B2B-bedrijven, zet je klanten centraal en digitaliseer
Voor een succesvolle aanpak moet de klant, met kop en schouders, op de eerste plek staan. Ook wanneer je bezig bent met digitale transitie.
Voor een succesvolle aanpak moet de klant, met kop en schouders, op de eerste plek staan. Ook wanneer je bezig bent met digitale transitie.
Voor veel bedrijven is het extra aanpoten nu hun fysieke ‘loket’ wegvalt. Onder meer retailers, reisbedrijven en autoverhuurders vallen deels stil.
Klanten van Lieferando, een Duits filiaal van Takeaway.com, kunnen binnenkort geanimeerde en interactieve sms’jes gaan ontvangen van hun bezorgrestaurant.
Wie zich binnen B2B verder wil onderscheiden van zijn concurrenten, kan niet om een digital customer portal heen. Het is The Next Big Thing in e-commerce!
Webwinkels merken de drukte niet alleen aan het sterk gestegen aantal bestellingen, maar ook aan de klantenservice. Thuiswinkel.org zegt dat zijn leden de drukte moeilijk aankunnen.
Voor het vierde jaar op rij, is een groot longitudinaal, kwalitatief onderzoek gedaan in de vorm van mystery posts op Instagram.
Bioscoopketen Kinepolis beschikt over een database met miljoenen klanten. Dat is een rijk bezit waarmee Kinepolis verantwoord wil omgaan. Communicatie met de klant moet altijd relevant en persoonlijk zijn. Marketing automation maakt het voor Kinepolis eenvoudig om bioscoopliefhebbers aan zich te binden, in elk land en in elke gewenste taal.
De makers van cloudcommunicatiesysteem Messagebird brengen onder de naam Inbox.ai een nieuwe dienst uit waarmee ze de klantenservicemarkt naar zich toe willen trekken.
Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality als je ze benadert of noemt op Instagram? Slechts 40% van de bedrijven reageert op een concrete vraag.
Hoe reageren bedrijven inhoudelijk als je hen concreet een vraag stelt op Facebook, of een comment zet bij een post? Worden er call-to-actions gegeven en komen er wel antwoorden op de vraag?
Customer relationship management (CRM) krijgt een nieuwe dimensie, zo is mijn verwachting. Naast de klant komen dit jaar de eigen medewerkers centraal te staan.
We leven in een nieuw tijdperk van B2B-marketing, een tijd van aandacht geven, in plaats van erom te vragen. Een tijd van data-analyse om mensen beter te begrijpen.
Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality als je een concrete vraag stelt op Facebook? Of een comment zet bij een post van het bedrijf?
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft samen met een aantal telecomaanbieders honderd telefoonnummers ingetrokken die werden gebruikt voor nephelpdesks.
Een product verkoopt beter als het wordt aangeprezen in een livestream. Maar, hoe doe je dat dan?