More stories

Het tijdperk van kopiëren: de digitale transformatie en klantervaringen

Digitale transformatie: wat houdt dat écht in? En hoe vind je je weg in alle opties? Belangrijk: bedenk altijd éérst wat je wilt bereiken voor je doelgroep. 

Digital Transformation

Online adverteren: ‘aandacht’ is een samenspel van uiting, context en persoon

Uit onderzoek leren we wat er in ons hoofd gebeurt als we advertenties online zien. Het is steeds duidelijker waarom sommige advertentie effectiever zijn.

Online advertising
Premium

Bobex neemt sectorgenoot Verbouwkosten over

Bobex, één van de grootste vergelijkingssites voor offertes bij bouw- en renovatiebedrijven in de Benelux, neemt Verbouwkosten BV over. Met de acquisitie versterkt Bobex naar eigen zeggen zijn positie in Nederland.

B2B Digital

Customer Data Platform voor mediabedrijven: zo blijf je relevant 

Mediabedrijven kunnen niet meer automatisch rekenen op een gretig publiek. Lees hoe je een Customer Data Platform inzet om relevant te blijven.  

Customer Engagement

De groei van DataChecker en online identiteitsverificatie

DataChecker, specialist in online identiteitsverificatie, groeit snel. Het bedrijf werd een internationaal opererend servicecenter met een eigen platform.

Security

Hoe je succesvol groeigeld ophaalt: een gesprek met de CFO van Omnimap

Omnimap, dat technologie integreert, groeide de afgelopen 7 jaar zonder externe financiering. Nu haalt het in vier maanden tijd €3 miljoen groeigeld op.

Strategy

Frederick Vallaeys (Optmyzer) over PPC en de voor- en nadelen van Performance Max

Een gesprek met PPC-expert Frederick Vallaeys van Optmyzer PPC advertising en de positieve en de negatieve aspecten van Performance Max.

Online advertising

Friends of Search 2022: Privacy en transparantie

Deze week was het weer zover: de nieuwste editie van Friends of Search in Amsterdam. Voor het geval je er niet bij kon zijn: we schreven een verslag in twee delen van wat ons opviel en wat we aan informatie opdeden. Gisteren deel 1, nu deel 2.

Search

Friends of Search 2022: data aan de basis van je marketingactiviteiten

Deze week was het weer zover: de nieuwste editie van Friends of Search in Amsterdam. Voor het geval je er niet bij kon zijn: we schreven een verslag in twee delen van wat ons opviel en wat we aan informatie opdeden. Nu deel 1, morgen deel 2.

Search

Hoe A/B-test je op je website met Google Optimize?

Wil je gaan A/B-testen op je website, maar is het er nooit van gekomen? Ga aan aan de slag met Google Optimize om het maximale uit je website te halen.

Web performance

Column: ‘Checks and balances’

De EU wil met de Digital Services Act grip krijgen op techgiganten. Censuur en bemoeizucht? Of goed dat er wordt ingegrepen en de consument wordt beschermd?

Legal

Column: Exodus 3.0

Het fenomeen van techwerkers die ontslag nemen heeft een pakkende naam: ‘the great resignation’. Zou het zo’n vaart lopen of waait de trend snel over?

Recruitment
Premium

Herman Kienhuis (Curiosity VC): ‘AI creëert een golf van nieuwe techbedrijven’

Herman Kienhuis en Maurice Beckand Verwee begonnen een venture capital-fonds gericht op AI-startups in de Benelux, Scandinavië en de Baltische staten.

Artificial Intelligence
Premium

Scale-up Mindspeller: AI en neuromarketing voor betere positioneringsstrategie

Geen marketing meer op buikgevoel: dat is wat Hannes de Wachter van Mindspeller nastreeft. Het bedrijf gebruik AI om merken beter te kunnen positioneren.

Artificial Intelligence

Mike Ryan (Smarter Ecommerce GmbH) over Performance Max, campagnes en biedingen

Mike Ryan deelt zijn inzichten over campagnes, Performance Max, biedstrategieën en zijn verwachtingen over hoe PPC-advertenties er bij Google uit gaan zien.

Online advertising