More stories

Premium

HEMA verdubbelt e-commerce omzet

Met een verdubbeling van de omzet presteerde HEMA naar eigen zeggen sterk op het gebied van ecommerce. Maar dat is dan ook het enige goede nieuws.

Retail

AI en intelligente automatisering: klanten én werknemers profiteren

De tijd voor AI voor bedrijven is nú! Ieder bedrijf kan voordeel putten uit AI-tools, en AI zorgt er voor dat werknemers meer ‘mensenwerk’ kunnen doen.

Innovatie

Het Google Display Netwerk: wat is het en wat kun je ermee?

Via het Google Display Netwerk kun je je doelgroep bereiken zonder dat ze op zoek zijn naar je. Best practices voor adverteren via dit netwerk.

Online advertising

Nog één dag te lezen! De averechtse werking van pushen  

De aanhouder wint maar teveel aandringen roept weerstand op. Hoe zit dat? En hoe kun je consumenten benaderen zonder ze tegen de haren in te strijken?

Communicatie

Maximale impact met user-generated content bij customer journey’s

Hoe user generated content de klantreis kan beïnvloeden voor, tijdens en na de aanschaf van een product. Bugaboo deelt haar ervaring.

Customer Experience
Premium

Emerce Fashion: America Today en PostNL gaan klantdata analyseren

Kledingretailer America Today en PostNL gaan de komende tijd gezamenlijk klantdata analyseren. Dat vertellen Martin Bless van America Today en Patrick Vink van PostNL op Emerce Fashion.

Retail

De marketplace-specialist: het schaap met de vijf poten

Marketplaces zijn sterk in opkomst en dat vraagt om de inzet van specialisten. Wat moet zo’n marketplace-specialist allemaal kennen en kunnen?

Marketplaces
Premium

Bijna verdubbeling omzet retailmedia Criteo

Steeds meer winkeliers nemen technologie af bij Criteo om ruimte in hun digitale schappen te exploiteren met reclame. Het Franse bedrijf zag de omzet daaruit met 72 procent toenemen.

Online advertising
Premium

Amazon PPC Advertising: een vergelijking met Google en andere kenmerken

Moet ik wat met Amazon Sponsored Ads? Hoe werkt het in vergelijking met Google Ads? Dit artikel heldert de belangrijkste verschillen op.

Online advertising
Premium

Inkoopplatform Orderchamp haalt 16,5 miljoen euro op

De Nederlandse scale-up Orderchamp, een inkoopplatform voor merken en retailers, haalt in zijn eerste grote investeringsronde 16,5 miljoen euro op. Prime Ventures leidt de ronde.

Marketplaces
Premium

Tweede winkel voor Coolblue in Rotterdam

Coolblue opent deze zomer naast zijn bestaande winkel op het Oostplein in Rotterdam nog een winkel. Rotterdam is hiermee de eerste stad waar een tweede Coolblue-winkel wordt geopend.

Retail

Customer Journey Analytics: de drie grootste uitdagingen

Als je via verschillende kanalen met klanten communiceert dan is de inzet van Customer Journey Analytics belangrijk. Drie stappen om te beginnen met CJA.   

Data
Premium

Lab9 opent achtste winkel in Oostende

Apple Premium Reseller Lab9 Stores heeft zijn nieuwste winkel in Oostende in gebruik genomen. Het is de achtste in de rij.

Retail

Bundeling van DXP-mogelijkheden: stel je digitale belevingsbeheer van de toekomst samen

Interactie met klanten blijft veranderen. Vaak doet een DXP-systeem intrede. Hoe stel je een DXP samen zonder dat bestaande IT overbodig wordt?

Digital Experience Platform

Meer impact met interactieve banners

Display-advertenties blijven een belangrijke component in online marketing. Interactieve technieken zorgen ervoor dat ze hun waarde behouden.

Marketing