Channel Digital Transformation

De impact van het coronavirus op het bedrijfsleven én de consument is ongekend groot. Niet eerder zijn we getroffen door iets dat zoveel impact maakt als COVID-19. Het noopt bedrijven massaal om in korte tijd de transitie te maken van offline en (deels) online naar grotendeels of volledig online. Praktijkcases en achtergrondverhalen vind je in dit topic. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar experts@emerce.nl.

More stories

Targetingmogelijkheden voor Connected TV: hoe het werkt en waarom het succes heeft

Met internet verbonden TV’s zijn de norm. Dat biedt mogelijkheden voor targeting. Lees hoe het werkt, de verschillen met andere vormen van video, etc.

Video

Technologie en fitness: de trends voor 2022

Fitness en technologie hebben elkaar al een tijdje geleden ontmoet en dat zet door: meer meten, meer thuis trainen en meer flexibiliteit voor de consument.

E-health

Chat, Trustpilot en offline conversie: een online aanpak in een traditionele B2B-branche

Een online aanpak in de traditionele B2B-branche: hoe pak je dat aan? En welke rol kan chat, Trustpilot en offline conversie hierbij spelen?

B2B Digital

Wie zit er achter de klantpas? Sligro’s lessen in personalisatie en digitalisering

Wat zijn de uitdagingen van dit moment in personalisatie en hoe verloopt de digitale transformatie van de groothandel?

B2B Digital

Alles wat je moet weten over digitaal ondertekenen

Digitaal ondertekenen maakt het werken en zakendoen op afstand veiliger én makkelijker.

Legal

Alignment bij Just Eat Takeaway: transparantie en communicatie als sleutel tot succes

Bedrijven overnemen betekent mensen, systemen en data overnemen. ‘Alignment’ is daarom altijd een belangrijke taak. Zo doen ze dat bij Just Eat Takeaway.

Strategy

Metaverse of meta-avers?

Overal klinken hosanna-geluiden: hoera, de metaverse komt eraan! Maar realiseren we ons de risico’s op een virtuele gevangenis wel voldoende? Ik denk van niet.

Virtual reality
Premium

GPT-3: een toonaangevende stap in tekstgerelateerde AI

Ontwikkelingen in AI gaan razendsnel. De potentiële toepassingen van het nieuwe GPT-3 zijn eindeloos (ook voor marketing). Toch zijn er ook nog minputen.

Artificial Intelligence

Service design maakt de toekomst voorstelbaar

Service design stelt de mens centraal bij innovatie en kan snel behoeften van medewerkers, doelgroep en organisatiedoelen bij elkaar brengen.

B2B Digital

Media2030: verschuivingen in mediaconsumptie in de afgelopen twintig jaar

Wat is er de afgelopen 20 jaar veranderd in mediaconsumptie en advertentiekeuzes? De belangrijkste inzichten en ontwikkelingen uit het Media2030-rapport.

Digital Transformation

Shopstreaming: moet je er nu op inspringen?

Shopstreaming is booming in China en verovert snel markt in de rest van de wereld. Wat is het verschil met de ouderwetse TelSell-programma’s?

Digital Transformation

Start-up Purple Gaze: hoge kwaliteit eye-tracking in draagbaar formaat

Start-up Purple Gaze ontwikkelde een systeem voor het vastleggen van oogbewegingen (‘eye-trakcing’). Een gesprek met mede-oprichter Kirill Korotaev.

Start-ups

Wat te doen tegen de exponentiële kloof door versnellende technologie?

Digitalisering zorgt voor een exponentiële kloof tussen de kracht van nieuwe technologie en het vermogen om bij te blijven. Wat te doen?

B2B Digital

KLM: verandering van binnenuit met design thinking

Het optimaliseren van de interne organisatie is een cruciaal en vaak onderschat onderdeel in business transformatie.

B2B Digital

Web of app: de snelle opmars van PWA

Door de snelle opmars van webshops voelt het web steeds meer aan als een app. Welke kansen biedt dit voor e-commerce-spelers?

Digital Transformation