Tracking Prevention bij Apple: de impact op adverteerders en publishers
Apple gaat tracking cookies in apps vanaf iOS 14.5 beperken. Wat zijn de gevolgen en hoe kun je gebruikers overtuigen met cookies in te stemmen?
Apple gaat tracking cookies in apps vanaf iOS 14.5 beperken. Wat zijn de gevolgen en hoe kun je gebruikers overtuigen met cookies in te stemmen?
In Apple’s iOS 14.5 moeten apps voortaan toestemming vragen voor in-app tracking. Hoe doen ze dat? Een analyse van het woordgebruik in de promptberichten.
Hagakure is de nieuwe Search Ads-structuur van Google die optimaal inspeelt op Machine Learning. De eerste resultaten zijn veelbelovend.
Hans Baakman zette een zeer succesvolle webshop met fietsproducten op. Vijf jaar praktijkervaring samengevat in vijf waardevolle lessen.
Vijf Albert Heijns krijgen pakketautomaten van PostNL geïnstalleerd voor bezorgingen van bol.com die klanten in de supermarkt willen afhalen.
Innoveren ‘from the shelf’ bleek de beste oplossing voor Kledingmerk WAHTS. Het gooide de eigen website om en koos voor een standaardplatform en -apps.
Headless backend introduceren? Je krijgt te maken met uitdagingen in je bedrijfscultuur en in het kiezen van het juiste platform. Maak de juist afwegingen.
Wat is de beste SEA-strategie? Een data-driven-aanpak en testen wijzen de weg naar de beste resultaten. Vier experimenten binnen Google Ads.
Vijf nieuwe landen met in ieder land tien klanten. Kunnen je marketing automation tool en CRM-pakket dat aan? Problemen en de oplossingen van Hubspot.
De nieuwe alcoholwet maakt webwinkels en online bezorgdiensten verantwoordelijk voor de leeftijdscontrole. Hoe krijg je dat geregeld?
Hoe word je succesvol actief op buitenlandse marketplaces? Denk na over de lokale taal en gebruiken, BTW en logistiek.
Bepaalde categorieën binnen de non-food detailhandel hebben een goed eerste kwartaal achter de rug dankzij de coroncrisis, zo blijkt uit cijfers van GfK.
Met een verdubbeling van de omzet presteerde HEMA naar eigen zeggen sterk op het gebied van ecommerce. Maar dat is dan ook het enige goede nieuws.
De tijd voor AI voor bedrijven is nú! Ieder bedrijf kan voordeel putten uit AI-tools, en AI zorgt er voor dat werknemers meer ‘mensenwerk’ kunnen doen.
Via het Google Display Netwerk kun je je doelgroep bereiken zonder dat ze op zoek zijn naar je. Best practices voor adverteren via dit netwerk.