More stories

Consument krijgt te vaak producten aangeboden die inferieur zijn aan eigen keuzes

Bedrijven weten steeds meer van de consument. Die kennis kan ten goede, maar ook ten kwade gebruikt worden. Dat vraagt om een nieuwe standaard, een zorgplicht die daarop is toegesneden. Daarvoor is een discussie op Europees niveau nodig. Laat de industrie zich daarin ook roeren en het voortouw nemen. Met mogelijk zelfregulering als uitkomst, inclusief een stok achter de deur.

Customer Experience

Zo maak je jouw chatbot menselijk

Makkelijke klantvragen direct beantwoorden, veel minder telefoontjes en 24/7 bereikbaar, zonder dat je daar mensen voor moet aannemen. Het zijn slechts een paar voordelen van een chatbot oftewel de digitale assistent. Met deze tips verbeter je je chatbot.

Customer Experience

Voice: de scheidslijn tussen cool en creepy is dun

Eenvoudige zoekopdrachten via voice zijn steeds gebruikelijker. Voor commerciële doeleinden zijn er echter nog wat drempels te nemen. Welke zijn die en hoe je pak je ze aan?

Tech

Deloitte: vijf manieren waarop hotels zich kunnen onderscheiden

De meeste hotels voldoen aan de verwachtingen van gasten als het om de basics gaat, ongeacht het soort hotel waarin zij verblijven. Maar met schone, goed onderhouden kamers tegen een redelijke prijs kun je je als hotelier niet langer onderscheiden. Waarmee dan wel? Deloitte deed onderzoek.

Customer Experience

Marktplaats.nl voert feedbacksysteem in

Kopers en verkopers kunnen vanaf eind september transacties gaan beoordeling met een vijfsterrensysteem. Dit moet de betrouwbaarheid van handelen vergroten en fraudeurs uitfilteren.

Marketplaces

Jeans Centre werkt aan spiegel met datagedreven kledingadvies

Jeans Centre werkt aan een slimme spiegel die klanten kledingsuggesties geeft. De passpiegel herkent de labels van de kledingstukken die iemand bij zich draagt. Vervolgens wordt er bepaald welke andere artikelen daarmee matchen. Doordat het bedrijf de afgelopen jaren heeft geïnvesteerd in de datahuishouding kan het nu experimenteren met nieuwe toepassingen, vertelt Marketing Manager Michelle Hendricx.

Fashion

Blockchain: de sleutel tot het transformeren van onlinehotelrecensies?

Het hotelrecensiesysteem is kapot en online beoordelingen zijn een puinhoop. Blockchaintechnologie heeft de potentie om voor disruptie te zorgen in deze gefragmenteerde industrie die wordt gekenmerkt door gebrekkige en vaak misleidende communicatie tussen hotels en consumenten. Hoe kan blockchain voor een positieve verandering zorgen?

Blockchain

Vijf sterren ‘over the top’ voor Nederlanders bij online beoordelingen

Vijf sterren is voor veel bedrijven het ultieme doel in hun strategie om gunstige online beoordelingen te verkrijgen. Uit onderzoek van Trustpilot onder ruim 3800 Nederlanders blijkt echter dat drie of vier sterren ook voldoen.

Customer Experience

Veel klachten over zakelijke belaanbieder

De Consumentenbond heeft een honderdtal klachten ontvangen over Belcentrale, die (klein)zakelijke bellers telefonisch benadert om over te stappen. Gedupeerden voelen zich om meerdere redenen misleid.

Customer Experience

Flinke boete voor misleiding op TripAdvisor

Een Australische keten van vakantieappartementen heeft een boete gekregen van bijna 2 miljoen euro wegens misleiding op TripAdvisor. Het bedrijf verstuurde e-mails aan gasten met de vraag een recensie te plaatsen maar haalde de e-mailadressen van mensen die een negatieve ervaring hadden uit de verzendlijst.

Social

Maak in 4 stappen het perfecte Google Business-account

In het Google Business-blok aan de rechterkant van de zoekresultaten, ook wel Knowledge Panel genoemd, kan de bezoeker naast de openingstijden, contactgegevens en routebeschrijving ook foto’s bekijken, vragen stellen aan het bedrijf en een review achterlaten. Maar er zijn nog veel andere mogelijkheden in Google Business om ervoor te zorgen dat je bedrijf optimaal wordt gepresenteerd. In dit artikel lees je hoe je in vier stappen het perfecte Google Business-account aanmaakt.

Search

Hoe groot is het belang van muziek en geluid in online video?

Muziek en geluid in televisiereclames en online video’s verbetert of verhoogt de merkconsistentie, betrokkenheid, herinnering en differentiatie. Muziek is een ‘trigger’ voor verschillende soorten van emotionele activiteit in onze hersenen. Omdat emotie een belangrijke rol speelt in communicatie en reclame kan het combineren van de juiste muziek aan een merk heel effectief zijn. Hoe verrijk je video met muziek en geluid? 

Video

De psychologie van de Customer Experience Optimization

Marketing draait steeds meer om het optimaliseren van de klantreis of de algehele ervaring van de klant. Vandaar dat de term Customer Experience Optimization steeds vaker voorkomt. Psychologische kennis in het Customer Experience Optimization traject is daarbij belangrijk. 

Customer Experience

Zalando opent Beauty Store in Berlijn

Na de lancering van de productgroep Beauty opent Zalando nu ook een fysiek verkooppunt midden in Berlijn.

Fashion

Zo verhoogt Halfords de omzet per klant met haar sitesearch

Als de nummer-1-retailer van Groot Brittannië op het gebied van auto- en fietsproducten heeft Halfords de nodige e-commerce-kennis in huis. Nu wil het bedrijf die vele jaren aan ervaring gebruiken om te transformeren tot een digital first bedrijf.

Search