More stories

Hoe BNNVARA connected bereik realiseert

Elke publieke omroep heeft te maken met een diverse achterban, bestaande uit kijkers, luisteraars, studiopubliek, online-consumenten, lezers, leden, enzovoorts. Om een intensievere band met deze groepen te ontwikkelen, ontwikkelde BNNVARA een connected-bereik-strategie waarbij de interesses en behoeften van het individu centraal staan.

Customer Engagement

‘Nederland maakt zich zorgen over privacy’

Bescherming van de privacy is een breed gedeelde zorg. Maar liefst 94 procent van de Nederlands maakt zich zorgen over de bescherming van zijn persoonsgegevens. Een op drie mensen maakt zich zelfs veel of zeer veel zorgen. Dat blijkt uit onderzoek dat de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) liet doen in het kader van de Dag van de Privacy.

Privacy

‘640.000 Nederlanders verlieten Facebook in 2018’

In 2018 hebben maar liefst 640.000 Nederlanders Facebook verlaten. Dat blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2019 van Newcom dat vandaag uitkomt. Ongeveer de helft vertrekt vanwege gebrek aan vertrouwen.

Facebook

‘Facebook wil zijn chatdiensten bundelen’

Facebook heeft plannen om zijn chatdiensten te bundelen, waardoor gebruikers van WhatsApp, Instagram en Messenger berichten naar elkaar kunnen sturen. De muren tussen de diensten worden gesloopt, meldt de New York Times.

Social

Billie van bol.com doet 45% klantcontact

De virtuele assistent Billie op de klantenservice van bol.com ontvangt bijna de helft van alle klantcontacten bij het winkelcentrum. Hij handelt zeventig procent van de vragen met succes af.

Customer Service

Marieke van de Rakt nieuwe algemeen directeur Yoast

Yoast heeft in Marieke van de Rakt een nieuwe directeur. Zij vervangt oprichter Joost de Valk, die voor WordPress aan de slag gaat.

Search

Zo ontwikkel je een succesvolle social customer care strategie, de adidas case

Hoe ontwikkel je een succesvolle en toekomstbestendige customer service strategie? En wat is de rol en toegevoegde waarde van een chatbot? In dit webinar vertelt Marlous Heiser hoe zij bij adidas de social customer care strategie heeft opgezet en de Einstein chatbot van Salesforce hierin heeft geïntegreerd. Waar liggen de kansen en wat zijn de lessons learned?

Customer Service

KPN wint DDMA Customer Data Award 2019

KPN is tijdens de vandaag gehouden DDMA Data Dag 2019 uitgeroepen tot winnaar van de Customer Data Award 2019. In de finale in een volle Kromhouthal in Amsterdam streden de drie finalisten KPN, DELA en Zilveren Kruis om de ‘felbegeerde prijs’.

Marketing

Waarom 2019 het jaar van in-app advertising wordt

In-app advertenties werden lange tijd gekenmerkt door lage kwaliteit content en een hoge irritatiefactor bij app-gebruikers. Maar het medium is bezig met een professionaliseringsslag. Waar liggen de kansen? 

Mobile

NS lanceert eerste Nederlandse WhatsApp-thriller

Komende maandag lanceert NS naar eigen zeggen de eerste WhatsApp-thriller van Nederland: Ontspoord.

Marketing

2019 vraagt om hernieuwde marketingtargets

Hoe vergroot je brand awareness in tijden van cookieschaarste? Wat staat je als merk te doen nu behavioral targeting op omvallen lijkt te staan? En hoe maak je in 2019 de stap naar full funnel dialoog? Dit jaar komen we in een nieuwe werkelijkheid. Eentje waarin we in termen van media-inzet van maximaal efficiënt en redelijk effectief naar maximaal efficiënt én maximaal effectief gaan.

Online marketing

Marketingbedrijven presenteren zich als Linehub bij Webwinkel Vakdagen

Daisycon, Affiliprint, Sovendus en Conversive bundelen de krachten in het nieuwe moederbedrijf Linehub. Vandaag en morgen presenteert het nieuwe Linehub zich tijdens de Webwinkel Vakdagen in de Jaarbeurs Utrecht.

Marketing

Zo ga je van touchpoint-verbeteringen naar organisatiebrede customer experience optimalisatie

Besef over het effect van de klantervaring op bedrijfsresultaten en concurrentiepositie begint goed door te dringen bij vele organisaties. Uit recent onderzoek van Forrester blijkt dat 84 procent van de organisaties customer experience hoger prioriteert dan twee jaar geleden, waarbij 76 procent van mening is dat het een hoge of zelfs kritische prioriteit heeft. Klantbeleving wordt als vitale capabiliteit gezien door marketing managers voor uitvoering van marketing strategieën.   

Customer Experience

Instagram piekt in bereik gedurende december

Instagram bereikte in december vijftig procent van de Nederlanders), ten opzichte van 36 procent in 2016. Dat blijkt uit het GfK Digital Audience Measurement (DAM) Jaaroverzicht 2018, het online bereikonderzoek waarin sinds 2013 het digitale gedrag van de Nederlandse bevolking wordt onderzocht.

Facebook

Alan Coleman, Wolfgang Digital: ‘Met Google Ads-zoektermen kun je letterlijk gedachten lezen’

Alan Coleman is oprichter en CEO van Wolfgang Digital, een van dé toonaangevende digitale marketingbureaus in Europa, gevestigd in Dublin, Ierland. Hij weet alles over geheime conversie boostingtactieken, en spreekt tijdens Friends of Search 2019. “De reden dat Google en Facebook op dit moment tot de grootste bedrijven op aarde behoren, is dat zij conversiemeting in online adverteren hebben geïntroduceerd.”

Search