‘Reference Man’: een oproep voor een verantwoorde inzet van technologie
De witte standaardman bepaalt nog altijd hoe dingen worden vormgegeven. Het groeiende gebruik van AI maakt de noodzaak voor meer bewustwording nog groter.
De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.
De witte standaardman bepaalt nog altijd hoe dingen worden vormgegeven. Het groeiende gebruik van AI maakt de noodzaak voor meer bewustwording nog groter.
De patiënt is erbij gebaat dat zorginnovaties beter worden gedeeld. Hoe zorg je dat best practices van digitale zorg zich verder verspreiden?
De inzet van medische drones in Nederland is geen toekomstmuziek meer. Wat kun je ermee en wat hebben patiënten én de zorg eraan?
Digitale diensten zetten de wereld compleet op z’n kop. De zorg is de volgende branche die de taxi-, reis- of bankensector achternagaat.
Een bepalende factor voor het succes van een digitaal systeem is alignment. In dit whiteapaper lees je hoe Just Eat takeaway.com, VanMoof, NOC*NSF en Philadelphia om gaan met alignment.
The Brief is een podcast over content, marketing en creatie. Deze keer met Ernst-Jan Pfauth, medeoprichter van de De Correspondent.
Met internet verbonden TV’s zijn de norm. Dat biedt mogelijkheden voor targeting. Lees hoe het werkt, de verschillen met andere vormen van video, etc.
Fitness en technologie hebben elkaar al een tijdje geleden ontmoet en dat zet door: meer meten, meer thuis trainen en meer flexibiliteit voor de consument.
Een online aanpak in de traditionele B2B-branche: hoe pak je dat aan? En welke rol kan chat, Trustpilot en offline conversie hierbij spelen?
Wat zijn de uitdagingen van dit moment in personalisatie en hoe verloopt de digitale transformatie van de groothandel?
Digitaal ondertekenen maakt het werken en zakendoen op afstand veiliger én makkelijker.
Bedrijven overnemen betekent mensen, systemen en data overnemen. ‘Alignment’ is daarom altijd een belangrijke taak. Zo doen ze dat bij Just Eat Takeaway.
Overal klinken hosanna-geluiden: hoera, de metaverse komt eraan! Maar realiseren we ons de risico’s op een virtuele gevangenis wel voldoende? Ik denk van niet.
Ontwikkelingen in AI gaan razendsnel. De potentiële toepassingen van het nieuwe GPT-3 zijn eindeloos (ook voor marketing). Toch zijn er ook nog minputen.
Service design stelt de mens centraal bij innovatie en kan snel behoeften van medewerkers, doelgroep en organisatiedoelen bij elkaar brengen.