Gemeenten worden strenger tegen flitsbezorgers
Een klein dozijn gemeentes bereidt maatregelen voor om de wildgroei aan magazijnen van flitsbezorgers in te dammen. Ze worden niet verboden, maar mogen zich niet zomaar overal meer gaan vestigen.
Een klein dozijn gemeentes bereidt maatregelen voor om de wildgroei aan magazijnen van flitsbezorgers in te dammen. Ze worden niet verboden, maar mogen zich niet zomaar overal meer gaan vestigen.
Bij Praxis moest tijdens corona de klantenservice een andere rol vervullen. Deze learnings zijn ook interessant voor andere retailers.
Groene pakketbezorging wordt steeds normaler en opties nemen toe. Betere communicatie aan klanten over de (positieve of negatieve) milieu-impact helpt ook.
Samsung heeft in het centrum van Breda een nieuwe Samsung Experience Store geopend. De Experience Store Breda, die is gevestigd aan de Eindstraat in hartje centrum, is de tweede Samsung Experience Store van Nederland. De eerste staat in Utrecht.
Een optimale betaalstrategie is onlosmakelijk met e-commerce verbonden. Ook op dat gebied tekenen zich de contouren van de (nabije) toekomst af.
Hoewel de economie van het slot is gegaan en retailers zich richten op herstel, heeft de coronacrisis een aantal structurele problemen blootgelegd. ABN AMRO noemt vandaag in een sectorprognose de versnelde opkomst van online en een te grote afhankelijkheid van een beperkt aantal aanbieders in d
‘Native advertising’ is niets nieuws. Maar het volle potentieel wordt nog niet benut. Vooral op sociale media is er nog veel te winnen, ook voor het MKB.
De Europees werkende prijsvergelijker PriceRunner eist een schadevergoeding van minstens 2,1 miljard euro van Google. Daartoe dagen de Zweden de Amerikaanse techgigant in Stockholm voor de rechter.
Corona had ook impact op het werk van van mediaplanners: meer thuiswerkers, meer privacy. Dat beïnvloedt de manier waarop je een doelgroep opbouwt.
Voor steeds meer merken is het faciliteren van de 2de-hands verkoop van hun eigen producten een businessmodel. De verschillende businessmodellen vergeleken.
In deze onzekere tijden is het noodzakelijk om naast je bestaande verkoopkanalen ook andere mogelijkheden te onderzoeken, zoals Direct-to-Consumer.
Hoe maken mensen keuzes? Op grond van welke informatie gaan ze over tot een aankoop? Meer inzicht in de koopvoorkeuren van consumenten.
Flitsbezorgers moeten net als in Amsterdam nu ook in Rotterdam een pas op de plaats maken. Ze krijgen een vestigingsverbod voor nieuwe darkstores.
‘Customer experience’ om je te onderscheiden? Maar als iedereen dat doet, hoe zorg je dan voor een onderscheidende ervaring? Maak contra-intuïtieve keuzes.
Deze zomer opent Coolblue een winkel in Den Bosch. In de winkel kunnen klanten meer dan 1000 producten zelf ervaren. In en rondom de stad werden er al bestellingen met de eigen bezorgservice CoolblueFietst geleverd.