More stories

Accenture: ‘Reisbranche moet digitale kloof overbruggen’

Reizigers verwachten meer van travel merken dan wat er nu wordt geleverd. Dit is de conclusie van Accenture in een onderzoek naar de impact van gepersonaliseerde marketing op de perceptie en beleving van de consument.

Customer Engagement

Albert Heijn koppelt Siri aan boodschappenlijstje

Klanten van Albert Heijn kunnen vanaf vandaag hun boodschappenlijstje in de Appie app maken met Siri: de persoonlijke assistent op je iPhone en iPad die werkt met spraakherkenning. Nog geen enkele andere retailer in Nederland heeft Siri gekoppeld aan haar eigen apps, benadrukt de supermarkt.

Customer Experience

Influencer marketing: tips voor reisorganisaties

De reisbranche mag op een warme belangstelling van influencers rekenen – er zijn genoeg mogelijkheden voor het creëren van mooie content. Maar wat is de zakelijke waarde van werken met influencers? En hoe haal je het maximale uit je budget?

Influencer marketing

Wat zoeken millennials in een live evenement?

Jaarlijks vinden er tienduizenden publieke en besloten evenementen plaats in Nederland. Millennials zijn de drijvende kracht achter de stijgende bezoekersaantallen. Hoe overtuig je als marketeer deze doelgroep om naar je live evenement te komen?

Customer Engagement

Europese wet voor databescherming centraal op Emerce Engage

De aankomende GDPR-wet vraagt van bedrijven een omslag in techniek én cultuur. Van cookiemanagement naar echt toestemmingmanagement is een reuzensprong. Op Emerce Engage, op 7 december in Amsterdam, komt de legal counsel van DDMA, Matthias de Bruyne, spreken over deze ingrijpende wet.

Customer Engagement

ReD Associates: ‘Succesvolle digitalisering heeft menselijke kant’

NASA deed jaren over het ontwikkelen van een pen die het in de ruimte ook doet, de Russen gebruikten een potlood. Oftewel: technologische innovatie is niet het antwoord op alles. Vandaar het thema van de eerste editie van CMO Connect, onderdeel van EDAY en georganiseerd in samenwerking met Mirabeau: ‘to be digital, be human’. 

Strategy

Microsoft gelooft in bel- en videobots voor Skype

Microsoft gaat nog een stapje verder in het geloof in bots. Dat blijkt uit de tools die beschikbaar zijn gemaakt voor ontwikkelaars. Daarmee kunnen ze bots onderdeel maken van de audio- en videogesprekken in Skype. Hoe stelt Microsoft zich dat precies voor?

Customer Service

Nieuwe NBA-shirts van Nike: fanmarketing en data in topvorm

Vanaf deze week zal een fan-shirt van een NBA basketballteam nooit meer zomaar een shirt zijn. Nike introduceert namelijk een nieuw NBA-shirt dat direct ook je ticket naar exclusieve content en aanbiedingen is. Het is de ultieme vorm van fanmarketing en zorgt voor een unieke manier van dataverzameling. Wat een geweldige zet van zowel Nike als de NBA. Dit is de toekomst: datagedreven fanmarketing.

Community Management

Facebook toont reclames na offline shoppen

Facebook introduceert een nieuwe manier waarmee winkeliers de klanten in hun offline winkel via de profielensite met reclame kunnen benaderen.

Facebook Advertising

G-Star, Philips, bol.com en assem.nl winnaars DDMA Dutch CRO Awards 2017

De eerste DDMA Dutch CRO Awards, tevens de enige CRO awards van Nederland, zijn gewonnen door G-Star, Philips, bol.com en assem.nl. Zij kregen prijzen in categorieën als Ads Testing, Mobile, Conversion Tests en Personalisation. Naast de winnaars was er een eervolle vermelding voor Waternet.

Customer Experience

Hoe optimaliseer je de klantbeleving? Be personal

Je klant verwacht dat je hem continu verrast. Hoe pak je dat aan? Door een passende persoonlijke benadering op ieder touchpoint in de customer journey. Dat gaat veel verder dan personalisatie – elke medewerker en systeem moet weten wie de klant is en hoe diens relatie met het bedrijf in elkaar steekt.

Marketing

Nieuwe app voor Heineken Experience (met chat)

De bierbrouwer brengt een nieuwe app uit voor Heineken Experience, de interactieve tour door de voormalige brouwerij in Amsterdam. Behalve nieuw jasje zal ook de chatfunctie aanspreken.

Mobile

Michiel Buitelaar CEO van CX Company

Michiel Buitelaar is per 1 september CEO van CX Company. Dirk Jan Dokman (mede-oprichter) vervult vanaf die datum de positie van Chief Commercial Officer. CX Company doorloopt een verandering van product- naar platformbedrijf en wil groeien in Engeland en Duitsland.

Marketing

Raamwerk voor een klantcommunity: het Community Canvas

Dat het hebben van een actieve klantcommunity belangrijk is weten velen wel. Maar hoe je zo’n community succesvol opbouwt is nog een uitdaging. Een adviesbedrijf heeft een gratis Community Canvas beschikbaar gemaakt dat doet denken aan de raamwerken voor service design en het Business Model Canvas.

Community Management

Overstappen.nl introduceert chatbot

Overstappen.nl breidt zijn pallet met servicekanalen uit met een chatbot. Gebruikers kunnen er energiecontracten vergelijken maar ook direct afsluiten. Uitbreiding naar telecom en verzekeringen volgt.

Customer Engagement