Zo werken chatbots wel voor je klantenservice
Zo werken chatbots wel voor je klantenservice
Zo werken chatbots wel voor je klantenservice
TUI Nederland stond samen met partner Somention voor een gigantische uitdaging. Reizigers zagen door het coronavirus massaal hun vakantie stranden. Met vouchers en terugbetalingen werden klanten zo goed mogelijk gecompenseerd, maar de teleurstelling op sociale media kon niet uitblijven. Het positieve sentiment nam een flinke duikvlucht. Om TUI’s klantenservice te ontlasten werden het communicatiemanagement en de webcare opgeschaald.
Bouwmarkt Praxis wil zijn onlangs gelanceerde AR rekenhulp voor vloeren ook voor andere doeleinden inzetten. Op Emerce Digital Marketing. dat donderdag virtueel van start gaat, noemt Erik Jan van Zwieten van Praxis zelfs de mogelijkheid om het aantal liters verf voor muren te kunnen bereken.
Voor groothandels liggen er kansen voor directe verkoop aan consumenten (D2C), maar de operationele impact is groot. Deel 2: de klantenservice.
Voor groothandels liggen er kansen voor directe verkoop aan consumenten (D2C), maar de operationele impact is groot. Deel 1: de logistiek.
Messaging is populairder geworden door de lockdowns. Twee voorbeelden uit de praktijk tonen hoe messaging leidde tot grotere klanttevredenheid.
Traditioneel is B2B mensenwerk. Qua digitalisatie liep B2B dus ook achter op B2C. Tot Covid-19. Hoe kun je je B2B e-commerce verbeteren? Adviezen en tips.
Chatbots: werken ze al goed genoeg? Consumenten zijn nog niet héél erg tevreden. Maar houd een paar dingen in het oog en dan zijn ze ook nu al inzetbaar.
Digitaal bureau Snakeware heeft, naar eigen zeggen als eerste in Nederland, een reviewscanner ontwikkeld die razendsnel klantreacties leest en classificeert.
In een self-service portal automatiseer je bedrijfsprocessen die normaliter veel tijd kosten. Na het lezen van dit whitepaper heb je een stevig fundament om zo’n self-service portal te realiseren.
Om jongeren (18-35 jaar) beter te kunnen bereiken is de Belastingdienst vorig jaar maart gestart met een Instagram account. Binnen een jaar heeft de Belastingdienst 5500 volgers op Instagram: 60 procent van hen is jonger dan 35 jaar.
Het Nederlandse omnichannel communicatie platform MessageBird neemt het Amerikaanse SparkPost over. De deal waardeert SparkPost op 600 miljoen dollar en de transactie zal naar verwachting in het tweede kwartaal worden afgerond.
KPN NetwerkNL maakte met de inzet van een datagedreven klantreis en functionele tools een digitale ommezwaai.
Case: woningcorporatie Woonstad Rotterdam wist met de lancering van een selfserviceplatform meteen tachtig procent van de klantvragen af te vangen.
De lockdowns zorgen voor extra drukte bij de klantenservice. Een omnichannel platform kan zorgen voor een beter beeld van de klant.