het betaalbedrijf verbreedt zijn marktpositie stap voor stap richting een bredere waaier e-commerce, marketing en retail.
Til je advertenties naar een hoger niveau met Google Studio
Met het aanleveren van afbeeldingen, een logo en wat scherpe teksten maakt Google in een mum van tijd een advertentie. Kleine moeite, maar valt het wel op?
Volgende stap in klantcontact: ‘speech-to-text’ en ‘text-to-speech’
Klantcontact moet gebruiksvriendelijk én efficiënt en goedkoop. ‘Speech-to-text’ en ‘text-to-speech’ bieden een oplossing die beide factoren in beeld houdt.
Premium
Emerce Retail: Lucardi wil grote Europese speler worden
Sierradenverkoper Lucardi heeft stevige Europese ambities. “We zijn nu nog echt een Nederlandse speler, maar willen in veel Europese landen aanwezig zijn,” vertelt marketingdirecteur Jolanda Ravenek in de videocollectie Emerce Retail, die vanaf donderdag live gaat.
Premium
Gorillas nog deze maand weg uit België
Flitsbezorger Gorillas stapt af in België en parkeert de fiets definitief. Nog voor het einde van deze maand worden de activiteiten opgerold. Er wordt nog bekeken of een derde partij de activiteiten wil overnemen.
Problemen met je UX? Kijk eens naar een starchitect
Stijl, overtuiging en signatuur ontbreken in een digitale wereld waarin het model van de gebruiker heerst en resulteert in digitale homogeniteit.
Polestar: het leven en voelen van een merk
Alle conventies mochten de deur uit. Een nieuw merk en een compleet nieuw digitaal landschap. Code D’azur ging de uitdaging aan.
‘Let’s get personal’ met hyperpersonalisatie
Hyperpersonalisatie is een mooie aanvulling voor de toekomst waarbij we ons richten op ‘cookieloos’ adverteren.