More stories

Nieuwe NBA-shirts van Nike: fanmarketing en data in topvorm

Vanaf deze week zal een fan-shirt van een NBA basketballteam nooit meer zomaar een shirt zijn. Nike introduceert namelijk een nieuw NBA-shirt dat direct ook je ticket naar exclusieve content en aanbiedingen is. Het is de ultieme vorm van fanmarketing en zorgt voor een unieke manier van dataverzameling. Wat een geweldige zet van zowel Nike als de NBA. Dit is de toekomst: datagedreven fanmarketing.

Community Management

Facebook toont reclames na offline shoppen

Facebook introduceert een nieuwe manier waarmee winkeliers de klanten in hun offline winkel via de profielensite met reclame kunnen benaderen.

Facebook Advertising

G-Star, Philips, bol.com en assem.nl winnaars DDMA Dutch CRO Awards 2017

De eerste DDMA Dutch CRO Awards, tevens de enige CRO awards van Nederland, zijn gewonnen door G-Star, Philips, bol.com en assem.nl. Zij kregen prijzen in categorieën als Ads Testing, Mobile, Conversion Tests en Personalisation. Naast de winnaars was er een eervolle vermelding voor Waternet.

Customer Experience

Hoe optimaliseer je de klantbeleving? Be personal

Je klant verwacht dat je hem continu verrast. Hoe pak je dat aan? Door een passende persoonlijke benadering op ieder touchpoint in de customer journey. Dat gaat veel verder dan personalisatie – elke medewerker en systeem moet weten wie de klant is en hoe diens relatie met het bedrijf in elkaar steekt.

Marketing

Nieuwe app voor Heineken Experience (met chat)

De bierbrouwer brengt een nieuwe app uit voor Heineken Experience, de interactieve tour door de voormalige brouwerij in Amsterdam. Behalve nieuw jasje zal ook de chatfunctie aanspreken.

Mobile

Michiel Buitelaar CEO van CX Company

Michiel Buitelaar is per 1 september CEO van CX Company. Dirk Jan Dokman (mede-oprichter) vervult vanaf die datum de positie van Chief Commercial Officer. CX Company doorloopt een verandering van product- naar platformbedrijf en wil groeien in Engeland en Duitsland.

Marketing

Raamwerk voor een klantcommunity: het Community Canvas

Dat het hebben van een actieve klantcommunity belangrijk is weten velen wel. Maar hoe je zo’n community succesvol opbouwt is nog een uitdaging. Een adviesbedrijf heeft een gratis Community Canvas beschikbaar gemaakt dat doet denken aan de raamwerken voor service design en het Business Model Canvas.

Community Management

Overstappen.nl introduceert chatbot

Overstappen.nl breidt zijn pallet met servicekanalen uit met een chatbot. Gebruikers kunnen er energiecontracten vergelijken maar ook direct afsluiten. Uitbreiding naar telecom en verzekeringen volgt.

Customer Engagement

Waarom zijn de meeste chatbots zo waardeloos?

Hoeveel positieve ervaringen heb jij met chatbots? En waarom zijn de conversaties met chatbots meestal zo houterig? In dit artikel zal ik kort de verschillende soorten chatbots beschrijven en mijn visie delen op de vraag waarom de meeste bots op dit moment ondermaats presteren. Daarnaast zal ik ingaan op waarom consumenten binnen twee jaar teleurgesteld zullen zijn als ze een mens treffen aan de andere kant van de chat in plaats van een chatbot.

Customer Experience

Pervorm lanceert nieuw label rondom chatbots

Marketingbureau Pervorm start vandaag onder de naam Conversed.ai een nieuw label dat zich louter specialiseert in chatbots. Directeur Sander van de Kraan: “Bots nemen over niet al te lang de rol over van websites waar het gaat om interacties met de klant.”

Customer Engagement

Neckermann laat vakantiegangers hotelkamer kiezen

Neckermann is van start gegaan met een pilot, waarbij gasten tegen betaling een specifieke kamer kunnen reserveren. Bijna dertig hotels bieden deze mogelijkheid al aan en dat aantal zal volgens Neckermann continu worden uitgebreid.

Marketing

Innovatie in customer engagement: drie leidende principes

In dit artikel introduceren we drie leidende principes voor customer engagement om banken en verzekeraars te helpen het gat te dichten tussen ‘digitale transformatie om het verleden te repareren’ en ‘digitale transformatie om een toekomst te bouwen’. 

Customer Engagement

CM bouwt mee aan opvolger van sms

Telecombedrijf CM uit Breda sluit zich aan bij het Early Acces Program van Google voor de doorontwikkeling van RCS, Rich Communications Services. Dat kan in de nabije toekomst sms zo multimediaal en interactief als WhatsApp of iMessage maken.

Tech

Chatbots: een must of een potentiële valkuil?

Geen enkele CMO kan op een marketinggerelateerde conferentie nog zonder een aantal slides over de chatbot van zijn of haar eigen organisatie. Na de multi- of omnichannelstrategie en customer journeys is het nu de beurt aan chatbots. Logisch ook. Het is de toekomst, het is innovatief en het laat zien hoe progressief een organisatie is. Toch?

Customer Experience

Nieuwe CEO voor CRM specialist Selligent

John Hernandez wordt de nieuwe CEO van CRM specialist Selligent. Hij was tot voor kort COO en senior vicepresident Service Cloud bij Salesforce.

Marketing