More stories

Klantgedrag verandert na de pandemie: Hoe speel je daarop in?

Consumenten verwachten meer geld uit te gaan geven na Corona. Als je daarvan wilt profiteren moet je weten wat er speelt in het leven van je klant. 

Customer Engagement

De Chinese B2C-markt: Valt er nog mee te concurreren?

Ongelooflijk goedkope producten uit China: is er voor bedrijven in de EU nog mee te concurreren? Met overheidshandelen én een andere retailstrategie wel.

E-commerce

Zo voorkom je Sample Ratio Mismatch (SRM): check!

Bij online experimenten kan een sample ratio mismatch (SRM) optreden. Met een handige truc is dit eenvoudig te checken en te voorkomen.

Conversie

Product as a Service: Zijn consumenten er klaar voor? (4/4)

Wie kiest er nu al voor PaaS? Wat zijn de motivaties of de twijfels? En wat is bekend over het daadwerkelijke gebruik? De (eerste) antwoorden.

Disruptie

Vier trends die groene bezorging aandrijven

Er wordt steeds meer en sneller bezorgd. Tegelijkertijd wordt duurzaamheid belangrijker. Is dat alles tegelijk wel mogelijk? Vier trends in pakketbezorging.

E-commerce

De operationele impact van D2C voor de groothandel: Finance en automatisering (3/3)

Veel groothandels denken na over directe verkoop aan consumenten. Wat is de operationele impact? Deel 3: de financiën, van debiteuren tot de margeketen.

E-commerce

Zo haal je meer inzichten uit webanalytics data

Conversieoptimalisatie = A/B-testen? Klopt niet. Vaak heb je niet genoeg bezoekers om goed te A/B-testen, maar wel genoeg voor een andere aanpak.

Conversie

Personaliseer digitale ervaringen voor je klanten met een headless CMS

Ook online is een persoonlijke beleving de norm. Een (hyper)persoonlijke benadering van klanten leidt tot betere conversie. Hoe? Met een headless CMS.

CMS

Conversiewaarde HORNBACH verdriedubbeld bij Local Inventory Ads en Pickup Today

Local Inventory Ads van Google Shopping tonen je winkelvoorraad aan potentiële klanten in de buurt. HORNBACH kreeg de conversiewaarde er flink mee omhoog.

Conversie

Drie inzichten waarmee Body&Fit de digital experience verbeterde 

Body&Fit, aanbieder van voedingssupplementen optimaliseerde de website. Belangrijkste ingrediënten: zicht op de de gebruikers maar vooral op de juiste data.

Conversie
Premium

Google opent vandaag eigen winkel in New York

Google opent vandaag in New York zijn eerste permanente winkel. In navolging van Apple, Microsoft, Samsung en zelfs Amazon toont het bedrijf er zijn eigen hardware.

Retail

Alternatieven voor third-party cookies: zo blijft je marketing effectief

Wat als het overgrote deel van je klantdata verdwijnt door het wegvallen van third-party cookies? Hoog tijd om te kijken naar de alternatieven. 

Online marketing

Wat verwachten Belgen van Nederlandse webshops? Drie adviezen over bezorging

Als Nederlandse webshop leveren in België? Let op: Belgische consumenten hebben andere verwachtingen. Drie adviezen over de bezorging op basis van cijfers.

Logistics

Bol.com’s Sale/Solden 2021: Tips voor verkoopsucces in Nederland én in België

Juli = uitverkoop bij bol.com. Een kans voor verkooppartners. Ook in België. Maar dat land vraagt wel om een eigen aanpak. Een stappenplan voor succes.

Marketplaces

Product as a Service: acht factoren voor succes (3/4)

Bij Product as a Service worden producten geen eigendom maar als dienst aangeboden. Denk goed na over deze acht factoren om van PaaS een succes te maken.

Strategy