More stories

Docly: consult op afstand scheelt tijd en voorkomt onnodige onderzoeken

Een fysiek bezoek aan een arts is lang niet altijd nodig om een kwaal op te lossen. Dit is het uitgangspunt van Docly, een digitale oplossing die patiënten op afstand in contact brengt met de arts die het meest geschikt is om het probleem te behandelen.

E-health

Is groei van luchtvaartmaatschappijen afhankelijk van mobiele en slimme technologie?

Aangezien het aantal passagiers de komende twintig jaar zal verdubbelen, zal de luchtvaartindustrie moeten blijven voldoen aan de eisen van een steeds meer verbonden en technisch onderlegde reiziger. Dit zijn de digitale prioriteiten voor luchtvaartmaatschappijen in 2019.

Customer Experience

Hoe de chatbot de beauty-industrie een make-over geeft

Vrijwel elke belangrijke sector maakt gebruik van de vele en nog altijd groeiende voordelen van chatbot-technologie. Het idee is simpel: 24/7 in op een persoonlijke manier in contact staan met doelgroepen. De beauty-industrie is één van de koplopers. Hoe gebruiken zij voice? 

Customer Experience

Expedia scoort op mobiel. Jij ook?

Als je op de competitieve markt van tegenwoordig concurrentievoordeel wilt behalen, is het essentieel dat je een goede mobiele website hebt. Wil je de mobiele gebruikerservaring verbeteren? Deze drie vragen zou je jezelf dan zou moeten stellen.

Mobile

Luister! Het is tijd om je site te optimaliseren voor voice search

Het gebruik van digitale assistenten neemt in alle leeftijdscategorieën over de hele wereld dramatisch toe. Dat betekent dat het optimaliseren van uw website en content cruciaal is voor het resultaat van uw SEO. De spraakgestuurde technologie van Google verandert hoe mensen informatie zoeken en de manier waarop bedrijven marketing benaderen. De gemiddelde persoon kan ongeveer 30-40 woorden per minuut typen, maar in dezelfde tijd bijna 150 woorden spreken. Kortom, voice search is specifieker én makkelijker!

Voice

Klanttevredenheid: Zo vind je de balans tussen technologie en menselijke factor

Klanttevredenheid: Zo vind je de balans tussen technologie en de menselijke factor

Customer Experience

Misvattingen en reizen: wat bracht 2018?

Volgens essayist Nicholas Taleb is het de mens eigen om verklaringen uit te dokteren om zelfs uitzonderlijke gebeurtenissen “begrijpelijk en voorspelbaar” te maken. Dit wordt de ‘hindsight bias’ genoemd of, minder prozaïsch, het dat-wist-ik-allang-effect.

Disruptie

Een customer journey project kent geen einde, alleen een begin

Al sinds enkele jaren staat customer experience hoog op de agenda bij veel bedrijven zowel in B2C als in B2B. Uit eerder onderzoek blijkt ook nog eens dat de marketeer hierbij een spilfunctie kan innemen. In 2014 voorspelde de Economist dat over vijf jaar 75 procent van marketeers verantwoordelijk zou zijn voor totale klantbeleving. Of we al zover zijn is nog even afwachten.

Customer Experience

Case: Huizenkoper wordt ontwerper

Met Homestudios richt bouwbedrijf BAM zich rechtstreeks tot de huizenkoper. Die kan via een digitaal platform en een fysiek ‘experience center’ zijn eigen nieuwbouwwoning samenstellen.

Customer Experience

Hoe Disney door creatief datagebruik zijn online verkoopresultaten verbetert

Ieder bedrijf wil tegenwoordig ‘data driven’ zijn. En niet zonder reden: het bewijs stapelt zich op dat bedrijven met een data-gedreven aanpak succesvoller zijn dan degene die beslissingen nemen op basis van hun buikgevoel. Er zit echter wel een kleine keerzijde aan een dergelijke aanpak: veel online product-marketeers (of merchandisers) hebben moeite om hun verzamelde data op een effectieve wijze te gebruiken. Bovendien blijkt de implementatie van een data-gedreven cultuur door de hele organisatie heen nog een grote uitdaging te zijn.

Customer Experience

Emerce Finance 2018: Zo helpen startups en FinTechs met een meer klantgerichte aanpak

Ook in de financiële wereld verwachten consumenten snelheid, flexibiliteit en personalisatie van hun bank. Klanten kiezen namelijk niet meer de bank van hun ouders, maar gaan op zoek naar de bank die ze ontzorgt. Hoe creëer je als financiële instelling toegevoegde waarde voor je klanten in de snel veranderende markt, waar innovatieve startups en FinTech hun snelle opwachting maken?

Customer Experience

Column: Niveau Netflix

Van het Europees Parlement moeten bedrijven als Netflix en Amazon Prime over twee jaar ten minste dertig procent van hun aanbod in Europa uit ‘lokaal’ product laten bestaan.

Strategy

Black Friday: bullshit of buitenkans?

Black Friday is voorbij maar het leek of elke retailer meedeed. Beelden van over elkaar buitelende consumenten in winkels zijn ons bespaard gebleven, al spreken online retailers ook dit jaar weer van een ‘recordomzet’. Black Friday lijkt dus een succes, maar hoe zit het met de marges? Deze typisch Amerikaanse kortingskoorts voegt weinig toe voor de gemiddelde retailer.

Customer Experience

Nederland warm voor ‘bankieren bij Google’

Meer dan de helft van de consumenten vertrouwt een technologiebedrijf meer dan banken in het algemeen. In Nederland, zo blijkt uit nieuw onderzoek, hebben de banken een nipte voorsprong. Mede door hun investeringen het mobiele kanaal.

Customer Experience

a.s.r. kiest voor chatbot CX Company

Verzekeraar a.s.r. maakt voortaan gebruik van een chatbot van CX Company. Deze kan ook chatbotdialogen beschikbaar maken bij Facebook Messenger en WhatsApp.

Customer Service