More stories

Premium

TravelBird: Klanttevredenheid moet door het dak

TravelBird gebruikt kunstmatige intelligentie onder andere om een betere klantervaring te bieden. Fiona Vanderbroeck, Chief Traveller Officer, legt uit hoe dat in zijn werk gaat. “Dankzij AI hebben onze klanten meer wow-momenten.”

Artificial Intelligence

Airbnb in Parijs ook in huurappartementen

Airbnb gaat in Parijs huurappartementen onderverhuren. Dat is het resultaat van een samenwerking met de Franse makelaar Century 21.

Travel

Vijftig miljoen groeigeld voor TourRadar

Het internationale online reisbureau TourRadar haalt nog eens vijftig miljoen dollar extra groeigeld op in een ronde die wordt geleid door TCV.

Travel

Website redesignen? Dit zijn de 5 learnings van HotelSpecials

2017 was het jaar dat gebruikers voor het eerst vaker via hun smartphone dan een desktop computer online gingen. Dit fenomeen zag HotelSpecials in de cijfers terug. Dit zijn de learnings van de website-redesign van het bedrijf, dat één van de mobielvriendelijkste reissites maakte. “Het herbouwen van een site moet met het ontwikkelen van een brandingstrategie beginnen.”

Web-design

BookDifferent: het juiste doen is niet duurder

BookDifferent is een hotelboekingssite met een missie. “Wij willen de sector verduurzamen door het gemakkelijker te maken om groene accommodaties te boeken,” zegt medeoprichter Lonneke de Kort.

Start-ups

Ledger H4ck3rs winnen Hackatrain 2018

Met een goed uitgedacht idee om bezoekers van een concert op een prettige manier naar huis te laten reizen wonnen de Ledger H4ck3rs de derde editie van Hackatrain. De verrassende presentatie waarin met rollenspellen de werking en het gebruik van de applicatie duidelijk werd, onderscheidde de winnaars van de andere teams. De Ledger H4ck3rs, een team van Deutsche Bahn, ontvangen een geldbedrag van 5.000 euro.

Travel

The Travel Impact Lab moet reis-startups laten innoveren

De reiswereld kent een nieuw initiatief: The Travel Impact Lab, om startups succesvol op gang te helpen en bestaande organisaties binnen de reiswereld opnieuw in beweging brengen. De Social Impact Factory in Utrecht, een sociale werk- en ontmoetingsplek voor startups, scale ups en zelfstandigen, was het decor voor een goed bezochte lancering waarbij de boodschap was: “werken aan het nieuwe normaal.”

Travel

D-reizen lanceert WhatsApp-game

D-reizen heeft een game ontwikkeld voor op WhatsApp. Teams van vrienden, familie en collega’s gaan de strijd aan met elkaar en maken kans op een reischeque van 1250 euro. 

Campagnes

Travix: ‘We willen onze klanten dezelfde tarieven en voorwaarden bieden als airlines’

New Distribution Capability, GDS-toeslagen, direct connect, rich content – het wordt er niet overzichtelijker op in de wereld van de vliegticketdistributie. Laila Ben Salah, director Industry Relations bij Travix, legt uit hoe het zit. “De manier waarop vliegtickets worden verkocht en gekocht gaat drastisch veranderen.” 

Travel

Hi Hi Guide: helft van onze boekingen moet uit China komen

Hi Hi Guide is Emerce Travel Start-up 2018. Het platform dat reizigers in contact brengt met lokale gidsen had volgens de jury de meest veelbelovende pitch. Wel gaven ze als advies mee om eerst het product op een select aantal bestemmingen uit te bouwen en daarna het netwerk uit te breiden.

Start-ups

Nieuwe app VakantiePiraten

VakantiePiraten heeft een nieuwe versie van de app gelanceerd. Volgens de dealsite is de belangrijkste verbetering dat het nu mogelijk is om te zoeken in de duizenden online reisdeals op basis van persoonlijke selectiecriteria.

Mobile

Marriott introduceert Amazon Alexa in select aantal hotels

Amazon heeft Alexa for Hospitality gelanceerd, een spraakdienst die is bedoeld voor hotels en andere accommodaties. Hotelketen Marriott heeft de primeur.

Innovatie

GetYourGuide lanceert eigen label

GetYourGuide, het boekingsplatform voor excursies, lanceert een eigen label. Uit het bestaande aanbod worden de tours uitgekozen die uitsteken boven de rest. Deze worden als GetYourGuide-excursies vermarkt.

Travel

Uitdaging voor reisbranche zit in data-analyse

Sommige reizigers bezoeken wel 38 websites voordat zij daadwerkelijk een ticket boeken. Om deze potentiële klanten voor zich te winnen, moet de reisbranche zich aanpassen aan nieuwe digitale-marketingstrategieën. Hoe helpt kunstmatige intelligentie hierbij?

Travel

Waarmee trekken start-ups de aandacht van investeerders?

De kenmerken van een start-up die interessant is voor investeerders? Team, tractie en thesis, zegt Johan van Mil, partner en oprichter van investeringsfonds Peak Capital.

Start-ups