More stories

De meeste chatbots falen… maar dit kun je eraan doen

Een frustrerend chatbotgesprek bij een klantenservice. Frustrerend en je klant raakt geïrriteerd in plaats van geholpen. Dat hoeft niet langer.

Communicatie

Hoe flitsbezorgers en dark stores kunnen overleven

Het enthousiasme over flitsbezorgers en dark stores is flink bekoeld. Om te overleven zullen ze in moeten spelen op een aantal bepalende marktontwikkelingen.

Logistics

Vijf tips om retouren te verduurzamen in de e-commerce

Hoe meer e-commerce, hoe meer pakjes retour komen. Het voorkomen van retouren loont zich dus steeds meer, vanwege de kosten en de milieu-impact.

Logistics

Native advertising: hoe doe je dat?

Met ‘native advertising’ kun je consumenten die overspoeld worden met informatie toch bereiken. Hierbij neem je de aanblik van een mediaomgeving over.

Native advertising

Lucardi’s PIM-implementatie tijdens de lockdown: verbouwing met de webwinkel open

Juweliersketen Lucardi voerde een productinformatiesysteem in tijdens corona: groot project met complex assortiment van duizenden producten en varianten.

PIM

De metaverse en performance marketing: in vijf stappen naar ROI

Steeds meer bedrijven besluiten de stap naar de metaverse te zetten. Maar valt er ook rendement te behalen? Met deze vijf stappen pak je het goed aan.

Digital Transformation
Premium

‘Nederlandse webwinkels spotgoedkoop voor investeerders’

Nederlandse webwinkels worden internationaal gezien tegen nogal lage waarderingen verkocht, voor minder dan gemiddelde MKB-bedrijven. Voor de toekomst moeten ze of volume gaan maken of een niche domineren.

Venture
Premium

Datagedreven margeoptimalisatie: effectieve kortingen gebaseerd op AI-inzichten

Met behulp van kunstmatige intelligentie kun je je marges optimaliseren. Hoe zet je zulke techniek in? De PRICE-aanpak helpt je die succesvol in te voeren.

Artificial Intelligence

Onderzoek: mailcampagnes in de e-commerce scoren goed

In de e-commerce gaat het met de opens, kliks en aflevering van e-mailcampagnes erg goed. Cijfers uit de E-mail Marketing Benchmark 2022.

E-mailmarketing

Het GARM-framework en hoe je als adverteerder ‘brand suitability’ waarborgt

Dankzij het GARM-framework kunnen merken de stap van brand safety naar brand suitability beter maken, waardoor gericht geadverteerd kan blijven worden.

Publishing

Pragmatisch verandermanagement in vijf stappen

Van verandermanagement krijgen veel mensen de kriebels. Vijf stappen om verandering in een organisatie op een pragmatische manier door te voeren.

Strategy

Alles wat je moet weten over het hoogseizoen voor webshops

Wanneer en wat shoppen Nederlandse consumenten het meest online? En voldoen webwinkels wel aan hun verwachtingen?

Customer Experience
Premium

Online bijna 25 procent minder omzet in februari

De online omzet was in februari 24,7 procent lager dan in februari 2021. Webwinkels hebben 8,7 procent minder omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), kromp met 39,9 procent. In februari 2021 groeide de online omzet met bijna 104 procent.

Retail
Premium

Amazon sleutelt aan retailformule, focus op fashion

Amazon blijft zoeken naar manieren om zich in de fysieke winkelstraten te manifesteren. Tientallen algemene winkels gingen dicht. Nieuwe kledingwinkels gaan open.

E-commerce

Kanaalconflict in B2B e-commerce: oplossen of vermijden? 

D2C naast B2B kan conflicten opleveren met resellers. Uit angst daarvoor beginnen sommige bedrijven überhaupt niet aan D2C. Hoe pak je zulke problemen aan?

Disruptie