Nieuwe aandacht voor Facebook Groepen en bouw van communities
Facebook ziet een grote (vernieuwde) rol weggelegd voor ‘Groepen’ – het onderdeel voor het ontwikkelen van een community. Daarom zijn er allereerst een aantal nieuwe functies uitgebracht.
Facebook ziet een grote (vernieuwde) rol weggelegd voor ‘Groepen’ – het onderdeel voor het ontwikkelen van een community. Daarom zijn er allereerst een aantal nieuwe functies uitgebracht.
Data, data en nog eens data. Dat was het thema gisteren op het congres Emerce Engage. Sprekers van Marktplaats, DDMA, Kantar TNS en Yourzine boden nieuwe inzichten rond effectief gebruik van data, systemen en klantgegevens. Peter Boer maakte de fotoreportage, waarvan je het volledige overzicht hier vindt.
Het gedrag van consumenten is enorm geëvolueerd de laatste decennia. Vroeger volstond een verzorgde website of logo om op te […]
Welke (online) marketeer kan tegenwoordig nog zonder data? Het inzetten van klantdata voor marketingactiviteiten is belangrijker dan ooit. Het zorgt ervoor dat je je consument leert kennen en actief de customer journey kunt vormgeven, om de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste persoon te bezorgen. De technologische ontwikkelingen maken het mogelijk om deze consument persoonlijk te benaderen. Maar wil de consument dit wel? Staat het belang van de consument hierbij ook voorop?
Om de passagier ook buiten het vliegveld te vergezellen heeft KLM een audio-tag ontwikkeld, die het verblijf van toeristen in Amsterdam makkelijker moet maken. Zo vertelt de ‘care tag’ op basis van gps waar je fietsen kunt huren en dat je niet mag barbecueën in het Vondelpark.
Is het denkbaar dat de ontvanger van een marketingmail geld gaat vragen voor het lezen ervan? En bedrijven dus betalen voor gegarandeerd bereik? Sommigen denken van wel. Het zou een antwoord kunnen zijn op de overvolle inboxen.
Officieel is Amazon al een tijdje actief in Nederland, maar eigenlijk zijn ze er nog niet. Wie nu op de website kijkt, ziet een beperkt assortiment van Kindles en e-books. Dat is al het geval sinds 2014. Voor de complete Amazon-ervaring word je doorverwezen naar Amazon.de, die in het Nederlands vertaald is. Nederlandse webshops moeten nu rekening houden met een dominanter Amazon.
Coolblue heeft vanochtend zijn grootste winkel geopend aan de Zuidas in Amsterdam. Half december gaat de overtreffende trap, anderhalf keer groter, open in Den Haag. Inclusief tribune-achtige setting voor live events.
Intern kun je een ingewikkeld bestelproces, onduidelijke voorraadinformatie of prijsverschillen in kanalen misschien vergoelijken door naar legacy systemen of de silo’s in de organisatiestructuur te wijzen. Maar je klanten hebben hier geen boodschap aan. Hoe voorkom je dat ze overstappen naar een andere leverancier? Take control.
Hyatt verlegt de focus in Nederland van traditionele marcom naar digitale marketing. Hiervoor is Arzu Harvey Ozcan aangetrokken als kersverse digital marketingmanager. “Hyatt gaat naar een digital-first aanpak en dat is best een grote stap.”
Dentsu Aegis Network (DAN) maakt bekend dat de bedrijvengroep Oxyma overneemt. Deze overname betekent de lancering van het label Merkle in Nederland onder de vlag van Dentsu Aegis Network Nederland. Oxyma groep zal verder gaan onder de naam Merkle Nederland.
Iedereen met een smartphone is in potentie een concurrent van tv- en radiozenders. Een mooi programma maken is niet meer genoeg om de aandacht van de kijker of luisteraar te winnen. Voor VRT was dit reden om de digitale activiteiten flink op de schop te nemen, vertelt Johan Rombouts, technical lead and architect digital bij de Vlaamse omroep.
Nu online bankieren de norm is en face-to-face contact met klanten sterk is afgenomen, zoeken banken naar nieuwe manieren om de klant te bedienen, betrekken en beïnvloeden. Deloitte Digital ontwikkelde daarom bij wijze van proef de spaarbot Sir Pence.
De naam Google valt tot nu toe zelden als het gaat over chatbots. Maar relatief geruisloos zet het wel hele kleine stappen. Nieuw is bijvoorbeeld de analyticstool voor botbouwers. Daarnaast komt Zalando over de brug met een eerste bot voor Google Assistant.
CRM reus Salesforce rolde maandag op zijn jaarlijkse congres in San Francisco nieuwe platformdiensten uit voor wat het noemt de Industriële Revolutie 4.0.