Hoe passen chatbots in je klantenstrategie?
De toekomstige mogelijkheden van chatbots zijn fascinerend. Wanneer voegen ze waarde toe en hoe plaats je een chatbot in je servicestrategie?
De toekomstige mogelijkheden van chatbots zijn fascinerend. Wanneer voegen ze waarde toe en hoe plaats je een chatbot in je servicestrategie?
Klanten gebruiken bij voorkeur de telefoon bij dringende of ingewikkelde vragen. Vergeet bij cross border e-commerce dus niet de servicenummers.
Het Gentse Customer Data Platform journy.io heeft 450.000 euro ontvangen van de Vlaamse investeringsmaatschappij PMV, de Amsterdamse venture capital firma Peak Capital en seriële tech-ondernemer Willem Delbare. Het geld wordt gebruikt om de huidige AI-ontwikkeling te versnellen.
Klanten op Amazon.nl kunnen voortaan ook in het Engels shoppen. Zij kunnen Engels als keuzetaal aanvinken.
Voor klantcontact is telefonie is ook anno 2021 nog alive and kicking. Betrouwbaarheid, gemak en direct contact spelen bij klanten een grote rol.
Het sociale klantenplatform van Sparkcentral is onderdeel geworden van Hootsuite, ooit zijn grote concurrent. Het Vlaamse bedrijf is daarmee van de ondergang gered.
Gemeenten kunnen voortaan weer gebruik maken van WhatsApp voor hun externe communicatie. Sinds eind 2019 mochten de particuliere versie van WhatsApp en de API-variant van WhatsApp For Business hiervoor niet meer worden ingezet.
Tijdens dit webinar laat Terrence Hotting zien dat de snelle ontwikkelingen binnen AI en Machine Learning voor Customer Service interessante mogelijkheden bieden om zowel de customer- als agent experience te verbeteren. Hij gaat in op mogelijkheden als predictive routing, predictive engagement, automated forecasting and agent assist.
De FAQ- en servicepagina’s zijn onder je klanten steevast de meest bekeken pagina’s. Tien redenen om deze service goed te borgen.
Klantenservice via de telefoon is duur maar zorgt voor een goede klantrelatie. Toch is het mogelijk: dezelfde service tegen minder kosten.
Een goede klantenservice is belangrijk. Maar het is voor een bedrijf vaak lastig om in de gaten te houden of alle gesprekken ook echt goed verlopen. Tailo wil de menselijke evaluatie van gesprekken vervangen door zogenoemde ‘conversational analytics’. Algoritmes die data analyseren. Groot voordeel: een algoritme kan veel data verwerken, terwijl een menselijke coach maar een paar gesprekken checkt. “Dat is enorm tijdrovend en het is de vraag welke gesprekken worden teruggeluisterd. De lange gesprekken waarschijnlijk niet, de korte ook niet. Dus dat is niet representatief”, aldus Jeroen Kromme, co-founder van Tailo.
Een verzekering afsluiten doe je tegenwoordig zelf online. Dat is handig, totdat je vastloopt op een website. Dan bel je de klantenservice, maar het is vaak lastig om precies uit te leggen waar het mis gaat. Surfly brengt daar verandering in. “Wij maken co-browse software en dat is software waarmee je mee kunt kijken met wat iemand doet op je website”, aldus founder en CEO Nicholas Piël. Aanvankelijk leek de techniek handig voor mensen die hun oma of opa online willen helpen, maar de huidige klanten zijn voornamelijk zakelijk. Meer bij Top Names.
Het beeld dat B2B-bedrijven digitaal wat achterlopen mag dan soms kloppen, op zeker één punt zijn ze in staat anderen het voorbeeld te geven.
De Klantenservice Federatie (KSF) denkt dat ook na corona meer dan 50 procent van het contact met klanten vanuit huis wordt afgehandeld.
De juiste combinatie van mens en technologie kan leiden tot waardevolle efficiëntieslagen en een betere klantervaring.