Expedia: vijf trends in experience-based travel
Een bestemming echt beleven, dat is wat de meeste Europese reizigers zoeken op vakantie. Expedia ziet vijf trends die in 2019 zullen doorzetten.
Een bestemming echt beleven, dat is wat de meeste Europese reizigers zoeken op vakantie. Expedia ziet vijf trends die in 2019 zullen doorzetten.
Convenience als wapen in customer experience. Daarmee veroverden het Belgische telecombedrijf Mobile Viking en de Nederlandse online supermarkt Picnic een aandeel in de gevestigde markten. Maak het je klanten gemakkelijk om zaken met je te doen en ze belonen je met hun geld, loyaliteit en aanbevelingen.
TrustYou heeft onderzocht welke categorieën positieve en negatieve hotelrecensies in de hand werken. Positieve beoordelingen gaan met name over vriendelijke medewerkers, het management en de service. Negatieve beoordelingen gaan over het onderhoud van de kamer, de badkamer en de kamer.
Olivier van Duijn, scheidend CEO van Marktplaats, vraagt zich af of het menselijk brein de snelheid van technologische verandering wel kan bijhouden. Blockchain, AI en VR zijn mooi, maar tijd wordt de nieuwe valuta, verwacht hij. En dat zorgt voor een trendbreuk in retail.
Recentelijk las ik een artikel op Techcrunch waarvan de inhoud me geenszins verbaasde. Een analyse van data in Crunchbase toont aan dat de wereldwijde durfkapitaalfinanciering voor personalisatie- en aanbevelingsplatformen de afgelopen kwartalen flink is gestegen.
Zijn geïntegreerde customer experiences een game changer in omnichannel retail? We leven in 2018, het jaar van de opkomst van de retail experience economie. Dit zorgt voor een verschuiving in de machtsdynamieken tussen retailers en consumenten. Consumenten verwachten een gepersonaliseerde klantbeleving, dit verklaart de toenemende invloed van de experience economie binnen de retailbranche. Hoe speel je hierop in? En hoe kan je je als retailer onderscheiden?
Waar je tot voor kort in Amsterdam perfect je weg vond in de 9 straatjes, loop je nu onverrichter zake naar huis. Te veel toeristen, duur parkeren, weinig keuze. Niets ten nadele van de 9 straatjes, want #loveit. Bezoek het vlak na openingstijd op de fiets en laat je bijstaan door een fashionista en je gaat gegarandeerd geslaagd weg. Maar waar zit precies de innovatie in fashion?
Een beetje retailer doet mee aan Singles Day, Black Friday en Cyber Monday, toch? Maar is het eigenlijk wel aantrekkelijk om mee te doen? Wat vraagt het van je organisatie? En ook: wat moet je doen om de kortingsdagen tot een succes te maken? Vijf tips voor een succesvolle afsluiting van het jaar.
Happy Labs, naar eigen zeggen het eerste onafhankelijke UX lab van Nederland, opent een tweede vestiging in Den Haag. Negen maanden terug ging het bedrijf van start in het centrum van Amsterdam.
Voor mediabedrijven zijn twee zaken essentieel: het voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar maken van hun content op verschillende apparaten en kanalen. En ten tweede moet dit veilig verlopen. Zo combineer je deze zaken.
Automatisering en AI verbeteren de klantbeleving. Vragen die ooit alleen door een mens konden worden beantwoord, worden nu sneller en nauwkeuriger beantwoord door een chatbot, virtuele assistent of geautomatiseerde boodschap. In marketing en customer services draait alles om data. Krijn Schuurman gaat hierover in gesprek met Maarten Stol (BrainCreators) en Marcel Stroop (5CA).
Machiel Tiddens van Albert Heijn Online had de eer om het e-commercekennisevent Shopping Today af te sluiten met zijn keynotepresentatie. Hij nam ons mee in de veranderende wereld van online boodschappen doen. Hoe zorgen ze ervoor dat zo’n grote organisatie als Albert Heijn net zo snel kan innoveren als een startup?
Je wilt je klant een goede beleving bieden op al je touchpoints, maar ook klaar zijn voor nieuwe kanalen en technologieën. Hoe stem je je datastrategie hierop af?
Bij het verbeteren van de klantbeleving hebben we de neiging om te kijken wat vergelijkbare bedrijven doen in binnen- en buitenland. Maar inzichten uit andere sectoren zijn vaak ook prima toepasbaar. Neem nu de gezondheidszorg en de luchtvaart.
De bedrijven die hun klanten daadwerkelijk centraal stellen, zijn het meest succesvol: bedrijven die de voortdurend veranderende regels van de customer experience steeds weer opnieuw onder de loep nemen en ermee experimenteren. Wat zijn de succesfactoren van bedrijven die hun digitale inspanningen volledig in het teken van de customer experience stellen?