More stories

‘Wantrouwen domineert bij Facebookverlater’

Het vertrouwen in Facebook onder Nederlanders is relatief laag, zo blijkt uit de Newcom VertrouwensMonitor 2018. In tegenstelling tot vorig jaar maken Nederlanders zich in toenemende mate zorgen over nepnieuws.

Facebook

Nieuw design en propositie Startpage.com

De ‘datavriendelijke’ zoekmachine Startpage.com voert vandaag een redesign door en krijgt een anoniem te gebruiken preview-functie. Door invoering van de AVG stijgt vooral het zakelijk gebruik verrassend snel. Volgend jaar begint het bedrijf een betaalde e-maildienst.

Search
Premium

Nico Maessen nieuwe CCO Merkle Nederland

Nico Maessen van Oogst is de nieuwe CCO van Merkle Nederland, het bedrijf waar Oxyma en zijn labels vorig jaar in opgingen.

Digital Agencies

Smart bidding: 9 best practices voor Google Ads optimalisatie

Tim Keegstra schreef al over Smart Bidding in Google Ads, de randvoorwaarden waaraan je campagne of account moet voldoen voor een optimale werking van Smart Bidding. Na het analyseren van je smartbidding-kansen in je Google Ads account kun je aan de slag met deze negen smart bidding best practices. 

Online advertising

Dit zijn de 30 stappen om je content te optimaliseren

Het schrijven van online teksten is een van de beste manieren om je website te promoten. Maar hoe spreek je de beoogde doelgroep aan, voeg je relevante zoekwoorden toe en optimaliseer je jouw content? Deze allesomvattende Checklist Contentmarketing 2018 helpt je op weg.

Voor het geval je door de bomen het bos niet meer ziet, is deze allesomvattende checklist voor contentmarketing samengesteld. We publiceerden de eerste checklist al in 2017. Deze blogpost hebben we uitgebreid en geüpdatet. Zo ben je er zeker van dat jouw content ook in 2018 geoptimaliseerd en wel op het internet belandt.

Contentmarketing

Google Maps krijgt chatfunctie bedrijven

Google rolt internationaal een nieuwe functie van Maps uit waarmee gebruikers van de landkaartendiensten kunnen chatten met bedrijven die erop vermeld staan.

Customer Engagement

Triple technisch partner van edivisie

Technisch digitaal bureau Triple uit Alkmaar is dit jaar technisch partner van de edivisie, de digitale tegenhanger van de Eredivisie voetbal. De competitie in FIFA 19 is deze week van start gegaan met een vertegenwoordiger van ieder team uit de Eredivisie op het digitale grasveld.

Entertainment

Markt voor digitale advertenties VS naar 49,5 miljard dollar

De markt voor digitale advertenties is in de VS 23 procent gegroeid naar 49,5 miljard dollar in de eerste helft van 2018, zo blijkt uit cijfers van het Interactive Advertising Bureau.

Online advertising

Is de precisiemarketing van wallets zoals Apple Pay wel zo’n walhalla?

De integratie van de betaling en loyaliteitsmarketing in ‘digital wallets’ klinkt als een oplossing die een wereld aan mogelijkheden opent. Toch is het slim ook kritisch te kijken naar de werking van zulke portemonnees. Spring niet zonder nadenken op de trein. Want waar gaat deze naartoe en is dat de bestemming die je voor ogen hebt?

Customer Loyalty

Personalisatietechnologie is helemaal geen science fiction

Recentelijk las ik een artikel op Techcrunch waarvan de inhoud me geenszins verbaasde. Een analyse van data in Crunchbase toont aan dat de wereldwijde durfkapitaalfinanciering voor personalisatie- en aanbevelingsplatformen de afgelopen kwartalen flink is gestegen.

Customer Experience

Bohn Stafleu van Loghum: klantgedrag als conversiebooster

Door de marketing voor evenementen om te draaien van outbound naar inbound, heeft Bohn Stafleu van Loghum conversieverbeteringen van maar liefst 50 procent gerealiseerd. Bulkmails behoren tot het verleden, het gedrag van de ontvanger bepaalt wanneer hij of zij welke boodschap ontvangt.

Marketing automation

McKinsey: vier mythes over Chinese toeristen

China is nu al de grootste markt voor uitgaand toerisme geworden. Reisorganisaties, hotels en verkeersbureaus die de lucratieve Chinese toerist willen lokken, moeten oppassen dat ze niet in een aantal hardnekkige mythes trappen, waarschuwt McKinsey.

Cross Border

Domino’s lanceert datingapp voor pizzafans

Domino’s Pizza brengt een datingapp uit die gebruikers matcht op basis van gedeelde pizzavoorkeur.

Marketing

Europese adverteerders: 3,2 miljard in online video

De mediabestedingen aan online video door adverteerders groeide in 2018 vier keer sneller dan aan gewone displayreclame in Europa. Video is nu goed voor 31 procent van display. Mobiel is bij de helft van alle reclame-investeringen.

Marketing

Smart bidding: Zo optimaliseer je Google Ads automatisering

Tijdens de Google I/O in mei 2017 introduceerde Sundar Pichai in zijn altijd ontspannen stem de grootste switch voor marketeers tot nu toe: de wereld zou veranderen van een wereld waar de mobiele interactie van een consument centraal staat, naar een wereld die draait om kunstmatige intelligentie. Adverteerders kregen nieuwe, op machine learning gebaseerde features in Google Ads (destijds Google AdWords), waaronder Smart Bidding.

Online advertising