More stories

Friends of Search 2022: data aan de basis van je marketingactiviteiten

Deze week was het weer zover: de nieuwste editie van Friends of Search in Amsterdam. Voor het geval je er niet bij kon zijn: we schreven een verslag in twee delen van wat ons opviel en wat we aan informatie opdeden. Nu deel 1, morgen deel 2.

Search

Hoe A/B-test je op je website met Google Optimize?

Wil je gaan A/B-testen op je website, maar is het er nooit van gekomen? Ga aan aan de slag met Google Optimize om het maximale uit je website te halen.

Web performance

Column: ‘Checks and balances’

De EU wil met de Digital Services Act grip krijgen op techgiganten. Censuur en bemoeizucht? Of goed dat er wordt ingegrepen en de consument wordt beschermd?

Legal

Column: Exodus 3.0

Het fenomeen van techwerkers die ontslag nemen heeft een pakkende naam: ‘the great resignation’. Zou het zo’n vaart lopen of waait de trend snel over?

Recruitment
Premium

Herman Kienhuis (Curiosity VC): ‘AI creëert een golf van nieuwe techbedrijven’

Herman Kienhuis en Maurice Beckand Verwee begonnen een venture capital-fonds gericht op AI-startups in de Benelux, Scandinavië en de Baltische staten.

Artificial Intelligence
Premium

Scale-up Mindspeller: AI en neuromarketing voor betere positioneringsstrategie

Geen marketing meer op buikgevoel: dat is wat Hannes de Wachter van Mindspeller nastreeft. Het bedrijf gebruik AI om merken beter te kunnen positioneren.

Artificial Intelligence

Mike Ryan (Smarter Ecommerce GmbH) over Performance Max, campagnes en biedingen

Mike Ryan deelt zijn inzichten over campagnes, Performance Max, biedstrategieën en zijn verwachtingen over hoe PPC-advertenties er bij Google uit gaan zien.

Online advertising

Boost je aanmeldingen voor webinars met dit stappenplan

Webinars zijn een goede manier om autoriteit binnen je doelgroep op te bouwen, maar zorg voor een goede strategie om aandacht en kijkers te garanderen.

Contentmarketing

Interview met Rodney Ip (Global Product Lead Google) over Performance Max

Hoe denkt Google dat Performance Max een verbetering vormt? Wat komt er nog aan, en hoe zit het met slechts één campagne hebben? Een gesprek met Rodney Ip.

Online advertising

Hack of datalek? Het IT-bedrijf dat je data beheert en jijzelf zijn beide aanspreekbaar

Let op: als je je gegevens door een IT-bedrijf laat beheren en dáár vindt een hack plaats, dan ben je zelf desalniettemin aanspreekbaar door slachtoffers.

AVG

Thought leadership: hoe je een profiel als breed erkend expert opbouwt

Een ‘thought leader’ worden is lastig. Je moet niet alleen een expert op je vakgebied zijn, maar ook content maken waar genoeg publiek voor is.

Contentmarketing

De grootste verschillen tussen Universal Analytics en Google Analytics 4

Het is bekend: Universal Analytics wordt Google Analytics 4. Maar wat nou precies de verschillen zijn weet je misschien nog niet. Dat lees je hier.

Analytics

Security in een hybride wereld zonder dat werknemers er last van hebben

Hoge muur? Met een Zero Trust-securitystrategie kunnen je medewerkers zonder hindernissen hun werk doen, maar houd je ook je security scherp in het oog.

Security

Soepele overgang van Universal Analytics naar Google Analytics 4? Begin op tijd!

Universal Analytics wordt Google Analytics 4 in 2023. Dat is best een grote verandering. Begin dus op tijd: plan, train, vergelijk en blijf op de hoogte.

Analytics

Hoe je jezelf op LinkedIn als expert kunt profileren

LinkedIn is een veelgebruikt netwerk voor bedrijven en professionals. Als je tijd en moeite investeert kun je daar een profiel als expert opbouwen.

Contentmarketing