De Chinese toerist moet je pamperen
Nederlandse reisorganisaties moeten steeds vaker rekening houden met de (digitale) voorkeuren van Chinese toeristen. Dat bleek gisteren tijdens Emerce Travel in Amsterdam.
Nederlandse reisorganisaties moeten steeds vaker rekening houden met de (digitale) voorkeuren van Chinese toeristen. Dat bleek gisteren tijdens Emerce Travel in Amsterdam.
Hi Hi Guide, een Enschedese startup die in grote wereldsteden lokale gidsen aan vakantiegangers koppelt, mag zich Emerce Travel Startup 2018 noemen.
SurfaWhile werd drie jaar geleden opgericht als blog voor beginnende surfers. Inmiddels verkopen de twee oprichters ook vakanties, surf- en taalreizen en surf- en vrijwilligerswerkreizen. “We willen ons aanbod verbreden,” zegt medeoprichter Olmo van Beurden.
Airbnb gaat in de toekomst meer aan reiscontent doen, verzekerde CEO Brian Chesky op Code 2018. “We komen in reisgidsen niet voor, eigenlijk worden we volledig genegeerd door de reismedia. We zijn geen grote adverteerder, en stap vier in het boekingsproces. Op het gebied van inspiratie, planning en het boeken van vluchten kunnen nog grote stappen worden gezet.”
KLM en The Boston Consulting Group (BCG) gaan samen een tool op de markt brengen die luchtvaartmaatschappijen helpt om hun operatie efficiënter te organiseren. De oplossing maakt gebruik van kunstmatige intelligentie die big data analyseert en daar actiematige inzichten aan koppelt.
Transavia doet de affiliatie marketing sinds 1 juni jl. niet langer in-house. In plaats daarvan gaat de luchtvaartmaatschappij werken met het open managed platform van TradeTracker, dat is gekozen na een uitgebreid pitch-traject.
Sunweb lanceert deze week het wielerplatform The Prologue. De volledige ontwikkeling van het nieuwe mediamerk is gedaan door Wayne Parker Kent. Dit maakte Wayne Parker Kent en de CCO van Sunweb Group Tim van den Bergh deze week bekend in de podcast The Brief.
RTL neemt een minderheidsbelang in Travelbags, een webwinkel op het gebied van koffers en tassen. Financiële details zijn niet bekend gemaakt.
Hotels verliezen steeds meer terrein aan OTA’s in de zoekresultaten op Google. Dit meldt PhoCusWright naar aanleiding van de bevindingen van een Zweedse onderzoeker.
De tien start-ups die bij Booking.com de afgelopen drie weken workshops en coaching-sessies hebben gevolgd hebben in de finale hun product gepitcht om in aanmerking te komen voor een beurs. De Indiase start-ups Sakha Consulting Wings: Women on Wheels en Global Himalayan Expedition werden voor hun plannen beloond met de hoogste beurzen van respectievelijk 325.000 en 400.000 euro.
Autofabrikant Daimler en de ‘Chinese Uber’ Didi Chuxing investeren 175 miljoen dollar in Taxify uit Estland. Dat brengt de waardering van het bedrijf boven de miljard dollar. Een nieuwe Europese unicorn is geboren.
Roadmap, het mobiele reisplatform voor multinationals, heeft een financieringsronde van 4 miljoen euro voltooid. De ronde werd geleid door Newion Investments en de oprichters van Roadmap zelf.
Het gemak van online boeken betekent dat de concurrentie om de aandacht van reizigers nog groter wordt. Met name in de hotellerie wordt de druk hoog, voorspelt Deloitte in het rapport ‘Moving the global travel industry forward’.
Welke social media-kanalen zijn het interessantst voor hoteliers? SiteMinder onderzocht het en kwam tot de conclusie dat de ‘usual suspects’ social media-marketing voor hotels domineren, met één verrassing op de lijst.
KLM is druk bezig met het onderzoeken van de mogelijkheden van voice en blockchain voor betalingen. Maar ook het uitrollen van een native check-out binnen Messenger heeft de aandacht van de luchtvaartmaatschappij. Dit vertelde Bert Zwanepol, manager ePayments bij KLM tijdens Emerce Tech Live!