More stories

Gaspard Jaspers (Sjoprz): ‘Met slim boodschappen doen bespaart een gezin 30%’

Zijn eigen gezin met vier kinderen brachten Gaspard Jaspers op het idee: boodschappen doen moet goedkoper kunnen. Maar om zelf alle supermarkten af te lopen op zoek naar aanbiedingen kost heel veel tijd. Dus bedacht hij Sjoprz.”Wij zijn de supermarkt over alle supermarkten heen. Wij helpen jou om je boodschappen op elk moment zo goedkoop mogelijk te doen. Een gezin met 2 kinderen geeft ongeveer 9000 euro per jaar aan boodschappen uit. Je kunt daar 20 tot 30% op besparen. Dat kan door prijsverschillen maar ook door de aanbiedingen die iedere week anders zijn.”

Customer Experience
Premium

Keurmerk belangrijk voor 40 procent van webshoppers

Meer dan vier op de tien online kopers kopen alleen bij webwinkels die een online keurmerk voeren. Dit blijkt uit een onderzoek van Motivaction onder ruim duizend respondenten, dat in opdracht van Thuiswinkel.org is uitgevoerd.

Customer Experience

Emerce Retail Europa: ‘VW zoekt de beleving’

Een klant komt gemiddeld 1,6 keer bij een dealer voordat hij een auto koopt. VW hecht daarom steeds meer belang aan het vergroten van de beleving in de oriëntatiefase. Voornamelijk via online media.

Marketing

Ace & Tate: ‘Voice en VR volgende storefront’

Eerst had je de winkel, toen de webwinkel en binnenkort helemaal geen winkel meer. Brillenwinkel Ace & Tate werkt althans naar een toekomst waarin het kanaalagnostisch is en waarin voice en VR de eerstvolgende nieuwe kanalen zijn.

Innovatie

Technologie maakt tussenpersoon in reisbranche onmisbaar

Niet elke reis is gemakkelijk zelf online te boeken. De consument wil nog altijd graag advies over ingewikkeldere rondreizen. Maar dan is het wel noodzakelijk om co-creatie mogelijk te maken. Dat heeft ook grote gevolgen voor hoe wij als technologieprovider werken. 

Customer Experience

Amazon experimenteert met visueel shoppen

Amazon experimenteert met een nieuwe dienst Scout die meubels of schoenen aan klanten adviseert op basis van kunstmatige intelligentie.

Customer Experience

Marktplaats lanceert sterrenwaardering voor kopers en verkopers

Kopers en verkopers op Marktplaats kunnen vanaf vandaag na het sluiten van een overeenkomst de wederpartij beoordelen door middel van een sterrenwaardering, Marktplaats Ervaringen. Gebruikers krijgen zo meer inzicht in eerdere handelservaringen. Het systeem werd al enige tijd getest.

Marketplaces
Premium

KLM’s AR-handbagagecheck nu beschikbaar in Messenger

KLM rolt de handbagagecheck met behulp van augmented reality (AR) verder uit . Op 18 september jl. werd de service beschikbaar in de app en nu kunnen ook Messenger-gebruikers checken of hun handbagage de juiste afmetingen heeft.

Social

Diabetesfonds experimenteert met chatbot-oplossingen voor bewustwording bezoekers

Wat we nu doen, zoekopdrachten intypen, scrollen en het scannen van grote hoeveelheden irrelevante informatie om te zoeken wat je wilt vinden, is eigenlijk een onnatuurlijk proces. Conversational design, of vraaggestuurde interactie, maakt het navigeren naar de juiste informatie menselijker. Het Diabetesfonds maakt er dankbaar gebruik van.

Health

De perfecte online shopping beleving: dit wil Nederland

Hoe belangrijk is een merknaam? En wat maakt een online shopping beleving perfect? Hoe belangrijk zijn social media? Deze en andere vragen stelden we aan 1500 Nederlandse consumenten. Dit zijn de resultaten.

Marketplaces

Nieuw bureau specialiseert louter in voice-diensten

Ondernemers Maarten Lens-FitzGerald en Naos Wilbrink slaan de handen ineen en richten Conva Voice Services op. Ze specialiseren zich in het ontdekken, ontwerpen en ontwikkelen van voice-diensten voor het nieuwe medium zonder zichtbare interface.

Voice

Voice design: hoe ontwerp je een onzichtbare interface?

Stel, je bent enthousiast over conversational interfaces, chatbots en slimme voice assistants. Je wil aan de slag. Om een beetje een beeld te krijgen, laat je meestal je designer wat schermen maken. Maar nu gaat het om een conversatie. Hoe ontwerp je eigenlijk voor een onzichtbare interface?

Voice
Premium

Gadero.nl opent showroom in Randstad

Online houthandel Gadero uit Groningen opent zijn eerste showroom in de Randstad, in Breukelen vlakbij de A2 tussen Utrecht en Amsterdam.

E-commerce

Deliveroo: Meer marketingtools voor restaurants

Maaltijdbezorger Deliveroo investeert in meer, betere online marketingtools voor restaurants. De onlangs gelanceerde API voor POS-integratie bij restaurants is nog maar de eerste stap op de roadmap.

Online marketing

Digitale transformatie met een Customer Data Platform (CDP)

De moderne consument eist een uniforme en omnichannel klantervaring met de merken die hij vertrouwt. Voor bedrijven is het lastig om te voorzien in deze omnichannel behoefte als de klantdata in de organisatie verspreid is in verschillende systemen. Hoe centraliseer je deze data? Met een Customer Data Platform (CDP). 

B2B Digital