More stories

Hoe houd je een mediaplatform op piekmomenten in de lucht?

Voor mediabedrijven zijn twee zaken essentieel: het voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar maken van hun content op verschillende apparaten en kanalen. En ten tweede moet dit veilig verlopen. Zo combineer je deze zaken. 

Service Design

AI en customer experience, hoe werkt het?

Automatisering en AI verbeteren de klantbeleving. Vragen die ooit alleen door een mens konden worden beantwoord, worden nu sneller en nauwkeuriger beantwoord door een chatbot, virtuele assistent of geautomatiseerde boodschap. In marketing en customer services draait alles om data. Krijn Schuurman gaat hierover in gesprek met Maarten Stol (BrainCreators) en Marcel Stroop (5CA).

Customer Experience

Albert Heijn Online: ‘Vragen van klanten veranderen niet’

Machiel Tiddens van Albert Heijn Online had de eer om het e-commercekennisevent Shopping Today af te sluiten met zijn keynotepresentatie. Hij nam ons mee in de veranderende wereld van online boodschappen doen. Hoe zorgen ze ervoor dat zo’n grote organisatie als Albert Heijn net zo snel kan innoveren als een startup?

Customer Experience

De vier pijlers van een goede datastrategie

Je wilt je klant een goede beleving bieden op al je touchpoints, maar ook klaar zijn voor nieuwe kanalen en technologieën. Hoe stem je je datastrategie hierop af?

Customer Experience

Patiënt en passagier hebben meer gemeen dan je denkt

Bij het verbeteren van de klantbeleving hebben we de neiging om te kijken wat vergelijkbare bedrijven doen in binnen- en buitenland. Maar inzichten uit andere sectoren zijn vaak ook prima toepasbaar. Neem nu de gezondheidszorg en de luchtvaart.

Customer Experience

Zo plaats je customer experience in het middelpunt van je bedrijf

De bedrijven die hun klanten daadwerkelijk centraal stellen, zijn het meest succesvol: bedrijven die de voortdurend veranderende regels van de customer experience steeds weer opnieuw onder de loep nemen en ermee experimenteren. Wat zijn de succesfactoren van bedrijven die hun digitale inspanningen volledig in het teken van de customer experience stellen?

Customer Experience

Merkle via overname steviger op Duitstalige markt

Merkle, het label van Dentsu Aegis waar ook Oxyma onder valt, koopt Namics om zijn positie in Duitsland en Zwitserland te verstevigen.

Venture

Amazons Voice-fonds in technologie restaurants

Amazon Alexa Fund investeert een onbekend bedrag in het Amerikaanse SevenRooms. Het hospitalityplatform moet een voice-interface krijgen.

Voice

Wordt Snapchat het nieuwe e-commercekanaal?

Snapchat heeft nieuwe e-commerce features gelanceerd: Amazon – visual search shopping en Shoppable Snap ads. Voor merken die zich op jongeren richten is het een interessant kanaal om de doelgroep te bereiken.

Social

Janneke van den Heuvel (Trylikes): ‘Wij meten feedback in een fysieke ruimte’

In navolging van de likes en dislikes online, worden mensen steeds vaker gevraagd hetzelfde te toen in de fysieke wereld. Probleem: wanneer je iets liked of disliked is niet altijd direct duidelijk waar het betrekking op heeft. Een dislike in een wc kan bijvoorbeeld zeggen dat de wc vies was, dat het stonk, dat het wc papier op was of dat het te druk was. Trylikes biedt je de mogelijkheid om dat aan te geven. ‘Wij geloven in de eenvoud van feedback vragen’, aldus medeoprichter Janneke van den Heuvel. Niet door bij de uitgang van een winkel één algemene vraag te stellen, maar voor door de winkel heen gerichte vragen te kiezen.

Customer Experience

Zo kan je omnichannelstrategie offline verkoop stimuleren tijdens de feestdagen

Online verkoop blijft groeien, maar wanneer is offline verkoop een belangrijke pijler? Inderdaad, tijdens de feestdagen. Drie op de vier mensen koopt dan iets bij een winkel waar ze nog niet eerder hebben gekocht. Om hier het maximale uit te halen, dienen verkopers inzicht te hebben in de bredere impact van hun online marketing en omnichannelstrategie.

Customer Experience

Gaspard Jaspers (Sjoprz): ‘Met slim boodschappen doen bespaart een gezin 30%’

Zijn eigen gezin met vier kinderen brachten Gaspard Jaspers op het idee: boodschappen doen moet goedkoper kunnen. Maar om zelf alle supermarkten af te lopen op zoek naar aanbiedingen kost heel veel tijd. Dus bedacht hij Sjoprz.”Wij zijn de supermarkt over alle supermarkten heen. Wij helpen jou om je boodschappen op elk moment zo goedkoop mogelijk te doen. Een gezin met 2 kinderen geeft ongeveer 9000 euro per jaar aan boodschappen uit. Je kunt daar 20 tot 30% op besparen. Dat kan door prijsverschillen maar ook door de aanbiedingen die iedere week anders zijn.”

Customer Experience
Premium

Keurmerk belangrijk voor 40 procent van webshoppers

Meer dan vier op de tien online kopers kopen alleen bij webwinkels die een online keurmerk voeren. Dit blijkt uit een onderzoek van Motivaction onder ruim duizend respondenten, dat in opdracht van Thuiswinkel.org is uitgevoerd.

Customer Experience

Emerce Retail Europa: ‘VW zoekt de beleving’

Een klant komt gemiddeld 1,6 keer bij een dealer voordat hij een auto koopt. VW hecht daarom steeds meer belang aan het vergroten van de beleving in de oriëntatiefase. Voornamelijk via online media.

Marketing

Ace & Tate: ‘Voice en VR volgende storefront’

Eerst had je de winkel, toen de webwinkel en binnenkort helemaal geen winkel meer. Brillenwinkel Ace & Tate werkt althans naar een toekomst waarin het kanaalagnostisch is en waarin voice en VR de eerstvolgende nieuwe kanalen zijn.

Innovatie