More stories

Waarom zijn de meeste chatbots zo waardeloos?

Hoeveel positieve ervaringen heb jij met chatbots? En waarom zijn de conversaties met chatbots meestal zo houterig? In dit artikel zal ik kort de verschillende soorten chatbots beschrijven en mijn visie delen op de vraag waarom de meeste bots op dit moment ondermaats presteren. Daarnaast zal ik ingaan op waarom consumenten binnen twee jaar teleurgesteld zullen zijn als ze een mens treffen aan de andere kant van de chat in plaats van een chatbot.

Customer Experience

Pervorm lanceert nieuw label rondom chatbots

Marketingbureau Pervorm start vandaag onder de naam Conversed.ai een nieuw label dat zich louter specialiseert in chatbots. Directeur Sander van de Kraan: “Bots nemen over niet al te lang de rol over van websites waar het gaat om interacties met de klant.”

Customer Engagement

Neckermann laat vakantiegangers hotelkamer kiezen

Neckermann is van start gegaan met een pilot, waarbij gasten tegen betaling een specifieke kamer kunnen reserveren. Bijna dertig hotels bieden deze mogelijkheid al aan en dat aantal zal volgens Neckermann continu worden uitgebreid.

Marketing

Innovatie in customer engagement: drie leidende principes

In dit artikel introduceren we drie leidende principes voor customer engagement om banken en verzekeraars te helpen het gat te dichten tussen ‘digitale transformatie om het verleden te repareren’ en ‘digitale transformatie om een toekomst te bouwen’. 

Customer Engagement

CM bouwt mee aan opvolger van sms

Telecombedrijf CM uit Breda sluit zich aan bij het Early Acces Program van Google voor de doorontwikkeling van RCS, Rich Communications Services. Dat kan in de nabije toekomst sms zo multimediaal en interactief als WhatsApp of iMessage maken.

Tech

Chatbots: een must of een potentiële valkuil?

Geen enkele CMO kan op een marketinggerelateerde conferentie nog zonder een aantal slides over de chatbot van zijn of haar eigen organisatie. Na de multi- of omnichannelstrategie en customer journeys is het nu de beurt aan chatbots. Logisch ook. Het is de toekomst, het is innovatief en het laat zien hoe progressief een organisatie is. Toch?

Customer Experience

Nieuwe CEO voor CRM specialist Selligent

John Hernandez wordt de nieuwe CEO van CRM specialist Selligent. Hij was tot voor kort COO en senior vicepresident Service Cloud bij Salesforce.

Marketing

Aantoonbaar onjuiste review? Vooral niet (juridisch) in de vlek wrijven

Wat kun je als bedrijf doen tegen een review die te negatief of gewoon aantoonbaar onjuist is? Dat blijkt een lastig te beantwoorden vraag. Wrijf vooral niet in de vlek.

Legal

Stembediening proberen waard voor uBUTLER

Anders dan weleens wordt gedacht gaat conversational commerce niet automatisch over chatbots en kunstmatige intelligentie. ‘Het is een manier van klantcontact’, zegt Laurens de Preud’homme van de startup uBUTLER. Hij vertelt op E-Commerce Live! over de mogelijk volgende stap daarin: de toevoeging van stembediening.

Customer Experience

Men at Work: ‘App grootste groeifactor voor komende jaren’

De in januari gelanceerde app van Men at Work bevat technieken voor personalisatie die in de gewone site niet zijn opgenomen. Een bewuste keuze, zo legt E-commerce Manager Martijn Hoeksema uit op Emerce eFashion. Het doel is om daarmee zoveel mogelijk mensen richting appgebruik te bewegen.

Mobile

Online media laten hoop liggen met sluiten reactieformulier

Online media verwijderen stuk voor stuk het reactieformulier onder de artikelen. Terwijl ze de lezers betrokken proberen te houden, zeggen ze vanwege het ‘getrol’ niet anders te kunnen. Daarmee laten de bedrijven echter heel wat liggen, blijkt uit cijfers die The Financial Times onlangs deelde.

Customer Engagement

SAP leidt Nederlandse CRM markt

SAP is nog steeds de grootste partij als het gaat om CRM-oplossingen bij bedrijfsvestigingen met vijftig of meer medewerkers. In dit segment is meer dan een kwart van de CRM-installaties afkomstig van SAP. Dat blijkt uit analyse door Computer Profile.

Customer Engagement

Deli Bom (Coca-Cola): ‘Beacontechniek werkt. Nu nog de apps voor retargeting’

Coca-Cola experimenteert er lustig op los met mobiele technologie. Om te kijken wat werkt, maar met name om uit te vinden wat daarnaast schaalbaar is. Dat vertelt Deli Blom, Senior Manager Digital Marketing, op Digital Marketing Live!. Die schaalbaarheid is zeker voor merken zonder eigen fysieke aanwezigheid – bijvoorbeeld met winkels – een dingetje.

Mobile

Offline ervaringen voeden online buzz

Voor twintig mensen een diner organiseren en daarmee 1,6 miljoen views op YouTube scoren, dat is de combinatie van experiential marketing en social media in optima forma. Hoe kun je met je evenement zoveel mogelijk buzz creëren?

Customer Engagement

De kracht van niet-transactioneel klantgedrag

Vroeger bestond de relatie tussen klanten en bedrijven vooral uit de aankoopgeschiedenis van de klant. Klanten waren zo betrokken bij een bedrijf als ze betrokken waren met het personeel. Door online ontwikkelingen zijn er tegenwoordig meer manieren om in contact te treden met een bedrijf. Heb jij bijvoorbeeld nog gestemd op jouw favoriete zak chips van Lays? Of heb jij ooit een review achter gelaten over een product of dienst? Er is nu ook wetenschappelijk bewijs dat klanten buiten het moment van aankoop betrekken loont!

Customer Engagement