Jeroen Verkroost weg bij Omnicom
Jeroen Verkroost, directeur Digital van OmnicomMediaGroup, verlaat het bedrijf per 1 januari 2019. Door de integratie van labels is de functie niet langer nodig.
Jeroen Verkroost, directeur Digital van OmnicomMediaGroup, verlaat het bedrijf per 1 januari 2019. Door de integratie van labels is de functie niet langer nodig.
Emerce organiseert op 21 november de Google Analytics User Conference in Amsterdam.
De contentmarketingtrends voor 2019 laten zien dat veel (‘luie’) tactieken uit het verleden niet meer werken. Maar welke aanpak werkt er anno 2019 dan nog wel? Ik vroeg het aan 13 content marketing experts uit heel Nederland en zij kwamen met maar liefst 34 content-marketing trends voor 2019 waarmee jij je voordeel kunt doen.
Gemiddeld ziet een Nederlandse consument zo’n 377 merkuiting per dag, waarvan er slecht zeven blijven hangen in de zogenaamde ‘consideration set’. Voor merken en organisaties is het dan ook de uitdaging om een plek te veroveren in deze set. Maar hoe doe je dit? En is customer journey optimalisatie volgens de Design Thinking methode de oplossing?
Wanneer is een loyaliteitsprogramma een succes? Als 60 tot 80 procent van de aankopen met een loyaliteitskaart worden gedaan, heb je een winnaar te pakken. Vier tips om dat voor elkaar te krijgen.
Happy Labs, naar eigen zeggen het eerste onafhankelijke UX lab van Nederland, opent een tweede vestiging in Den Haag. Negen maanden terug ging het bedrijf van start in het centrum van Amsterdam.
Artificial intelligence is everywhere. Ook binnen zoekmachinemarketing, waar Google haar AI aan ons opdringt. Maar hoe zet je eigen AI succesvol in ter verbetering van de resultaten van je Google Ads?
Inzicht krijgen in de acties van jouw app bezoekers? Dan gebruik je waarschijnlijk Google Analytics. Daarnaast is het ook mogelijk om het gedrag van sommige gebruikers te voorspellen. Met Firebase Predictions (onderdeel van Google Firebase) is het onder andere mogelijk om in te zien welke gebruikers jouw app mogelijk zullen verwijderen of naar een betaalde versie upgraden, nog vóór ze dit daadwerkelijk hebben gedaan. Handig, zeker als je die kennis gebruikt voor het continu verbeteren van je app om bezoekers geïnteresseerd te houden.
Widya Bereket start per 1 november als Amazon-specialist bij 6Circles. Met haar breidt het SEM-bureau, onderdeel van de Digital Agency […]
Dept tekent voor de nieuwe feestdagencampagne van bol.com die afgelopen vrijdag van start is gegaan. Met de campagne ‘Winkel van ons allemaal’ laat de retailer zien dat ‘wij de Nederlanders en Vlamingen echt begrijpen, dat wij snappen welke rol onze producten in hun leven vervullen.’
Met de nieuwe versie van Google Ads, die naar eigen zeggen sneller en intuïtiever is, heeft Google de oude versie opgeheven. Want waarom zou je daar gebruik van maken als je een betere versie hebt vol nieuwe mogelijkheden? De new & improved Google Ads draagt volgens Google aanzienlijk meer bij aan je bedrijfsdoelen en biedt een legio aan opties die je als bedrijf in jouw voordeel kan laten werken. Dat vereist een kleine rondleiding door het nieuwe dashboard.
Op Twitter delen consumenten graag informatie over producten en merken. 66 procent deelt regelmatig hun mening en 78 procent volgt actief de mening van andere mensen. Dat blijkt uit het door Twitter zelf uitgevoerde onderzoek ‘Twitter Influential Audience Pitch’ onder meer dan 10.500 internetgebruikers, waaronder 4800 Twitter-gebruikers.
Toen de oma van Chantal van der Velde vijf jaar na haar dood nog steeds ‘doorleefde’ op Facebook was het genoeg. “Elk jaar weer kreeg ik de mededeling: feliciteer je oma, terwijl mijn oma er niet meer was.” Het inspireerde Van der Velde om haar baan op te zeggen en zich samen met een vriendin op Closure te storten. Tegen Top Names: “Closure is een online platform voor nabestaanden om alle abonnementen, contracten en accounts op één centrale plek af te ronden nadat iemand is overleden. Het gaat om telecom, gas, water en licht, bankzaken, verzekeringen, goede doelen, maar ook social media. Het klinkt eenvoudig, maar er komt veel bij kijken.”
Mark van Dijk treedt toe tot de directie van Dentsu Aegis Network Nederland voor de nieuw gecreëerde rol van Chief Client Officer.
Terwijl iedereen customer journeys optimaliseert en de NPS centraal stelt, zien we met elkaar één heel belangrijk aspect over het hoofd. Het gaat er niet alleen om de klantkanalen zo goed mogelijk te optimaliseren. Minstens zo belangrijk is om tegelijkertijd de medewerkers erachter te betrekken en te verbinden rondom een ‘purpose’. Zo kan klantloyaliteit eindelijk wederkerig worden.