More stories

KLM: ‘Service op de grond en online moeten even goed zijn’

KLM heeft de achterstand op de grond vergeleken met online grotendeels ingehaald. Dit stelt president-directeur Pieter Elbers. “We hebben zoveel geïnvesteerd in social media, dat we daar in het eerste rijtje van de Eredivisie staan. Maar het personeel op de grond moet over dezelfde informatie beschikken. Daar hebben we hard aan gewerkt en investeren we fors in, onder andere door onze cockpit-, cabine- en grondmedewerkers te voorzien van 14.000 iPads.”

Travel

Trivago investeert in kunstmatige intelligentie

Metazoekmachine Trivago heeft de start-up tripl gekocht, die is gespecialiseerd in machine-learning. Trivago wil met de technologie van tripl de zoekresultaten personaliseren.

Venture

‘Airlines laten miljarden online omzet liggen’

Luchtvaartmaatschappijen kunnen in de komende jaren miljarden extra omzet genereren als hun passagiers gaan beschouwen als online consument.

Travel
Premium

KLM maakt boeken van tickets mogelijk op Messenger

Met ingang van vandaag kunnen KLM-klanten op Facebook Messenger een vliegticket boeken. KLM heeft hiervoor een nieuwe Engelstalige chatbot ontwikkeld, BlueBot genaamd.

Innovatie

Airbnb integreert Resy-aanbod in app en op site

Airbnb heeft een volgende stap gezet in de strategie om een one-stop-shop voor reizigers te worden. Restaurantapp Resy wordt geïntegreerd in de app van Airbnb, zodat gebruikers daar meteen een tafel in een restaurant kunnen reserveren.  

Marketing

Londen hernieuwt licentie Uber niet

De vervoersautoriteit van de stad Londen vernieuwt de ‘private hire operator licence’ van Uber niet. Een zware klap voor de Amerikaanse taxidienst.

Logistics

Save a Train: online reisagent helpt spoorwegen bij digitale transformatie

Als staatsbedrijven hebben de spoorwegen in Europa lang de digitale dans weten te ontspringen. Maar nu dringt ook in deze conservatieve sector het besef door dat de klant het voor het zeggen heeft. Start-up Save a Train speelt daarop in, vertelt René de Groot, directeur Europa. 

Travel
Premium

KLM wederom grootste online reispartij van Nederland

KLM is met een omzet van naar schatting 580 miljoen euro wederom de grootste online reisaanbieder van Nederland. Dit heeft Twinkle becijferd. De tweede plek is voor TUI Nederland (565 miljoen), gevolgd door Travix (455 miljoen).

E-commerce

Samenwerking KLM en GetYourGuide

KLM voegt met ingang van vandaag de tickets en excursies van GetYourGuide toe aan het online aanbod. De rondleidingen en activiteiten zijn boekbaar via KLM op Messenger, KLM.com, de KLM-app en op KLM-vluchten via het portal.

E-commerce

Expedia zoekt groei op internationale markt

De nieuwe topman Mark Okerstrom van online reisbedrijf Expedia zoekt vooral groei buiten zijn thuismarkt Amerika.

Travel

Hoe deep learning reisorganisaties helpt bij prijs- en boekingsoptimalisatie

Deep learning gaat (nog) niet over computers die het overnemen van de mens, maar over het vinden van patronen in grote datasets. De reisindustrie wordt gekenmerkt door enorme hoeveelheden data. Welke mogelijkheden biedt deep learning?

Innovatie

TravelXL van start met dynamic packaging tool van Airtrade

Reisbureauketen TravelXL wil een nieuwe, jonge doelgroep aanboren en heeft daarom SnapTrip gelanceerd. Dit is een op online consumenten gerichte dynamic packaging tool die is ontwikkeld met technologie van Airtrade.

E-commerce

Sir Hotels lanceert stadsgidsen op Instagram

Hotelketen Sir Hotels, in Amsterdam vertegenwoordigd met Sir Albert en Sir Adam, heeft vijf stadsgidsen gelanceerd op Instagram. De Instagram-accounts van de individuele hotels zijn getransformeerd tot reisgidsen met tips over restaurants, uitgaan en winkelen.

Media
Premium

Transavia start proef met retargeting op digitale radio

Transavia gaat vandaag van start met een retargeting campagne op digitale radio. Het betreft een test die samen met OMS en NMPi is opgezet en tot het einde van dit jaar loopt, vertelt Nick Brandts, Base Lead Direct van Transavia.

Marketing

Vakantiehuizen NextPax geïntegreerd in HomeToGo

HomeToGo, een meta-zoekmachine voor vakantiehuisjes, is een samenwerking aangegaan met NextPax, een platform voor channelmanagers en accommodatie-beheerders. Het aanbod van NextPax wordt geïntegreerd in HomeToGo, zodat eigenaren van vakantiehuizen hun bereik kunnen vergroten.

Venture