More stories

Technologie maakt tussenpersoon in reisbranche onmisbaar

Niet elke reis is gemakkelijk zelf online te boeken. De consument wil nog altijd graag advies over ingewikkeldere rondreizen. Maar dan is het wel noodzakelijk om co-creatie mogelijk te maken. Dat heeft ook grote gevolgen voor hoe wij als technologieprovider werken. 

Customer Experience

Amazon experimenteert met visueel shoppen

Amazon experimenteert met een nieuwe dienst Scout die meubels of schoenen aan klanten adviseert op basis van kunstmatige intelligentie.

Customer Experience

Marktplaats lanceert sterrenwaardering voor kopers en verkopers

Kopers en verkopers op Marktplaats kunnen vanaf vandaag na het sluiten van een overeenkomst de wederpartij beoordelen door middel van een sterrenwaardering, Marktplaats Ervaringen. Gebruikers krijgen zo meer inzicht in eerdere handelservaringen. Het systeem werd al enige tijd getest.

Marketplaces
Premium

KLM’s AR-handbagagecheck nu beschikbaar in Messenger

KLM rolt de handbagagecheck met behulp van augmented reality (AR) verder uit . Op 18 september jl. werd de service beschikbaar in de app en nu kunnen ook Messenger-gebruikers checken of hun handbagage de juiste afmetingen heeft.

Social

Diabetesfonds experimenteert met chatbot-oplossingen voor bewustwording bezoekers

Wat we nu doen, zoekopdrachten intypen, scrollen en het scannen van grote hoeveelheden irrelevante informatie om te zoeken wat je wilt vinden, is eigenlijk een onnatuurlijk proces. Conversational design, of vraaggestuurde interactie, maakt het navigeren naar de juiste informatie menselijker. Het Diabetesfonds maakt er dankbaar gebruik van.

Health

De perfecte online shopping beleving: dit wil Nederland

Hoe belangrijk is een merknaam? En wat maakt een online shopping beleving perfect? Hoe belangrijk zijn social media? Deze en andere vragen stelden we aan 1500 Nederlandse consumenten. Dit zijn de resultaten.

Marketplaces

Nieuw bureau specialiseert louter in voice-diensten

Ondernemers Maarten Lens-FitzGerald en Naos Wilbrink slaan de handen ineen en richten Conva Voice Services op. Ze specialiseren zich in het ontdekken, ontwerpen en ontwikkelen van voice-diensten voor het nieuwe medium zonder zichtbare interface.

Voice

Voice design: hoe ontwerp je een onzichtbare interface?

Stel, je bent enthousiast over conversational interfaces, chatbots en slimme voice assistants. Je wil aan de slag. Om een beetje een beeld te krijgen, laat je meestal je designer wat schermen maken. Maar nu gaat het om een conversatie. Hoe ontwerp je eigenlijk voor een onzichtbare interface?

Voice
Premium

Gadero.nl opent showroom in Randstad

Online houthandel Gadero uit Groningen opent zijn eerste showroom in de Randstad, in Breukelen vlakbij de A2 tussen Utrecht en Amsterdam.

E-commerce

Deliveroo: Meer marketingtools voor restaurants

Maaltijdbezorger Deliveroo investeert in meer, betere online marketingtools voor restaurants. De onlangs gelanceerde API voor POS-integratie bij restaurants is nog maar de eerste stap op de roadmap.

Online marketing

Digitale transformatie met een Customer Data Platform (CDP)

De moderne consument eist een uniforme en omnichannel klantervaring met de merken die hij vertrouwt. Voor bedrijven is het lastig om te voorzien in deze omnichannel behoefte als de klantdata in de organisatie verspreid is in verschillende systemen. Hoe centraliseer je deze data? Met een Customer Data Platform (CDP). 

B2B Digital

Nike+: biedt Nike de ultieme customer experience?

Nike brengt haar nieuwe salesstrategie naar de markt, geeft het loyaliteitsprogramma Nike+ een nieuwe impuls en laat zien wat de nieuwe ‘technisch begaafde’ Nike Live winkel in Los Angeles inhoudt. Het Amerikaanse bedrijf tekent voor de volgende stap in retail.

Customer Loyalty

‘ANWB biedt beste online klantervaring’

ANWB is de winnaar van de Digital Excellence Monitor 2018, een jaarlijks benchmarkonderzoek door WUA.

Customer Experience

Customer journey optimalisatie, gebruik deze negen teststrategieën

De customer journey bepaalt tegenwoordig je online marketingstrategie, met je website als het centrale middelpunt. Door de opkomst van growth hacking wordt er actief gebruik gemaakt van A/B testen en optimalisatie-testen. Houd je in je testplanning ook rekening met de customer journey? Dit eBook is een blauwdruk voor een resultaat gedreven optimalisatie- en teststrategie. Het eBook biedt handvatten en praktische tips aan de hand van de drie fasen in de customer journey.

Customer Experience

GVB-casus: van product- naar klantgedreven kaartjes verkopen

Veel incidentele reizigers en toeristen ervaren de selfservice kaartjesautomaten van GVB in Amsterdam als één groot raadsel. Reden voor de openbaar vervoerder van Amsterdam om bij het ontwerp van de nieuwe generatie ticketmachines de gebruiker centraal te stellen.

Service Design