More stories

Handsfree bestellen: Zo automatiseer je het B2B-koopproces met voice-ondersteuning

Volgens Google-onderzoek “The Changing Face of B2B Marketing” maakt 42 procent van de B2B-klanten gebruik van een mobiel apparaat bij hun aankopen. Omdat het aankoopproces wijzigt, kun je inzetten op innovatieve technologieën om een perfecte aankoopervaring te bieden. Denk aan AI en M2M. Er is echter een technologie die zeker het verschil zal gaan maken op servicegebied binnen de e-commerce: voice.  

Voice

bol.com verliest twee leiders in retailmedia aan start-up

Michelle Theeuwen en Martine Kevelham verlaten hun positie als hoofd Retail Media bij bol.com en stappen over naar Maze-One uit Amsterdam. Daar gaan ze de activiteiten rondom media-exploitatie van online marktplaatsen optuigen.

Marketing

Online salesplatform Buy-media.nl stopt

Nog geen jaar na de introductie wordt online platform Buy-media.nl alweer opgeheven. De portal werd ondersteund door BrandDeli, FD Mediagroep, NDC Mediagroep, de Persgroep Nederland, Sanoma, Telegraaf Media Groep, RTL Nederland en de Ster. Er is echter ‘onvoldoende tractie’.

Online advertising

Linehub breidt uit naar Scandinavië

Marketingcollectief Linehub breidt uit naar Scandinavië met de overname van NetBooster Affiliate, voorheen onderdeel van Artefact. Financiele details zijn niet bekend gemaakt.

Affiliate marketing

Snap verliest in een jaar 1 miljoen gebruikers, maar omzet stijgt

Snap, het bedrijf achter Snapchat, heeft in het vierde kwartaal een recordomzet van 390 miljoen dollar gerealiseerd, 36 procent meer dan een jaar geleden. Maar nog altijd draait het bedrijf verlies, al is het minder dan vorig jaar: 158 miljoen dollar tegen 192 miljoen in 2017.

Social

Marc van der Peet (Contexta): ‘Veel bedrijven weten niet waarom mensen hen bellen’

Er zijn grote bedrijven die miljoenen telefoontjes per jaar verwerken, maar geen duidelijk beeld hebben van de inhoud van die gesprekken. Zijn het vragen van klanten die iets die snappen of wordt er gebeld om te klagen over een product? Contexta wil daar verandering in brengen. “Wij zijn een jong kunstmatig intelligentie bedrijf uit Amsterdam en we helpen bedrijven om automatisch de belangrijke elementen uit een gesproken conversatie te halen”, aldus CEO en co- founder Marc van der Peet bij Top Names.

Customer Service
Premium

Alewijn Dekker naar Code D’Azur

Alewijn Dekker wordt de co-managing director van creatief digitaal bureau Code D’Azur uit Amsterdam.

Digital Agencies

Digitalisering bij farmaceuten zet in: vernieuwde rol richting arts

Met bijna 71 duizend artsen in Nederland is het voor de farmaceutische industrie ondoenlijk iedereen persoonlijk te spreken en informeren over behandelopties en geneesmiddelen. De digitalisering die zich binnen de gezondheidszorg heeft ingezet, druppelt daarom ook door in de ‘farma’. Welke ontwikkelingen zijn hierin te zien?

Marketing automation
Premium

Mervyn ten Dam (ACHTUNG! mcgarrybowen): ‘Het succes van een merk start bij goed inzicht’

Ooit waarschuwde hij al dat Nederlandse creativiteit – ‘Als je niet op past’ – aanvoelt als een grap van het niveau André van Duin. Volgens Mervyn ten Dam (oprichter van het creatieve bureau ACHTUNG! Mcgarrybowen) zijn goede ideeën universeel en liever niet te Nederlands.

Digital Agencies

Search-goeroe Christopher Gutknecht: Wees lui met handmatig werk, gebruik energie voor automatisering

Christopher Gutknecht is één van de voorlopers op het gebied van het automatiseren van search, zijn motto is: Be lazy with manual labour task – use your energy to automate the process. Hij is directeur Online Marketing bij Norisk Group, een e-commerce bureau in München. Hij komt naar Friends of Search met een waarschuwing: ” Het proces van automatiseren kost jaren om onder de knie te krijgen.” 

Search

De vijf veranderingen van Walt Disney: “It’s all about relationships, not transactions”

Een van de meest iconische merken wereldwijd, The Walt Disney Company, ziet zichzelf niet als e-commercebedrijf of zelfs als merk, maar als consumer commerce company. Dat vertelt Gunjan Bhow, Chief Digital Officer/Chief Product Officer, tijdens de Webwinkel Vakdagen. Pas als de drie elementen van retail (e-commerce, fysieke winkel en merk) samenkomen tot één organisatie, heb je volgens hem een kans om te overleven.

Customer Engagement

Infographic: SEO trends van 2019

De wereld van Search Engine Optimization (SEO) is aan verandering onderhevig. Dankzij kunstmatige intelligentie en machine learning in de zoekalgoritmen, maar ook dankzij visuele zoekapps als Google Lens. In deze infographic leer het het nodige over voice search, mobile first indexing, latente semantische indexing en de impact van GPDR.

Search

‘Mobiele banner effectiever dan video’

Mobiele banners trekken meer aandacht dan video advertenties. Die opmerkelijke conclusie trekt het bedrijf Liftoff.

Online advertising

Slechts 442 datalekken gemeld bij Belgische privacywaakhond

Maanden nadat de GDPR-privacyregels van kracht zijn geworden, zijn slechts 442 datalekken bij de Belgische privacywaakhond gemeld.

Privacy

Jacco ter Schegge CEO van Publicis Groupe België en Nederland

Jacco ter Schegget wordt met ingang van 1 maart 2019 CEO voor de activiteiten van de reclamegroep Publicis in België en Nederland. Ter Schegget, nu nog CEO van JWT voor Zuidoost-Azië, zal zijn nieuwe functie vanuit Amsterdam uitoefenen en rapporteren aan Jarek Ziebinski, Chief Executive Officer, Northern & Central Europe.

Marketing