More stories

Marc van der Peet (Contexta): ‘Veel bedrijven weten niet waarom mensen hen bellen’

Er zijn grote bedrijven die miljoenen telefoontjes per jaar verwerken, maar geen duidelijk beeld hebben van de inhoud van die gesprekken. Zijn het vragen van klanten die iets die snappen of wordt er gebeld om te klagen over een product? Contexta wil daar verandering in brengen. “Wij zijn een jong kunstmatig intelligentie bedrijf uit Amsterdam en we helpen bedrijven om automatisch de belangrijke elementen uit een gesproken conversatie te halen”, aldus CEO en co- founder Marc van der Peet bij Top Names.

Customer Service
Premium

Alewijn Dekker naar Code D’Azur

Alewijn Dekker wordt de co-managing director van creatief digitaal bureau Code D’Azur uit Amsterdam.

Digital Agencies

Digitalisering bij farmaceuten zet in: vernieuwde rol richting arts

Met bijna 71 duizend artsen in Nederland is het voor de farmaceutische industrie ondoenlijk iedereen persoonlijk te spreken en informeren over behandelopties en geneesmiddelen. De digitalisering die zich binnen de gezondheidszorg heeft ingezet, druppelt daarom ook door in de ‘farma’. Welke ontwikkelingen zijn hierin te zien?

Marketing automation
Premium

Mervyn ten Dam (ACHTUNG! mcgarrybowen): ‘Het succes van een merk start bij goed inzicht’

Ooit waarschuwde hij al dat Nederlandse creativiteit – ‘Als je niet op past’ – aanvoelt als een grap van het niveau André van Duin. Volgens Mervyn ten Dam (oprichter van het creatieve bureau ACHTUNG! Mcgarrybowen) zijn goede ideeën universeel en liever niet te Nederlands.

Digital Agencies

Search-goeroe Christopher Gutknecht: Wees lui met handmatig werk, gebruik energie voor automatisering

Christopher Gutknecht is één van de voorlopers op het gebied van het automatiseren van search, zijn motto is: Be lazy with manual labour task – use your energy to automate the process. Hij is directeur Online Marketing bij Norisk Group, een e-commerce bureau in München. Hij komt naar Friends of Search met een waarschuwing: ” Het proces van automatiseren kost jaren om onder de knie te krijgen.” 

Search

De vijf veranderingen van Walt Disney: “It’s all about relationships, not transactions”

Een van de meest iconische merken wereldwijd, The Walt Disney Company, ziet zichzelf niet als e-commercebedrijf of zelfs als merk, maar als consumer commerce company. Dat vertelt Gunjan Bhow, Chief Digital Officer/Chief Product Officer, tijdens de Webwinkel Vakdagen. Pas als de drie elementen van retail (e-commerce, fysieke winkel en merk) samenkomen tot één organisatie, heb je volgens hem een kans om te overleven.

Customer Engagement

Infographic: SEO trends van 2019

De wereld van Search Engine Optimization (SEO) is aan verandering onderhevig. Dankzij kunstmatige intelligentie en machine learning in de zoekalgoritmen, maar ook dankzij visuele zoekapps als Google Lens. In deze infographic leer het het nodige over voice search, mobile first indexing, latente semantische indexing en de impact van GPDR.

Search

‘Mobiele banner effectiever dan video’

Mobiele banners trekken meer aandacht dan video advertenties. Die opmerkelijke conclusie trekt het bedrijf Liftoff.

Online advertising

Slechts 442 datalekken gemeld bij Belgische privacywaakhond

Maanden nadat de GDPR-privacyregels van kracht zijn geworden, zijn slechts 442 datalekken bij de Belgische privacywaakhond gemeld.

Privacy

Jacco ter Schegge CEO van Publicis Groupe België en Nederland

Jacco ter Schegget wordt met ingang van 1 maart 2019 CEO voor de activiteiten van de reclamegroep Publicis in België en Nederland. Ter Schegget, nu nog CEO van JWT voor Zuidoost-Azië, zal zijn nieuwe functie vanuit Amsterdam uitoefenen en rapporteren aan Jarek Ziebinski, Chief Executive Officer, Northern & Central Europe.

Marketing

Multisite management: Eén centraal platform voor het beheren, lanceren en updaten van je websites.

Efficiency is het sleutelwoord als je meerdere websites tegelijkertijd moet managen. Bij veel organisaties worden het beheren van de verschillende websites en subdomeinen verdeel over de verschillende marketingteams per land of regio. Hoe kun je dit proces optimaliseren? Het antwoord lees je in deze whitepaper.

Marketing

Best practices voor het stellen van prioriteiten voor je marketingorganisatie

Met hoge verwachtingen en verzoeken vanuit elke richting, is het cruciaal dat je jouw strategische doelen vastlegt en de doelstellingen voor je marketingteam bepaalt. Voor jou als Marketing Manager is het belangrijk om de juiste balans te vinden tussen snelle kortetermijnwinsten en strategische lange termijn initiatieven.

Marketing

Zo wordt het gebruik van psychologie binnen online geen trucje

Het gebruik van psychologie neemt langzaam toe binnen de online marketing, maar wordt nog te veel toegepast als ‘trucje’ en te weinig als fundament. Het sporadisch toepassen van psychologische ‘trucjes’ zonder vooronderzoek, maakt het lastig om iets te leren over je gebruikers en kan daardoor het optimaliseren van je website stagneren. Hoe zet je ‘psychologie’ wel goed in?

Online marketing

Scotch & Soda eerste met Nederlandse Pinterest-campagne

Pinterest heeft zijn reclamemachine afgelopen dinsdag beperkt opengesteld voor de Nederlandse markt. Modemerk Scotch & Soda is de eerste die een campagne draait.

Marketing

Nursing wint LOFonderscheiding voor Vakinformatie

Het magazine Nursing voor verpleegkundigen heeft de jaarprijs voor vaktitel van het jaar gewonnen, de LOFonderscheiding voor Vakinformatie.

Marketing