More stories

Voice in de kinderschoenen: wat gaat Generatie Voice doen?

Er wordt zoveel over voice gesproken, dat er soms vergeten wordt dat het nog slechts in de kinderschoenen staat. Daarbij, de toekomst zal zeker niet screenless zijn. Wat voice wel gaat worden, daarover vetellen pionier Maarten Lens-Fitzgerald (Cova), Koen Vanderhoydonck (Google) en Daan Gönning (Rabobank).

Voice

GoEuro verandert naam in Omio

De zoek- en boekmachine voor bus- en treinreizen in Europa GoEuro verandert zijn naam in Omio omdat het zijn activiteiten prominenter buiten Europa wil uitslaan.

Travel

Magere groei Criteo

Technologiebedrijf Criteo zag de omzet in het vierde kwartaal een procent afnemen tot 670 miljoen dollar. De nettowinst daalde twintig procent tot 42 miljoen dollar.

Online advertising
Premium

Super Digital en Traffic4u worden Reprise Nederland

De digitale marketingbureaus Super Digital en Traffic4u gaan op in een nieuw, reeds bestaand internationaal label van moederbedrijf IPG: Reprise Nederland.

Digital Agencies

Search: Automation is belangrijk, maar menselijke maat blijft onmisbaar

De mogelijkheden van Voice, Artificial Intelligence, Machine Learning en Automation zijn eindeloos, maar de menselijke maat in marketing zal altijd blijven bestaan. Dat is wat duidelijk werd tijdens het event Friends of Search. 

Search

Digitale wendbaarheid als KPI voor digitale transformatie

Vandaag de dag hebben consumenten weinig tot geen geduld, verwachten een optimale online klantervaring en gaan er min of meer van uit dat bedrijven digitaal volwassen zijn. Deze whitepaper beschrijft het Digital Agility model en biedt handvatten om de digitale wendbaarheid van je organisatie te verbeteren. Ook gaat deze whitepaper in op de strategieën die je kunt gebruiken om de volgende stap in de digitale transformatie van je bedrijf te zetten.

Digital Transformation

Afhakers bij hotelboekingen kosten branche meer dan 5 miljard

Gasten van budgethotels doen veel meer research voor ze een hotel boeken dan consumenten die voor een luxe accommodatie kiezen. Dit blijkt uit onderzoek van Ignition One onder 18.000 hotels wereldwijd.

Conversie

Dit is de survival kit voor Voice Search Optimization

In de VS hebben 57.8 miljoen mensen ten minste een smart speaker in huis staan. En als iets in Amerika groot is, kun je er erop wachten dat Nederland zal volgen. Deze survival kit geeft je de tools om te beginnen met Voice Search in 2019.

Voice

Consumentenbond: Verbied telemarketing en verplicht registratie incassobureaus

De Consumentenbond pleit voor een verbod op telemarketing en een snelle invoering van een register voor incassobureaus. Die oproep volgt […]

Marketing

Jongere kinderen herkennen minder vaak reclame bij YouTube influencers

Uit onderzoek dat het Commissariaat voor de Media heeft laten uitvoeren door de Universiteit van Amsterdam en de Radboud Universiteit […]

Influencer marketing

Omar Kbiri (oprichter Maak & VEED): ‘Als je het ver wil schoppen, moet je het samen doen’

De VEED Awards – door de media ook wel “de Oscars van de Nederlandse YouTube industrie” genoemd – zijn de jaarlijkse prijzen voor de beste en leukste YouTubers van Nederland. Influencerburau Maak creëert verhalen uit de popcultuur. Een gesprek met oprichter van de VEED Awards en influencerbureau Maak: Omar Kbiri.

Influencer marketing

Case: CVtotaal groeit 40 procent per jaar door slimmer offerteproces

Hoewel er al meerdere alternatieven op de markt zijn, heeft ruim 90 procent van de Nederlandse huishoudens een op gas gestookte ketel. Genoeg potentiële afnemers dus voor de aanbieders, maar de concurrentie is ook moordend. Toch groeit CVtotaal al jaren op rij met zo’n 40 procent dankzij extra metingen in de online campagnes.

Online advertising

Otolift: één platform, één kans op verkoop

Een product van duizenden euro’s dat vanaf een plaatje eenmalig wordt gekocht – dat is de unieke marketingfunnel waar Otolift mee te maken heeft. “Zodra iemand in de markt is voor een traplift, moeten wij er zijn, anders is onze kans voorgoed verkeken,” zeggen Boy Stoops en Jeroen Wolf van Otolift.

Online marketing

Ook Linkedin lanceert livevideo

LinkedIn heeft een livevideodienst aangekondigd, vergelijkbaar met die van Facebook of Twitter. Voorlopig is die dienst alleen in de VS […]

Video

Wat B2B-marketeers moeten weten: 5 B2B-marketing ‘must-haves’

Is er eigenlijk wel wat nieuws te vertellen over marketing voor B2B-ondernemingen? Hypes en marketingtrends in B2B komen vooral voort uit technologische innovatie en bovendien heeft een trend een lange adem, vanaf de fases inspiratie en ontdekking tot opkomst en hype. Dus, het is logisch dat we jarenlang over dezelfde onderwerpen spreken. Maar over deze onderwerpen moet je wel wat weten.

Online marketing