More stories

Column: Niveau Netflix

Van het Europees Parlement moeten bedrijven als Netflix en Amazon Prime over twee jaar ten minste dertig procent van hun aanbod in Europa uit ‘lokaal’ product laten bestaan.

Strategy

Black Friday: bullshit of buitenkans?

Black Friday is voorbij maar het leek of elke retailer meedeed. Beelden van over elkaar buitelende consumenten in winkels zijn ons bespaard gebleven, al spreken online retailers ook dit jaar weer van een ‘recordomzet’. Black Friday lijkt dus een succes, maar hoe zit het met de marges? Deze typisch Amerikaanse kortingskoorts voegt weinig toe voor de gemiddelde retailer.

Customer Experience

Nederland warm voor ‘bankieren bij Google’

Meer dan de helft van de consumenten vertrouwt een technologiebedrijf meer dan banken in het algemeen. In Nederland, zo blijkt uit nieuw onderzoek, hebben de banken een nipte voorsprong. Mede door hun investeringen het mobiele kanaal.

Customer Experience

a.s.r. kiest voor chatbot CX Company

Verzekeraar a.s.r. maakt voortaan gebruik van een chatbot van CX Company. Deze kan ook chatbotdialogen beschikbaar maken bij Facebook Messenger en WhatsApp.

Customer Service

Zo ziet online winkelen eruit in 2019

Het einde van 2018 is in zicht en er breekt een nieuw jaar vol retailinnovaties aan. Wat staat ons te wachten? Van geavanceerde augmented reality-apps tot interactieve schermen: dit zijn de trends voor online winkelen in 2019.

Customer Experience

Lightyear: “We zijn een autobouwer met een verhaal”

Elektrisch rijden wordt snel de nieuwe norm. Maar wat als alle ruim acht miljoen auto’s in het land van een stekker voorzien zijn? Zijn er dan ook acht miljoen oplaadpunten nodig en heeft het stroomnet wel voldoende capaciteit als al die auto’s ’s avonds inpluggen? Volgens de nieuwe Helmondse autobouwer Lightyear hoeft die vraag helemaal niet beantwoord te worden.

Start-ups

Zes uitgangspunten voor gezonde, mensgerichte verandering in de zorg

Het contrast tussen innovatieve eHealth-experimenten en de dagelijkse realiteit in de gezondheidszorg is heel groot. De tools en oplossingen die in de praktijk worden gebruikt werken eerder tegen dan mee bij het verbeteren van de medewerker- en patiëntervaring. Hoe los je dit probleem op?

E-health

Vijf cruciale stappen voor impactvolle customer-journeycontent

Klinkt goed hè, deze titel? En wekt duidelijk nieuwsgierigheid op, want je leest al verder. Maar wat verstaan we onder impactvolle customer-journey content? En over welke customer journey hebben we het eigenlijk? Alles dient gedefinieerd te worden. Definities: een cruciale stap binnen contentmarketingstrategie. Want contentmarketing is een stappenplan.

Contentmarketing

Zo bouw je aan een merk in tijden van techdominantie en voice

Dat er met de voice-assistenten nieuwe contact- en verkoopkanalen bij komen is slechts één gevolg. De minder zichtbare veranderingen in de markt zijn minstens zo ingrijpend. Zo gaat de lat snel omhoog als het gaat om de klantervaring. Bedrijven en merken die zich positief willen onderscheiden van bijvoorbeeld techgiganten zullen wat dat betreft kleur moeten bekennen. Bijvoorbeeld met een verbetering van hun eigen customer experience. Welke gevolgen worden verwacht? En wat doet een grote organisatie als GrandVision – met meer dan dertig optiekketens – om die ervaring te perfectioneren?

Customer Experience

Wie heeft Whatsapp voor webcare op orde?

Snel 1-op-1 contact hebben met je klanten zonder dat berichten open en bloot zichtbaar zijn op social media? Klanten eenvoudig bijlages toevoegen met een medium die ze altijd in én bij de hand hebben? Whatsapp lijkt het ideale webcarekanaal. Toch biedt minder dan twintig procent van de webwinkels uit de Twinkle 250 Whatsapp aan.

Customer Service

Expedia: vijf trends in experience-based travel

Een bestemming echt beleven, dat is wat de meeste Europese reizigers zoeken op vakantie. Expedia ziet vijf trends die in 2019 zullen doorzetten.

Customer Experience

Convenience is King. Minder frictie als strategie

Convenience als wapen in customer experience. Daarmee veroverden het Belgische telecombedrijf Mobile Viking en de Nederlandse online supermarkt Picnic een aandeel in de gevestigde markten. Maak het je klanten gemakkelijk om zaken met je te doen en ze belonen je met hun geld, loyaliteit en aanbevelingen.

B2B Digital

Geen mooie badkamer? Grote kans op een negatieve recensie

TrustYou heeft onderzocht welke categorieën positieve en negatieve hotelrecensies in de hand werken. Positieve beoordelingen gaan met name over vriendelijke medewerkers, het management en de service. Negatieve beoordelingen gaan over het onderhoud van de kamer, de badkamer en de kamer.

Customer Experience

Marktplaats: ‘Wie zijn klanten gemak en tijdbesparing biedt, heeft goud in handen’

Olivier van Duijn, scheidend CEO van Marktplaats, vraagt zich af of het menselijk brein de snelheid van technologische verandering wel kan bijhouden. Blockchain, AI en VR zijn mooi, maar tijd wordt de nieuwe valuta, verwacht hij. En dat zorgt voor een trendbreuk in retail.

Marketplaces

Personalisatietechnologie is helemaal geen science fiction

Recentelijk las ik een artikel op Techcrunch waarvan de inhoud me geenszins verbaasde. Een analyse van data in Crunchbase toont aan dat de wereldwijde durfkapitaalfinanciering voor personalisatie- en aanbevelingsplatformen de afgelopen kwartalen flink is gestegen.

Customer Experience