More stories

Premium

CM.com laat bedrijven via Instagram chatten

Het Nederlandse communicatieplatform CM.com biedt sinds kort ondersteuning voor Instagram Messaging voor bedrijven.

Customer Service
Premium

Virtuele assistent Gem helpt inwoners van Tilburg

Inwoners kunnen van Tilburg kunnen over bepaalde onderwerpen vragen stellen aan de virtuele assistent ‘Gem’. Met deze nieuwe ontwikkeling haalde Tilburg samen met de gemeente Utrecht en Dienstverlening Drechtsteden de finale van de wedstrijd GemeenteDelers 2021.

Customer Service

Zo werken chatbots wel voor je klantenservice

Zo werken chatbots wel voor je klantenservice

Customer Service
Premium

Emerce Digital Marketing: crisiscommunicatie bij TUI

TUI Nederland stond samen met partner Somention voor een gigantische uitdaging. Reizigers zagen door het coronavirus massaal hun vakantie stranden. Met vouchers en terugbetalingen werden klanten zo goed mogelijk gecompenseerd, maar de teleurstelling op sociale media kon niet uitblijven. Het positieve sentiment nam een flinke duikvlucht. Om TUI’s klantenservice te ontlasten werden het communicatiemanagement en de webcare opgeschaald.

Customer Service
Premium

Emerce Digital Marketing: Praxis wil zijn AR rekenhulp breder inzetten

Bouwmarkt Praxis wil zijn onlangs gelanceerde AR rekenhulp voor vloeren ook voor andere doeleinden inzetten. Op Emerce Digital Marketing. dat donderdag virtueel van start gaat, noemt Erik Jan van Zwieten van Praxis zelfs de mogelijkheid om het aantal liters verf voor muren te kunnen bereken.

Customer Experience

De operationele impact van D2C voor de groothandel: de klantenservice (2/3)

Voor groothandels liggen er kansen voor directe verkoop aan consumenten (D2C), maar de operationele impact is groot. Deel 2: de klantenservice.

E-commerce

De operationele impact van D2C voor de groothandel: de logistiek (1/3)

Voor groothandels liggen er kansen voor directe verkoop aan consumenten (D2C), maar de operationele impact is groot. Deel 1: de logistiek.

Fulfillment

Messaging: onmisbaar kanaal in 2021

Messaging is populairder geworden door de lockdowns. Twee voorbeelden uit de praktijk tonen hoe messaging leidde tot grotere klanttevredenheid.

Marketing

Hoe breng je je B2B e-commerce naar een hoger niveau? Meedenken met de klant

Traditioneel is B2B mensenwerk. Qua digitalisatie liep B2B dus ook achter op B2C. Tot Covid-19. Hoe kun je je B2B e-commerce verbeteren? Adviezen en tips.

B2B Digital

Tijd en geld besparen met chatbots: toekomst of realiteit?

Chatbots: werken ze al goed genoeg? Consumenten zijn nog niet héél erg tevreden. Maar houd een paar dingen in het oog en dan zijn ze ook nu al inzetbaar.

Innovatie
Premium

Reviewscanner Snakeware spoort klachten sneller op

Digitaal bureau Snakeware heeft, naar eigen zeggen als eerste in Nederland, een reviewscanner ontwikkeld die razendsnel klantreacties leest en classificeert.

Customer Service

In 5 stappen een gebruiksvriendelijk self-service portal

In een self-service portal automatiseer je bedrijfsprocessen die normaliter veel tijd kosten. Na het lezen van dit whitepaper heb je een stevig fundament om zo’n self-service portal te realiseren.

Customer Service
Premium

Belastingdienst heeft 5500 volgers op Instagram

Om jongeren (18-35 jaar) beter te kunnen bereiken is de Belastingdienst vorig jaar maart gestart met een Instagram account. Binnen een jaar heeft de Belastingdienst 5500 volgers op Instagram: 60 procent van hen is jonger dan 35 jaar.

Social
Premium

MessageBird neemt SparkPost over, haalt 800 miljoen dollar op

Het Nederlandse omnichannel communicatie platform MessageBird neemt het Amerikaanse SparkPost over. De deal waardeert SparkPost op 600 miljoen dollar en de transactie zal naar verwachting in het tweede kwartaal worden afgerond.

Customer Engagement

Thera van Steveninck (KPN NetwerkNL): ‘Uitrol glasvezel maakte ‘digital first’-gedachte noodzakelijk’

KPN NetwerkNL maakte met de inzet van een datagedreven klantreis en functionele tools een digitale ommezwaai.

Customer Service