More stories

Premium

Gemeenten worden strenger tegen flitsbezorgers

Een klein dozijn gemeentes bereidt maatregelen voor om de wildgroei aan magazijnen van flitsbezorgers in te dammen. Ze worden niet verboden, maar mogen zich niet zomaar overal meer gaan vestigen.

Retail

Hoe Praxis tijdens corona zijn business model en klantenservice omschakelde

Bij Praxis moest tijdens corona de klantenservice een andere rol vervullen. Deze learnings zijn ook interessant voor andere retailers.

Customer Experience

Is 2022 het jaar waarin duurzame bezorging eindelijk echt doorbreekt?

Groene pakketbezorging wordt steeds normaler en opties nemen toe. Betere communicatie aan klanten over de (positieve of negatieve) milieu-impact helpt ook.

Sustainability
Premium

Samsung opent in Breda tweede Experience Store

Samsung heeft in het centrum van Breda een nieuwe Samsung Experience Store geopend. De Experience Store Breda, die is gevestigd aan de Eindstraat in hartje centrum, is de tweede Samsung Experience Store van Nederland. De eerste staat in Utrecht.

Retail

E-commerce nu: blijvende groei en nieuwe ontwikkelingen rond betalingen

Een optimale betaalstrategie is onlosmakelijk met e-commerce verbonden. Ook op dat gebied tekenen zich de contouren van de (nabije) toekomst af.

Payment
Premium

ABN: Inflatie en oplopende schulden belemmeren groei in retail

Hoewel de economie van het slot is gegaan en retailers zich richten op herstel, heeft de coronacrisis een aantal structurele problemen blootgelegd. ABN AMRO noemt vandaag in een sectorprognose de versnelde opkomst van online en een te grote afhankelijkheid van een beperkt aantal aanbieders in d

Retail
Premium

Hoe je met native advertising customer engagement kunt verbeteren

‘Native advertising’ is niets nieuws. Maar het volle potentieel wordt nog niet benut. Vooral op sociale media is er nog veel te winnen, ook voor het MKB.

Native advertising
Premium

Zweedse prijsvergelijker daagt Google voor miljarden

De Europees werkende prijsvergelijker PriceRunner eist een schadevergoeding van minstens 2,1 miljard euro van Google. Daartoe dagen de Zweden de Amerikaanse techgigant in Stockholm voor de rechter.

Legal

Uitdaging voor mediaplanners in 2022: het opbouwen van een doelgroep

Corona had ook impact op het werk van van mediaplanners: meer thuiswerkers, meer privacy. Dat beïnvloedt de manier waarop je een doelgroep opbouwt.

Online advertising

Hergebruik is booming: zo maak je resale onderdeel van je e-commercestrategie

Voor steeds meer merken is het faciliteren van de 2de-hands verkoop van hun eigen producten een businessmodel. De verschillende businessmodellen vergeleken.

Sustainability

De impact van D2C: meer grip op je verkoop, klanten en data 

In deze onzekere tijden is het noodzakelijk om naast je bestaande verkoopkanalen ook andere mogelijkheden te onderzoeken, zoals Direct-to-Consumer. 

Strategy

Decoding Decisions: ontdek hoe je de interesse van consumenten wekt tijdens het aankoopproces.

Hoe maken mensen keuzes? Op grond van welke informatie gaan ze over tot een aankoop? Meer inzicht in de koopvoorkeuren van consumenten. 

Customer Experience
Premium

Rotterdam geeft flitsbezorgers vestigingsverbod

Flitsbezorgers moeten net als in Amsterdam nu ook in Rotterdam een pas op de plaats maken. Ze krijgen een vestigingsverbod voor nieuwe darkstores.

E-commerce

Met merkdenken je online customer experience echt onderscheidend maken

‘Customer experience’ om je te onderscheiden? Maar als iedereen dat doet, hoe zorg je dan voor een onderscheidende ervaring? Maak contra-intuïtieve keuzes.

Customer Experience
Premium

Coolblue komt naar Den Bosch

Deze zomer opent Coolblue een winkel in Den Bosch. In de winkel kunnen klanten meer dan 1000 producten zelf ervaren. In en rondom de stad werden er al bestellingen met de eigen bezorgservice CoolblueFietst geleverd.

Retail