More stories

Chiel Liezenberg (OK): ‘We zijn een slimme portemonnee’

Iedereen die wel eens in een winkel komt kent de heisa. Je hebt een kortingskaart, een kaart voor spaarpunten, er zijn zegeltjesacties en je moet betalen met je bankpas. Al met al veel handelingen en het kost de nodige tijd. Hoe mooi zou het zijn wanneer dit allemaal in één handeling geregeld kon worden?

Customer Loyalty

Broodjesketen Panos digitaliseert klantenprogramma

Broodjeszaak Panos heeft zijn klantenprogramma gedigitaliseerd. De plastic kaart wordt na 23 jaar vervangen door een app.

Customer Loyalty

SAP stort zich op CRM: ‘Draait niet meer om sales, maar de klant’

De koek leek al aardig verdeeld te zijn, maar SAP denkt nog een slag te kunnen slaan op de markt voor customer relationship management (CRM). Met een nieuwe suite, met daarin diverse opgekochte bedrijven, verwacht het hoge ogen te gooien. De verkoop staat niet langer centraal. Het gaat om de klant, zijn profiel en uiteindelijk dus de loyaliteit.

Customer Loyalty

5 tips om je retentiemarketing op orde te krijgen

Wist je dat afhankelijk van de sector waarin je bedrijf actief is, het binnenhalen van een nieuwe klant 5 tot 25 keer duurder is dan het behouden van een bestaande klant? Als je customer retention rate met 5% groeit, verhoogt dit je winst met 25% tot wel 95%! Zorg dus dat je bestaande klanten tevreden houdt. Hoe retentiemarketing je ROI verhoogt én wat je hiervoor kunt doen, vertel ik je in dit blog.

Customer Loyalty

Digitale kortingsbonnen – wat kun je ermee?

Wanneer heb je voor het laatst een bon uitgeknipt uit een folder en ingewisseld voor korting of een gratis product? Afhankelijk van je leeftijd is het antwoord waarschijnlijk nooit of heel lang geleden. Toch zijn coupons springlevend, maar dan digitaal. Wat kun je ermee?

Customer Loyalty

Het succes van Amazon Prime: slaat loyaliteit nu om?

Amazon Prime, één van ’s werelds succesvolste loyaliteitsprogramma’s, stelt trouwe klanten op de proef. Een prijsverhoging voor het lidmaatschap roept de vraag op of er ook een punt is waarop loyaliteit omslaat in afkeer.

Customer Loyalty

Loyaliteit en AVG: hoe zorg je ervoor dat je klantdata mag blijven gebruiken?

Data vormen de basis van loyaliteitsprogramma’s. Zonder de NAW-gegevens, transactiegeschiedenis en demografische kenmerken van de leden begin je niet veel. De nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) heeft dan ook grote gevolgen voor loyalty marketing. Wat zijn de gevaren en hoe zorg je ervoor dat je klantdata kunt blijven gebruiken?

Customer Loyalty

Domme korting is dood, leve slimme loyaliteit

Iedereen geeft korting, maar eigenlijk is dat een heel platte manier om consumenten aan je te binden. Bovendien kun je jezelf hiermee niet onderscheiden van je concurrenten, waardoor het niet langer een effectief instrument is. Hoe til je je loyaliteitsprogramma naar een hoger plan?

Customer Loyalty

NH Hotel Group beloont direct boeken

NH Hotel Group heeft het loyaliteitsprogramma, dat 8,5 miljoen leden heeft, vernieuwd. Gasten sparen meer punten in het nieuwe systeem en directe boekingen op de site van NH Hotel Group worden extra beloond.

Customer Loyalty
Premium

Air Miles zijn weer in te wisselen voor vliegtickets

Spaarders van Air Miles kunnen vanaf vandaag weer mijlen inwisselen voor vliegtickets. Air Miles gaat hiervoor een samenwerking aan met Vliegwinkel.nl. Volgens het loyaliteitsprogramma van Shell, Ahold en Praxis is korting op vliegreizen een veelgevraagde inwisselmogeljkheid.

Customer Loyalty

Alibaba start exclusieve club, loyaliteit hoger op de agenda

Groei is niet meer het enige dat centraal staat bij Alibaba. De e-commercereus stampt programma’s uit de grond om gebruikers van de diverse platformen loyaal te houden. De meest recente toevoeging is een zeer exclusieve club. Het moet zowel voor merken als consumenten benadrukken dat er ook een plek is voor luxe bij het Chinese internetbedrijf.

Customer Loyalty

Mobiel betalen Starbucks nog groter, innoveren met cryptovaluta is optie

Bij digitaal succesnummer Starbucks wordt al dertig procent van de bestellingen mobiel betaald. De eerste vestiging waar klanten uitsluitend met de smartphone betalen is onderweg. De koffieketen hoopt koploper te blijven op het digitale vlak en ziet daarom ook wel toekomst in cryptovaluta.

Digital Wallets

Hugo Leijtens (Retailcoins): ‘We willen mensen terugbrengen naar de winkel’

Vroeger was het leven simpel: wanneer je een bepaald bedrag uitgaf bij de plaatselijke bakker, kreeg je in ruil daarvoor een spaarzegeltje. Met tien zegeltjes kreeg je korting of een kadootje. Klant blij en de bakker blij want hij wist zo klanten aan zich te binden. Toch dacht ondernemer Hugo Leijtens dat het beter kon. “Ik vond de papieren spaarkaart niet meer van deze tijd en ik wilde daar een oplossing voor bedenken.” Die oplossing werd een app, vertelt hij aan Top Names.

Customer Loyalty

Geur is de onbewuste factor in de marketingmix

Alleen een mooie inrichting of een leuk achtergrondmuziekje is niet meer genoeg; geur wordt steeds onderdeel van retailmarketing. Iedereen kent het voorbeeld van vers brood in de supermarkt om meer brood te verkopen, maar hoe en waar kan geur het beste ingezet worden?

Customer Experience

Nieuwe vormen cashbacks: verkiest trouwe klant direct geld boven sparen?

Slim marketingmiddel of een race naar de bodem? Cashback-acties komen steeds vaker voorbij. Populaire e-commercebedrijven maken ze structureel onderdeel van hun eigen spaarprogramma’s. Maar werkt het ook op lange termijn? Zorgt het deels terugbetalen van het aankoopbedrag voor loyaliteit?

Customer Loyalty