More stories

De voordelen van een cloud-CMS

Als je een contentmanagementsysteem (CMS) koopt, moet je de keuze maken tussen een lokale of cloudoplossing. Omdat de verwachtingen van je klanten blijven veranderen en digitale oplossingen steeds complexer worden, is voor een cloud-hosted CMS in veel gevallen de beste optie.

Cloud
Premium

Mindshare wordt mediapartner van Lufthansa

Lufthansa heeft Mindshare aangewezen als wereldwijde mediapartner. Voorheen verzorgde GroupM deze activiteiten.

Digital Agencies

ROPO effect: zo koppel je online oriëntatie aan offline conversie

Jij weet alles van je online prestaties, toch? Je hebt het gedrag van je websitebezoekers haarfijn inzichtelijk. Kortom: de performance van je bedrijf kent geen geheimen meer. Guess again!

Conversie

Marketingtechnologie in 2019: trends, investeringen en uitdagingen

Investeringen in marketingtechnologie (martech) zijn in 2019 aanzienlijk toegenomen en blijven stijgen, volgens onderzoek.

Marketing

UXlab Groningen derde Happy Labs onderzoekslocatie

Happy Labs gaat een nieuw UX lab aanbieden in Groningen, krap twee jaar geleden nadat Happy Labs van start ging in het centrum van Amsterdam.

Customer Experience

Een derde CMO’s in-houset digitale reclame

Ongeveer een op de drie CMO’s uit een IAB-onderzoek besteedt digitale reclamepraktijken niet meer uit bij specialistische bureaus. Ze willen zelf meer grip op de materie hebben.

Marketing

Kirsten Andres nieuwe voorzitter/directeur van NIMA

Kirsten Andres wordt per 1 februari de nieuwe voorzitter/directeur van NIMA, beroepsvereniging voor professionals voor marketing, communicatie en sales.

Marketing
Premium

HTM steekt websites in het nieuw

Het OV-bedrijf van Den Haag HTM steekt zijn digitale kanalen in het nieuw en roept daar de hulp van Redkiwi voor in.

Digital Agencies

Hoe volwassen is je datagedreven marketing?

Over de uitdagingen van de alledaagse praktijk die een datagedreven marketing in de weg staan.

Marketing automation

Inschrijving DDMA Customer Data Award 2020 geopend

Vanaf nu is het mogelijk om een case in te zenden voor de DDMA Customer Data Award 2020. Organisaties die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weten toe te passen en van data iets moois weten te maken, maken kans op de onderscheiding, die voor de 14e keer wordt uitgereikt.

Analytics

Digitalisering in de praktijk brengen: zo ga je van ambitie naar ROI

Het belang van digitalisering is welbekend, maar hoe ga je als bedrijf nou praktisch aan de gang met digitalisering en verbeter je je ROI?

Customer Engagement

Ogilvy Social.Lab werft jong talent via Instagram Stories

Het Amsterdamse reclamebureau Ogilvy Social.Lab lanceert een nieuwe Insta Intern campagne, waarbij studenten via Instagram kunnen solliciteren voor een stageplek.

Recruitment

Alle pijlen op Smart Bidding. En dan?

Marketing Automation. Waar we tien jaar geleden handmatig zoveel mogelijk zoekwoorden aan onze Google Ads accounts toevoegden, adverteren we nu dynamisch.

Marketing automation

Google gaat minder gebruikersdata delen met adverteerders

Google gaat zijn reclamepraktijk in Europa veranderen om de privacy van internetgebruikers beter te beschermen tegen datagrazende adverteerders. De zoekmachine scherpt zijn privacbeleid aan als reactie op kritieken van Europese toezichthouders.

Marketing

Vraag naar klantenservice medewerkers blijft groeien

De vraag naar klantenservicemedewerkers blijft groeien. In het eerste kwartaal van dit jaar waren er 8000 vacatures, 3000 meer dan in het eerste kwartaal van 2017. Ook steeg in deze periode het totaal aantal mensen werkzaam in klantcontactberoepen flink: van 140.000 naar 154.000. Dat blijkt uit CBS-cijfers die uitkeringsinstantie UWV en de Klantenservice Federatie (KSF) onderzochten.

Customer Service