De optimale inrichting van data voor een centraal klantbeeld
Het doel van het hebben van een centraal klantbeeld is dat je de klant op het juiste moment zo goed mogelijk wil bedienen met relevante producten of diensten voor sales of service.
Het doel van het hebben van een centraal klantbeeld is dat je de klant op het juiste moment zo goed mogelijk wil bedienen met relevante producten of diensten voor sales of service.
Voor een klantgerichte datagedreven dienstverlening is het essentieel om de klant zo goed mogelijk te kennen en te begrijpen. Veel organisaties hebben hier moeite mee.
Netbeheerder Liander maakt sinds kort gebruik van videobellen om klanten met technische vragen of storingen te helpen. Het beeldcontact zorgt ervoor dat zowel klanten als medewerkers van Liander beter weten wat er aan de hand is.
Grote consumentgerichte bedrijven zetten momenteel alle zeilen bij om de online selfservice te verbeteren. Een deel geeft hier voorrang aan boven hun verkoopactiviteiten.
Voor een succesvolle aanpak moet de klant, met kop en schouders, op de eerste plek staan. Ook wanneer je bezig bent met digitale transitie.
Voor veel bedrijven is het extra aanpoten nu hun fysieke ‘loket’ wegvalt. Onder meer retailers, reisbedrijven en autoverhuurders vallen deels stil.
Klanten van Lieferando, een Duits filiaal van Takeaway.com, kunnen binnenkort geanimeerde en interactieve sms’jes gaan ontvangen van hun bezorgrestaurant.
Wie zich binnen B2B verder wil onderscheiden van zijn concurrenten, kan niet om een digital customer portal heen. Het is The Next Big Thing in e-commerce!
Webwinkels merken de drukte niet alleen aan het sterk gestegen aantal bestellingen, maar ook aan de klantenservice. Thuiswinkel.org zegt dat zijn leden de drukte moeilijk aankunnen.
Voor het vierde jaar op rij, is een groot longitudinaal, kwalitatief onderzoek gedaan in de vorm van mystery posts op Instagram.
Bioscoopketen Kinepolis beschikt over een database met miljoenen klanten. Dat is een rijk bezit waarmee Kinepolis verantwoord wil omgaan. Communicatie met de klant moet altijd relevant en persoonlijk zijn. Marketing automation maakt het voor Kinepolis eenvoudig om bioscoopliefhebbers aan zich te binden, in elk land en in elke gewenste taal.
De makers van cloudcommunicatiesysteem Messagebird brengen onder de naam Inbox.ai een nieuwe dienst uit waarmee ze de klantenservicemarkt naar zich toe willen trekken.
Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality als je ze benadert of noemt op Instagram? Slechts 40% van de bedrijven reageert op een concrete vraag.
Hoe reageren bedrijven inhoudelijk als je hen concreet een vraag stelt op Facebook, of een comment zet bij een post? Worden er call-to-actions gegeven en komen er wel antwoorden op de vraag?
Customer relationship management (CRM) krijgt een nieuwe dimensie, zo is mijn verwachting. Naast de klant komen dit jaar de eigen medewerkers centraal te staan.