More stories

‘Ierse toezichthouder moet vaart maken in Google-zaak’

Er moet snel een besluit komen in de Google-zaak. Dat schrijven de Consumentenbond en zeven andere Europese consumentenorganisaties in een brief aan de Ierse toezichthouder.

Privacy

Netprofiler splitst data- en analyticstak af

Online marketingbureau Netprofiler splits de data- en analyticstak af in een apart bedrijfsonderdeel. Dat gaat met vijftien man verder als Cloud Nine Digital.

Analytics

‘1 miljoen gebruikers van TikTok in Nederland’

Social media app TikTok heeft in Nederland op dit moment ruim 1 miljoen gebruikers. TikTok heeft alleen al 830.000 gebruikers binnen de leeftijdsgroep 6 t/m 18 jaar, zo blijkt uit een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 1911 Nederlanders.

Social

Zilveren Kruis kiest Storm Digital voor marketing

Storm Digital, onderdeel van Accenture Interactive, gaat de digitale marketing activiteiten van Zilveren Kruis verzorgen. Het gaat om een breed […]

Marketing

ACM scherpt toezicht online beïnvloeding aan

Het is voor organisaties soms lastig te beoordelen waar de grens ligt tussen effectief ‘nudgen’ en onethische of zelfs illegale handelspraktijken.

Online advertising

Instagram test pop-upstore in Berlijn

Instagram beweegt zo sterk naar het e-commercedomein dat het niet bevreemdt dat het Amerikaanse bedrijf een pop-upstore met mode- en cosmetica-artikelen uitprobeert.

Influencer marketing

Emerce Engage: ‘Ons gebouw is uit de negentiende eeuw, maar de marketing is van nu’

Een van de hoogtepunten van Emerce Engage, komende donderdag in Amsterdam, is zonder twijfel de presentatie van Job Noordhof, hoofd marketing, communicatie en verkoop van Het Concertgebouw. Na zijn studie Communicatiewetenschap aan de UvA werkte hij als projectmanager bij consultancybureau Dutch. In 2013 maakte hij de overstap naar de culturele sector en werd hij Hoofd Marketing, Verkoop en Sponsoring bij het Nederlands Philharmonisch Orkest. Welke uitdagingen kent de marketing van klassieke muziek?

Customer Engagement

Rough-and-ready? Waarom je bij belangrijke beslissingen beter zelf analyses kunt uitvoeren op je Google Ads experimenten

Meten is weten. Google weet dat maar al te goed en biedt daarom al een paar jaar de mogelijkheid om experimenten uit te voeren in Google Ads. In dit artikel duiken we in de testmethode van Google.

Online advertising

Made.com opent Insta-appartement in Amsterdam

Boven de showroom van zijn winkel in Amsterdam opent designmeubelverkoper Made.com een – wat heet – Insta-appartement. Het idee is om meer van dit soort locaties te openen elders in Europa.

Influencer marketing

Walmart start advertentieplatform

Het Amerikaanse warenhuis Walmart bereidt voor 2020 een advertentieplatform voor. Met een kleine groep partners draait de keten een test.

Marketing

In de kern is contentmarketing heel eenvoudig

Hele boeken zijn volgeschreven over contentmarketing, veelal aan de hand van complexe theoretische modellen. Wat daardoor een beetje ondersneeuwt, is dat contentmarketing in de kern heel eenvoudig is.

Contentmarketing

Nieuwe website fbto.nl valt in de prijzen

FBTO lanceerde dit najaar zijn compleet vernieuwde website, om daarmee nog beter in te spelen op de wensen van de klant. Mede dankzij een uniek en trendsettend design sleepte de verzekeraar de prijs “Beste website 2019’ in de categorie Verzekeraars in de wacht. De website is gebaseerd op dé optimale klantreis. Voor het publiek was dit een belangrijke reden om de site te bekronen.

Marketing

Uitspraak Reclame Code Commissie belangrijk voor alle webwinkeliers

Thuiswinkel.org waarschuwt voor misleidende afbeeldingen op websites. De Reclame Code Commissie heeft onlangs uitspraak gedaan in een zaak over een advertentie op een website waarin een deurdranger wordt aangeboden. Bij de aanprijzing is een afbeelding van een metalen blok met scharnierende arm te zien. Bij ontvangst van de deurdranger bleek geen arm te zijn meegeleverd.

Marketing

De voordelen van een cloud-CMS

Als je een contentmanagementsysteem (CMS) koopt, moet je de keuze maken tussen een lokale of cloudoplossing. Omdat de verwachtingen van je klanten blijven veranderen en digitale oplossingen steeds complexer worden, is voor een cloud-hosted CMS in veel gevallen de beste optie.

Cloud
Premium

Mindshare wordt mediapartner van Lufthansa

Lufthansa heeft Mindshare aangewezen als wereldwijde mediapartner. Voorheen verzorgde GroupM deze activiteiten.

Digital Agencies