Bastiaan Spaans nieuwe CCO digitalAudience
digitalAudience stelt Bastiaan Spaans aan als CCO. Hij wordt ook partner bij de leverancier van marketingtechnologie.
digitalAudience stelt Bastiaan Spaans aan als CCO. Hij wordt ook partner bij de leverancier van marketingtechnologie.
Mediabedrijf Storyboard lanceert Storyboard Studios: Een full service productiehuis dat zich specialiseert in digitale video.
Wat we eten, of wat we juist niet eten, bepaalt wie we zijn. Food influencers serveren hapklare brokken eetbare identiteit. Als food professional kun je niet meer om hen heen. Laurens van Klaveren: “Omdat influencers goed omgaan met zoekmachines, is de vrije keuze toch minder vrij dan je zou denken.”
De Europese voetbalassociatie UEFA gaat een eigen videostreamingdienst ontwikkelen om live wedstrijden mee uit te zenden. Dat kondigde voorzitter Aleksander Ceferin aan bij zijn herverkiezing eind vorige week.
In het derde kwartaal stonden er ruim twee miljoen app in de App store van Apple en 2,1 miljoen apps in de Google Play Store en deze aantallen blijven toenemen. Heeft jouw organisatie plannen voor het ontwikkelen van een mobiele app? Of ben je van plan om je huidige app te optimaliseren? Dan biedt dit eBook voldoende handvatten en praktische tips om het ontwikkeltraject vorm te geven.
Bol.com verbetert in de loop van dit jaar zijn search advertising, reclame in de zoekresultaten van het warenhuis. Hiermee worden intern nu de eerste proeven gedaan.
Allerhande en KARWEI zijn live met Pinterest advertising. Karwei is hiermee de eerste binnen de categorie Home & Deco in Nederland. Allerhande is één van de eersten binnen de Food & Drinks categorie. De eerste resultaten zijn al veelbelovend.
Machine learning, marketing automation en artificial intelligence. Hoe vaak worden deze buzzwoorden door marketeers misbruikt zonder concreet te worden? We denken te weten wat het betekent en wat het voor effect heeft op ons dagelijkse en toekomstige werk. Maar weten we dit wel écht?
Je denkt er misschien niet zo veel over na, maar YouTube is tegenwoordig op sommige vlakken een veel belangrijkere zoekmachine dan Google. Dat betekent dat bedrijven die geen (of een weinig) actieve YouTubestrategie hebben, daardoor enorme kansen missen. Zowel nationaal als internationaal. Drie tips voor inspiratie.
Slechts 44 procent van de reisbedrijven reageert op een concrete vraag op Instagram. Verder blijkt dat de inhoud van reactie vaak niet voldoet aan de eisen. Medium Instagram blijkt lastig commercieel en communicatief in te zetten voor de onderzochte toeristische bedrijven. In dit onderzoek een aantal benchmarks.
Het Europees werkende marketingbureau Artefact stelt Arnold Struik aan om in de Benelux de consultingtak op te tuigen in deze te gaan leiden.
E-mail is niet verouderd, niet stoffig, en dat komt door kynetic e-mail, een nieuwe techniek in e-mailmarketing. Het heet ook wel interactieve e-mail, waarbij je met elementen allerlei rijke data kan toevoegen aan je mails. Hessel Boschma van VodafoneZiggo werkt ermee en ziet spectaculaire statistieken.
Sinds de inwerkingtreding van de AVG op 25 mei 2018 zijn in de Europese Economische Ruimte (EER) meer dan 59.000 datalekken gemeld. Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk staan aan kop met respectievelijk 15.400, 12.600 en 10.600 meldingen aan de toezichthouders. Liechtenstein, IJsland en Cyprus noteerden de laagste aantallen meldingen, zo blijkt uit de GDPR Data Breach Survey van DLA Piper.
Expedia, Booking.com, Agoda, Hotels.com, ebookers en trivago gaan de manier waarop ze hotels verkopen ingrijpend veranderen. De Britse Competition and Markets Authority (CMA) heeft dit bewerkstelligd.
Automization, machine learning, scripts, voice search, chatbots en digital assistance zijn de grootste innovaties op het gebied van search. Het zijn allemaal toepassingen en invalshoeken van het grote thema voor de searchmarketeer in 2019: Artifical Intelligence (AI). Dat onderstreepten de sprekers bij Friends of Search.