Ster zet machine learning in voor onderzoeksinstrument
Ster laat adverteerders gratis hun reclame testen met een nieuwe tool: AdScan. Het gaat om een zusje van het onderzoeksinstrument […]
Ster laat adverteerders gratis hun reclame testen met een nieuwe tool: AdScan. Het gaat om een zusje van het onderzoeksinstrument […]
Twitter realiseerde in het vierde kwartaal 24 procent meer omzet, terwijl het aantal dagelijkse actieve gebruikers met 9 procent steeg ten opzichte van 2017.
Wellicht tot opluchting van adverteerders verwijdert Apple de Do Not Track functie uit zijn Safari browser, zowel in iOS als macOS. Er komt echter iets anders voor in de plaats.
De IT-afdeling is het tegenwoordig het kloppend hart van een bedrijf, dankzij de digitale transformatie. Maar hoe kan marketing de brug slaan tussen de goed ingevoerde IT’ers en de niet-technische mensen op de werkvloer? Vier tips.
Volgens Google-onderzoek “The Changing Face of B2B Marketing” maakt 42 procent van de B2B-klanten gebruik van een mobiel apparaat bij hun aankopen. Omdat het aankoopproces wijzigt, kun je inzetten op innovatieve technologieën om een perfecte aankoopervaring te bieden. Denk aan AI en M2M. Er is echter een technologie die zeker het verschil zal gaan maken op servicegebied binnen de e-commerce: voice.
Michelle Theeuwen en Martine Kevelham verlaten hun positie als hoofd Retail Media bij bol.com en stappen over naar Maze-One uit Amsterdam. Daar gaan ze de activiteiten rondom media-exploitatie van online marktplaatsen optuigen.
Nog geen jaar na de introductie wordt online platform Buy-media.nl alweer opgeheven. De portal werd ondersteund door BrandDeli, FD Mediagroep, NDC Mediagroep, de Persgroep Nederland, Sanoma, Telegraaf Media Groep, RTL Nederland en de Ster. Er is echter ‘onvoldoende tractie’.
Marketingcollectief Linehub breidt uit naar Scandinavië met de overname van NetBooster Affiliate, voorheen onderdeel van Artefact. Financiele details zijn niet bekend gemaakt.
Snap, het bedrijf achter Snapchat, heeft in het vierde kwartaal een recordomzet van 390 miljoen dollar gerealiseerd, 36 procent meer dan een jaar geleden. Maar nog altijd draait het bedrijf verlies, al is het minder dan vorig jaar: 158 miljoen dollar tegen 192 miljoen in 2017.
Er zijn grote bedrijven die miljoenen telefoontjes per jaar verwerken, maar geen duidelijk beeld hebben van de inhoud van die gesprekken. Zijn het vragen van klanten die iets die snappen of wordt er gebeld om te klagen over een product? Contexta wil daar verandering in brengen. “Wij zijn een jong kunstmatig intelligentie bedrijf uit Amsterdam en we helpen bedrijven om automatisch de belangrijke elementen uit een gesproken conversatie te halen”, aldus CEO en co- founder Marc van der Peet bij Top Names.
Alewijn Dekker wordt de co-managing director van creatief digitaal bureau Code D’Azur uit Amsterdam.
Met bijna 71 duizend artsen in Nederland is het voor de farmaceutische industrie ondoenlijk iedereen persoonlijk te spreken en informeren over behandelopties en geneesmiddelen. De digitalisering die zich binnen de gezondheidszorg heeft ingezet, druppelt daarom ook door in de ‘farma’. Welke ontwikkelingen zijn hierin te zien?
Ooit waarschuwde hij al dat Nederlandse creativiteit – ‘Als je niet op past’ – aanvoelt als een grap van het niveau André van Duin. Volgens Mervyn ten Dam (oprichter van het creatieve bureau ACHTUNG! Mcgarrybowen) zijn goede ideeën universeel en liever niet te Nederlands.
Christopher Gutknecht is één van de voorlopers op het gebied van het automatiseren van search, zijn motto is: Be lazy with manual labour task – use your energy to automate the process. Hij is directeur Online Marketing bij Norisk Group, een e-commerce bureau in München. Hij komt naar Friends of Search met een waarschuwing: ” Het proces van automatiseren kost jaren om onder de knie te krijgen.”
Een van de meest iconische merken wereldwijd, The Walt Disney Company, ziet zichzelf niet als e-commercebedrijf of zelfs als merk, maar als consumer commerce company. Dat vertelt Gunjan Bhow, Chief Digital Officer/Chief Product Officer, tijdens de Webwinkel Vakdagen. Pas als de drie elementen van retail (e-commerce, fysieke winkel en merk) samenkomen tot één organisatie, heb je volgens hem een kans om te overleven.