ATPCO en SITA lanceren NDC-platform
ATPCO en SITA gaan samenwerken om de implementatie van de NDC-standaard te versnellen. De twee partijen beginnen een API-platform waarop luchtvaartmaatschappijen gemakkelijk data kunnen uitwisselen met partners.
ATPCO en SITA gaan samenwerken om de implementatie van de NDC-standaard te versnellen. De twee partijen beginnen een API-platform waarop luchtvaartmaatschappijen gemakkelijk data kunnen uitwisselen met partners.
Transavia wil de meest innovatieve luchtvaartmaatschappij van Europa worden en doet daarom regelmatig tests met nieuwe technologieën. Tijdens CMO Connect, onderdeel van EDAY en georganiseerd in samenwerking met Mirabeau, liet commercieel directeur Erik-Jan Gelink zien hoe de chatbot op Facebook Messenger tot stand is gekomen. “Over tien tot twintig jaar besturen robots het vliegtuig.”
De NS gaat de nieuwe generaties Intercity’s voorzien van meer 4G-modems zodat het sneller internet kan aanbieden aan reizigers. Ook hebben stoelen USB-stopcontacten en worden er premiumdiensten ontwikkeld voor onderweg.
Secret Escapes heeft een serie D-investeringsronde afgesloten met een bedrag van 94 miljoen euro. De grootste investeerder is Temasek, een staatsbedrijf dat is gevestigd in Singapore en onder andere een belang van 56 procent in Singapore Airlines heeft.
Airbnb is een samenwerking aangegaan met WeWork, het wereldwijde netwerk van vergaderruimtes. Hiermee hoopt Airbnb zakenreizigers aan te spreken, meldt Bloomberg.
Ruim een derde van alle Nederlanders heeft deze zomer zijn of haar mobiele gedrag aangepast naar aanleiding van het wegvallen van extra kosten van mobiel bellen en internetten in Europa. Uit onderzoek in het Telecompaper Consumer Insights Panel blijkt dat 35 procent van alle Nederlanders deze zomervakantie zijn of haar mobiele telefoon meer is gaan gebruiken, met name voor mobiel internetten.
Het zomerseizoen is ten einde dus het is tijd voor de tweede editie van de Social Travel Top 30. Buzzcapture heeft onderzocht welke Nederlandse reismerken in de periode juli tot en met september het beste presteerden op het gebied van online berichtgeving. In de lijst zijn flink wat verschuivingen te zien.
Van kunstmatige intelligentie tot virtual reality, er zijn genoeg nieuwe technologieën die interessant zijn voor de reisbranche. Maar hoe gebruik je digitale tools zo dat gasten zich welkom voelen? Die vraag stond centraal tijdens eTravel Europe 2017 dat op 3 oktober in Amsterdam werd gehouden.
Dinsdag organiseerde Emerce twee Engelstalige congressen in het Postillion in Amsterdam in het kader van Amsterdam eWeek: eTravel Europe en B2B Digital Europe. Sprekers van TUI, Virgin Trains, Uber, AccorHotels, Maersk, Philips, Hotelchamp en Foodora spraken een select publiek toe. Vandaag gaan we verder met eRetail Europe. Foto’s van Peter Boer.
De vergelijkingssite Parkvakanties bestaat al bijna tien jaar, maar de fut was er een beetje uit. Oprichter Laurens Taekema besloot in 2016 een relaunch te doen. “We zijn een jaar bezig geweest om Parkvakanties te herpositioneren en de website opnieuw neer te zetten.”
Amsterdammers die hun woning verhuren aan toeristen, onder meer via Airbnb, moeten dit per 1 oktober 2017 vóóraf melden bij de gemeente. Men wil zo voorkomen dat de verhuur van woningen voor meer dan de toegestane 60 nachten toeneemt.
Meer directe boekingen voor hotels in plaats van torenhoge commissies betalen aan dominante reisplatformen. De Nederlandse start-up Hotelchamp ontwikkelde er technologie voor en schaalt momenteel op. “We geven hotels de controle terug over hun eigen klanten”, zegt CEO en medeoprichter Kristian Valk.
EasyJet gaat voor het eerst in haar bestaan in-flight entertainment aanbieden. Hiervoor is de luchtvaartmaatschappij een samenwerking aangegaan met Rakuten en Immfly. De nieuwe dienst heet Air Time.
CheapTickets.nl heeft Accelerated Mobile Pages (AMP) toegepast op de landingspagina’s, met een gemiddelde CTR-stijging van 27 procent als gevolg van de tot vier keer snellere laadtijd. De optimalisatie werd in-house uitgevoerd door Marketing en Development.
Royal Schiphol Group heeft na een Europese aanbestedingsprocedure gekozen voor M2Media en iProspect als nieuwe mediabureaus.