Kosten besparen zonder je telefonische bereikbaarheid aan te passen
Klantenservice via de telefoon is duur maar zorgt voor een goede klantrelatie. Toch is het mogelijk: dezelfde service tegen minder kosten.
Klantenservice via de telefoon is duur maar zorgt voor een goede klantrelatie. Toch is het mogelijk: dezelfde service tegen minder kosten.
Een goede klantenservice is belangrijk. Maar het is voor een bedrijf vaak lastig om in de gaten te houden of alle gesprekken ook echt goed verlopen. Tailo wil de menselijke evaluatie van gesprekken vervangen door zogenoemde ‘conversational analytics’. Algoritmes die data analyseren. Groot voordeel: een algoritme kan veel data verwerken, terwijl een menselijke coach maar een paar gesprekken checkt. “Dat is enorm tijdrovend en het is de vraag welke gesprekken worden teruggeluisterd. De lange gesprekken waarschijnlijk niet, de korte ook niet. Dus dat is niet representatief”, aldus Jeroen Kromme, co-founder van Tailo.
Een verzekering afsluiten doe je tegenwoordig zelf online. Dat is handig, totdat je vastloopt op een website. Dan bel je de klantenservice, maar het is vaak lastig om precies uit te leggen waar het mis gaat. Surfly brengt daar verandering in. “Wij maken co-browse software en dat is software waarmee je mee kunt kijken met wat iemand doet op je website”, aldus founder en CEO Nicholas Piël. Aanvankelijk leek de techniek handig voor mensen die hun oma of opa online willen helpen, maar de huidige klanten zijn voornamelijk zakelijk. Meer bij Top Names.
Het beeld dat B2B-bedrijven digitaal wat achterlopen mag dan soms kloppen, op zeker één punt zijn ze in staat anderen het voorbeeld te geven.
De Klantenservice Federatie (KSF) denkt dat ook na corona meer dan 50 procent van het contact met klanten vanuit huis wordt afgehandeld.
De juiste combinatie van mens en technologie kan leiden tot waardevolle efficiëntieslagen en een betere klantervaring.
We brengen meer tijd achter schermen door dan ooit tevoren, vooral in een wereld waarin sociale afstand een prioriteit is en diensten digitaal worden.
Online aanwezigheid is belangrijk, maar echter geen garantie voor succes en de verschillen tussen merken zijn dan ook duidelijk zichtbaar.
Een goed presterend online servicekanaal is ‘the last mile’. Alles draait daarbij om het op de juiste manier ontsluiten en aanbieden van echte oplossingen
Misschien ben jij of is je team de uitzondering. Maar het verloopt nog steeds moeizaam als we een team van brand, digitale en CRM marketeers willen laten samenwerken.
Neem het maar aan van iemand die het geluk had het grootste deel van haar carrière in de hotelsector door te brengen: de sector is veerkrachtig.
Consumenten die interesse hebben in je product of dienst, willen via hun favoriete communicatiekanaal real time contact en direct de interactie aan kunnen gaan.
Facebook Messenger wordt verrijkt met een zakelijke postbus in de Android en iOS app. Daarmee wordt een belangrijk bezwaar van […]
n het vijfde deel van deze artikelenserie van de DDMA Commissie Data, Decisioning en Engagement gaan we in op personalisatie.
De manier waarop een organisatie is ingericht, is onmisbaar om echt succesvol te zijn met een centraal klantbeeld.