De meeste chatbots falen… maar dit kun je eraan doen
Een frustrerend chatbotgesprek bij een klantenservice. Frustrerend en je klant raakt geïrriteerd in plaats van geholpen. Dat hoeft niet langer.
Een frustrerend chatbotgesprek bij een klantenservice. Frustrerend en je klant raakt geïrriteerd in plaats van geholpen. Dat hoeft niet langer.
Het enthousiasme over flitsbezorgers en dark stores is flink bekoeld. Om te overleven zullen ze in moeten spelen op een aantal bepalende marktontwikkelingen.
Hoe meer e-commerce, hoe meer pakjes retour komen. Het voorkomen van retouren loont zich dus steeds meer, vanwege de kosten en de milieu-impact.
Met ‘native advertising’ kun je consumenten die overspoeld worden met informatie toch bereiken. Hierbij neem je de aanblik van een mediaomgeving over.
Juweliersketen Lucardi voerde een productinformatiesysteem in tijdens corona: groot project met complex assortiment van duizenden producten en varianten.
Steeds meer bedrijven besluiten de stap naar de metaverse te zetten. Maar valt er ook rendement te behalen? Met deze vijf stappen pak je het goed aan.
Nederlandse webwinkels worden internationaal gezien tegen nogal lage waarderingen verkocht, voor minder dan gemiddelde MKB-bedrijven. Voor de toekomst moeten ze of volume gaan maken of een niche domineren.
Met behulp van kunstmatige intelligentie kun je je marges optimaliseren. Hoe zet je zulke techniek in? De PRICE-aanpak helpt je die succesvol in te voeren.
In de e-commerce gaat het met de opens, kliks en aflevering van e-mailcampagnes erg goed. Cijfers uit de E-mail Marketing Benchmark 2022.
Dankzij het GARM-framework kunnen merken de stap van brand safety naar brand suitability beter maken, waardoor gericht geadverteerd kan blijven worden.
Van verandermanagement krijgen veel mensen de kriebels. Vijf stappen om verandering in een organisatie op een pragmatische manier door te voeren.
Wanneer en wat shoppen Nederlandse consumenten het meest online? En voldoen webwinkels wel aan hun verwachtingen?
De online omzet was in februari 24,7 procent lager dan in februari 2021. Webwinkels hebben 8,7 procent minder omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), kromp met 39,9 procent. In februari 2021 groeide de online omzet met bijna 104 procent.
Amazon blijft zoeken naar manieren om zich in de fysieke winkelstraten te manifesteren. Tientallen algemene winkels gingen dicht. Nieuwe kledingwinkels gaan open.
D2C naast B2B kan conflicten opleveren met resellers. Uit angst daarvoor beginnen sommige bedrijven überhaupt niet aan D2C. Hoe pak je zulke problemen aan?