In heel 2021 online omzet 23,6 procent hoger dan in 2020
In heel 2021 was de online omzet 23,6 procent hoger dan in 2020. Webwinkels hebben 18,9 procent meer omgezet, zo blijkt uit gegevens van het CBS.
In heel 2021 was de online omzet 23,6 procent hoger dan in 2020. Webwinkels hebben 18,9 procent meer omgezet, zo blijkt uit gegevens van het CBS.
Personalisatie is een jong vakgebied zonder 100% geslaagde methode. Toch is genoeg bekend om voorbereid aan de slag te gaan. Antwoord op zeven vragen.
Coolblue opent vandaag een nieuwe winkel in Groningen, aan het Sontplein. De vorige Groningse winkel en alle Coolblue’ers daar, verhuizen mee naar de nieuwe locatie die drie keer zo groot is. Op een oppervlakte van 2.000 m2 kunnen klanten er meer dan 1000 producten zelf uitproberen.
Tijdens de Google EMEA product-kick-off worden nieuwe ontwikkelingen onthuld. De belangrijkste punten rond ‘search’ en ‘shopping’ van semester 2.
Steeds meer bedrijven kijken over de grenzen. Dat betekent: je website in andere landen en talen. Lees de basis SEO-stappen voor een meertalige website.
De trend in e-commerce is ‘groei’, maar er zijn ook veel schommelingen en pieken: trends van de afgelopen maanden en tips voor het plannen van je voorraad.
De augmented reality app van Gamma is een serieuze reactie op de concurrentie van ‘category killers’ en ‘boutique brandstores’.
Als je het idee hebt dat je groeimogelijkheden in Nederland uitgeput raken, kan het buitenland de juiste stap zijn. Hoe begin je met ‘cross-border selling’?
Shopstreaming is booming in China en verovert snel markt in de rest van de wereld. Wat is het verschil met de ouderwetse TelSell-programma’s?
Online kopen is ingeburgerd en thuisbezorging dus ook. Dit zijn de zes trends rond ‘last mile’ en bezorging die in 2022 nog belangrijker gaan worden.
SEO is een specialisme, maar SEO-specialisten kunnen breed worden ingezet. Antwoord op externe factoren: richt je op concrete doelen en blijf samenwerken.
Door de snelle opmars van webshops voelt het web steeds meer aan als een app. Welke kansen biedt dit voor e-commerce-spelers?
Marketing krijgt steeds meer een lokale focus: de plek waar je bent heeft invloed op wat je ziet op social media, advertenties en in Google.
Niet-essentiële winkels mogen toch bezocht worden zonder afspraak. Haagse bronnen melden aan de NOS dat het kabinet het daarover eens is geworden. Ze moeten wel om 17 uur sluiten en er gaan beperkingen gelden voor het aantal bezoekers per vierkante meter.
Een nieuwe dienst, genaamd Oopen, helpt winkeliers om nu al klanten op de stoep te krijgen als en wanneer de zaken weer open mogen. Mogelijk is dat morgen al.