D-reizen lanceert WhatsApp-game
D-reizen heeft een game ontwikkeld voor op WhatsApp. Teams van vrienden, familie en collega’s gaan de strijd aan met elkaar en maken kans op een reischeque van 1250 euro.
D-reizen heeft een game ontwikkeld voor op WhatsApp. Teams van vrienden, familie en collega’s gaan de strijd aan met elkaar en maken kans op een reischeque van 1250 euro.
New Distribution Capability, GDS-toeslagen, direct connect, rich content – het wordt er niet overzichtelijker op in de wereld van de vliegticketdistributie. Laila Ben Salah, director Industry Relations bij Travix, legt uit hoe het zit. “De manier waarop vliegtickets worden verkocht en gekocht gaat drastisch veranderen.”
Hi Hi Guide is Emerce Travel Start-up 2018. Het platform dat reizigers in contact brengt met lokale gidsen had volgens de jury de meest veelbelovende pitch. Wel gaven ze als advies mee om eerst het product op een select aantal bestemmingen uit te bouwen en daarna het netwerk uit te breiden.
VakantiePiraten heeft een nieuwe versie van de app gelanceerd. Volgens de dealsite is de belangrijkste verbetering dat het nu mogelijk is om te zoeken in de duizenden online reisdeals op basis van persoonlijke selectiecriteria.
Amazon heeft Alexa for Hospitality gelanceerd, een spraakdienst die is bedoeld voor hotels en andere accommodaties. Hotelketen Marriott heeft de primeur.
GetYourGuide, het boekingsplatform voor excursies, lanceert een eigen label. Uit het bestaande aanbod worden de tours uitgekozen die uitsteken boven de rest. Deze worden als GetYourGuide-excursies vermarkt.
Sommige reizigers bezoeken wel 38 websites voordat zij daadwerkelijk een ticket boeken. Om deze potentiële klanten voor zich te winnen, moet de reisbranche zich aanpassen aan nieuwe digitale-marketingstrategieën. Hoe helpt kunstmatige intelligentie hierbij?
De kenmerken van een start-up die interessant is voor investeerders? Team, tractie en thesis, zegt Johan van Mil, partner en oprichter van investeringsfonds Peak Capital.
blockchaintechnologie staat hoog op de agenda bij iedereen. De technologische kracht achter onder meer de cryptomunten doet ook zijn intrede in de reisindustrie. Het Zwitserse Winding Tree hoopt de industrie op z’n kop te zetten met blockchain, vertelde oprichter Maksim Izmaylov tijdens Emerce Travel.
Expedia heeft de afgelopen tijd tests gedaan met het boeken van een hotel met korting nadat reizigers een vlucht of huurauto op het platform hebben gereserveerd. Dit heeft geleid tot de nieuwe service Add-On Advantage.
De reisbranche is zeer concurrerend en de strijd om de aandacht van de online consument is fel. De Jong Intra Vakanties kiest er daarom voor om met behulp van een datamanagementplatform (DMP) veel gerichter te targeten dan voorheen. Hierdoor wordt het marketingbudget effectiever besteed en zijn de acquisitiekosten per boeking lager.
De SP-fractie van de stad Groningen wil Airbnb verbieden. Maar wethouder Roeland van der Schaaf (PvdA) voelt daar niets voor.
KLM heeft de nieuwe versie van de mobiele app uitgebreid met de toepassing ‘Milestones’. Hiermee kan elke klant in zijn profiel zien hoe vaak, hoe lang en naar welke bestemmingen is gevlogen met KLM en deze informatie delen op social media.
Greenpeace heeft een online reisvergelijker gelanceerd die per vervoermiddel de prijs, reistijd en CO2-uitstoot weergeeft van reizen naar de populairste reisbestemmingen in Europa. Volgens de milieuorganisatie is de tool vooral bedoeld om beleidsmakers bewust te maken van de impact van wat er nog moet gebeuren om de trein een waardig alternatief te laten zijn voor vliegen.
Bottechnologie is een veelbelovende ontwikkeling maar je moet goed nadenken waarom, hoe en waar je het kunt toepassen. Er zijn drie aspecten waarop je de toegevoegde waarde kunt beoordelen: customer-centricity, kwaliteit en efficiency.