More stories

Daniel Sytsma wordt Chief Design Officer Isobar EMEA

Digitaal bureau Isobar creëert met de aanstelling van Sytsma als hoofd Design een nieuwe positie in de Europees leiding. Het bedrijf wil zijn reputatie op het gebied van design internationaal versterken.

Digital Design

Nominaties Dutch Search Awards bekendgemaakt

Zojuist heeft de jury de shortlist bekendgemaakt van de derde editie van de Dutch Search Awards. In totaal zijn 79 cases genomineerd verdeeld over 16 categorieën.

Marketing

Vimeo gebruikers kunnen rechtstreeks publiceren naar LinkedIn

Gebruikers van videoplatform Vimeo kunnen voortaan video’s direct in LinkedIn publiceren als onderdeel van de zogenoemde Publish to Social optie. De mogelijkheid bestond bij Vimeo al voor Facebook, Twitter en YouTube.

Marketing

Google Maps krijgt ‘volg’-functie

Fans of klanten van locaties op Google Maps kunnen hun favoriete stulpjes gaan volgen zodat automatisch in de app een seintje krijgen als de locatie een nieuwtje heeft.

Marketing
Premium

Waarom anders afrekenen bij programmatic advertising niet de oplossing is

Cost Per Mille (CPM) is nog altijd het favoriete afrekenmodel binnen programmatic advertising, maar nieuwe afrekenmodellen zoals Cost Per Action (CPA) of Cost per Viewable Mille (vCPM) zijn in opkomst. De zoektocht naar andere en transparante afrekenmodellen gaat nog steeds door. Maar zit de oplossing wel in een andere manier van afrekenen? De markt moet in ieder geval af van de focus op clicks en andere nikszeggende KPI’s.

Programmatic

Rookvrij.nl start landelijke online en rtv-campagne

De Hartstichting, KWF Kankerbestrijding en het Longfonds starten vandaag een landelijke multimediale campagne tegen roken rondom kinderen. Op de nieuw ontwikkelde site en app is het mogelijk te melden dat en welke sportvelden, speelplekken en schoolpleinen rookvrij moeten worden.

Campagnes

KPN brengt nieuwe versie MijnKPN-app uit

KPN brengt vandaag een vernieuwde versie van zijn zelfbedieningspaneel MijnKPN uit. De voor- en achterkant van de app en site zijn van de grond af opnieuw opgebouwd.

Customer Service

Hoe KLM data-driven de impact van e-mail vergroot

KLM stuurt naar haar Nederlandse klanten miljoenen e-mails per week. Met zo’n bereik en enorme hoeveelheid data een uitgelezen kans om te onderzoeken hoe deze e-mails nog relevanter kunnen zijn en nog meer impact kunnen maken.

E-mailmarketing

Nepincassobureau Unic Parts stopt na uitzending

Een incassobureau dat consumenten onder druk zet om zogenaamd achterstallige facturen te betalen en geen enkele koopovereenkomst kan overleggen heeft na een uitzending de consumentenprogramma Kassa de handdoek in de ring gegooid, kennelijk uit angst om vervolgd te worden.

Legal

Infographic: incognito op het web

Een mooie infographic voor internetmollen die het daglicht niet kunnen verdragen: hoe maak je je onzichtbaar op het web zonder van het internet weg te blijven? En hoe zorg je ervoor dat bedrijven jou niet volgen? Op Facebook hoeft niet iedereen je berichten te lezen, en dat geldt ook voor Instagram. Veel consumenten zijn zich amper bewust van de instellingen die ervoor zorgen dat veel gegevens ook echt privé blijven.

Privacy

Amazons retailmedia koerst op waardering van 10 miljard

E-commerce bij Amazon krijgt van de markt de meeste aandacht, maar het bedrijf is ook een ‘uitgever’ aan het worden. Adverteerders besteden er deze zomer bijna 2,5 miljard dollar reclamebudget.

Online advertising

Zo plaats je customer experience in het middelpunt van je bedrijf

De bedrijven die hun klanten daadwerkelijk centraal stellen, zijn het meest succesvol: bedrijven die de voortdurend veranderende regels van de customer experience steeds weer opnieuw onder de loep nemen en ermee experimenteren. Wat zijn de succesfactoren van bedrijven die hun digitale inspanningen volledig in het teken van de customer experience stellen?

Customer Experience

Zo zet je Google Ads-scripts optimaal in

De variaties in de Google Ads-scripts worden talrijker en de toepassingen veelzijdiger. Echt betere resultaten in minder tijd realiseren vraagt om het creëren van de juiste randvoorwaarden. Hoe gebruik je scripts optimaal?

Online advertising

BOF lanceert privacysite voor verwijderverzoeken

Bits of Freedom lanceert My Data Done Right. Een website die gebruikers meer grip geeft op hun gegevens. Vanaf nu kunnen gebruikers bedrijven en instellingen heel eenvoudig vragen welke gegevens ze hebben, en hen vragen om ze te corrigeren, te verwijderen of over te dragen.

Privacy

Hoe ga je goed om met de complexiteit van inventory quality?

Programmatic buying brengt uitdagingen met zich mee op het gebied van inventory quality die verder gaan dan advertentiefraude. Ook het vervalsen van de waarde van bezoekers en het uitlokken van clicks op advertenties, ondermijnen het rendement van adverteerders en kunnen uitgevers benadelen. Waar kun je mee te maken krijgen? 

Programmatic