More stories

B2B-bedrijven, zet je klanten centraal en digitaliseer 

Voor een succesvolle aanpak moet de klant, met kop en schouders, op de eerste plek staan. Ook wanneer je bezig bent met digitale transitie.

Customer Service

Fysieke winkel tijdelijk moeten sluiten? Heb juist nu oog voor trouwe klanten

Voor veel bedrijven is het extra aanpoten nu hun fysieke ‘loket’ wegvalt. Onder meer retailers, reisbedrijven en autoverhuurders vallen deels stil.

Customer Service
Premium

Takeaway.com Duitsland zet ‘opvolger van sms’ RCS in

Klanten van Lieferando, een Duits filiaal van Takeaway.com, kunnen binnenkort geanimeerde en interactieve sms’jes gaan ontvangen van hun bezorgrestaurant.

Customer Service

B2B digital customer portal in vijf stappen

Wie zich binnen B2B verder wil onderscheiden van zijn concurrenten, kan niet om een digital customer portal heen. Het is The Next Big Thing in e-commerce!

Customer Service

Klantenservice webwinkels vaak overbelast

Webwinkels merken de drukte niet alleen aan het sterk gestegen aantal bestellingen, maar ook aan de klantenservice. Thuiswinkel.org zegt dat zijn leden de drukte moeilijk aankunnen.

E-commerce

Onderzoek: bedrijven reageren niet op complimenten op Instagram

Voor het vierde jaar op rij, is een groot longitudinaal, kwalitatief onderzoek gedaan in de vorm van mystery posts op Instagram.

Customer Service

Zo weet Kinepolis miljoenen bioscoopbezoekers aan zich te binden

Bioscoopketen Kinepolis beschikt over een database met miljoenen klanten. Dat is een rijk bezit waarmee Kinepolis verantwoord wil omgaan. Communicatie met de klant moet altijd relevant en persoonlijk zijn. Marketing automation maakt het voor Kinepolis eenvoudig om bioscoopliefhebbers aan zich te binden, in elk land en in elke gewenste taal.

Customer Service
Premium

Messagebird lanceert Inbox.ai voor klantenservicemarkt

De makers van cloudcommunicatiesysteem Messagebird brengen onder de naam Inbox.ai een nieuwe dienst uit waarmee ze de klantenservicemarkt naar zich toe willen trekken.

Customer Service

Onderzoek: 60% bedrijven reageert niet op Instagram

Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality als je ze benadert of noemt op Instagram? Slechts 40% van de  bedrijven reageert op een concrete vraag.

Customer Service

Onderzoek: 16% van de antwoorden van bedrijven op Facebook is nutteloos

Hoe reageren bedrijven inhoudelijk als je hen concreet een vraag stelt op Facebook, of een comment zet bij een post? Worden er call-to-actions gegeven en komen er wel antwoorden op de vraag?

Customer Service

Nieuwe focus in het CRM-tijdperk: employee engagement en mobiele CRM

Customer relationship management (CRM) krijgt een nieuwe dimensie, zo is mijn verwachting. Naast de klant komen dit jaar de eigen medewerkers centraal te staan.

Customer Service

Hoe ontwikkel je bedrijfs- en persoonlijke groei in B2B?

We leven in een nieuw tijdperk van B2B-marketing, een tijd van aandacht geven, in plaats van erom te vragen. Een tijd van data-analyse om mensen beter te begrijpen.

Customer Service

Onderzoek: slechts 26% bedrijven haalt vijftien minuten servicelevel Facebook

Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality als je een concrete vraag stelt op Facebook? Of een comment zet bij een post van het bedrijf?

Customer Service

ACM trekt telefoonnummers van nephelpdesks in

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft samen met een aantal telecomaanbieders honderd telefoonnummers ingetrokken die werden gebruikt voor nephelpdesks.

Customer Service

Wat livestream shoppen kan doen voor je business

Een product verkoopt beter als het wordt aangeprezen in een livestream. Maar, hoe doe je dat dan?

Customer Service