More stories

Mozilla in wifi-experiment met ProtonVPN

Amerikanen die met Firefox surfen op een onbeveiligde hotspot krijgen binnenkort het aanbod gepusht om een abonnement op ProtonVPN te nemen.

Security

Telefonische helpdesk onmisbaar voor mobiele aanbieder

De Nederlandse consument neemt nog altijd het liefst telefonisch contact op met de klantenservice van de mobiele aanbieder. Contact via email staat op de tweede plaats, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper Consumer Insights.

Customer Service

Wat gaan we met voice doen?

Google home wordt in Nederland geïntroduceerd, weer een teken dat voice een blijvertje is. Hoewel we het zoekgedrag via voice nog niet kunnen meten in bijvoorbeeld Google Analytics, valt niet te ontkennen dat voice een enorme vlucht neemt en zich waarschijnlijk sneller zal ontwikkelen dan search. Wat kunnen we verwachten?

Voice

Wat is de beste tijd om te posten op Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn?

Helaas is het niet voldoende om een socialmediabericht te plaatsen en achterover te leunen, in de hoop dat de likes en commentaren binnenstromen. Om de meeste vruchten te plukken van je sociale inspanningen is het verstandig om actief te zijn op de meest gunstige tijden. Recente onderzoeken vertellen je alles over de beste publicatietijd.

Social

Google bevestigt grootschalige advertentiefraude

Google bevestigt grootschalige advertentiefraude met Android-apps. Er zouden voor miljoenen dollars aan valse advertentieinkomsten zijn gegenereerd.

Online advertising

Maximaliseer de waarde van je data in 5 slimme stappen

Ieder bedrijf heeft een zee aan klantendata beschikbaar, daar is niets onderscheidends aan. Het gaat erom hoe je je data inzet. Met deze vijf slimme stappen haal je meer waarde uit je data.

Strategy
Premium

Mobile-first digital bureau Mobile Strategy wordt TBWA\MOBILE

Het Amsterdamse mobile-first digital bureau Mobile Strategy wordt omgedoopt tot TBWA\MOBILE om klanten wereldwijd te dienen. Het moet een expertisecentrum worden voor mobiele marketing en technologie.

Digital Agencies

Van dynamische video tot programmatic TV: zo gaat het in Nederland

In 2017 is de ad spend van online video met 40 procent gegroeid ten opzichte van het jaar ervoor. Er komen nieuwe formats bij, meer publishers krijgen video inventory en dit maakt het landschap complexer. Dit zijn de marktontwikkelingen rond programmatic tv en video.

Programmatic

Office Centre kiest M2Media als partner voor alle media-activiteiten

M2Media wordt de mediapartner van Nederlandse KantoorExpert, het bedrijf dat de 39 Nederlandse vestigingen van Staples heeft overgenomen. De oude naam Office Centre wordt weer in de markt gezet.

Online marketing

Nederlandse privacyapp krijgt Brouwer Prijs voor Wetenschap en Samenleving

De Nederlandse app IRMA (I Reveal My Attributes), die de gebruiker zelf in staat stelt te kiezen welke persoonsgegevens worden gedeeld, krijgt op 19 november de Brouwer Prijs voor Wetenschap en Samenleving 2018 van de Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen (KHMW).

Privacy

Zo maak je de kwaliteit van B2B-leads inzichtelijk

Wat is de kwaliteit van leads? Hebben de leads omzet opgeleverd? Wat is de gemiddelde offertewaarde? Er zijn voldoende mogelijkheden om deze vragen te beantwoorden en zo de kwaliteit van je leads inzichtelijk te maken.

Conversie

Instagram vergroot druk op krimpend Facebook

Amerikaanse tieners haken af bij profielensite Facebook. Slechts vijf procent noemt het zijn favoriete sociale platform. Van de vijftienjarigen logt 28 procent maandelijks nog wel eens in.

Social
Premium

Ivo Roefs (DDA): ‘Succesvolle merken hebben een langetermijnvisie en houden koers’

Hij werkte als co-CEO van DDB & Tribal, nu is hij voorzitter van Dutch Digital Agencies (DDA). Wat is zijn visie over de ontwikkelingen in de reclamewereld? En waar wil hij zich als voorzitter van de branchevereniging en kennisplatform DDA de komende tijd vooral op richten? We spraken met Ivo Roefs.

Digital Agencies

Dit zijn de eerste ervaringen met Google CSS partners

De ervaringen met adverteren via Google CSS partners zijn over het algemeen positief, maar de ontwikkelingen zijn gerust merkwaardig te noemen. Hoe staat het CSS programma ervoor? Wouter Veenboer maakte een rondgang langs webshops, bureaus, CSS partners en Google. 

Online advertising

Websiteoptimalisatie: richt je je op de juiste pagina’s?

Voor websiteoptimalisatie kijkt men vaak eerst naar de traagst ladende pagina’s en er wordt vooral geïnvesteerd in het sneller maken van deze pagina’s. Maar is deze focus de juiste? Kijk verder dan alleen de laadtijd.

Web-design