More stories

Sterke groei online videospotmarkt

De bestedingen in de online videospotmarkt laten voor het vierde kwartaal op rij een zeer sterke groei zien. Met een bestedingsniveau van 6,4 miljoen is de online video-spotmarkt met 18,4 procent gestegen. De bestedingen in het derde kwartaal zijn nog nooit zo hoog geweest, stelt tv-marketingorganisatie Screenforce.

Online advertising

Procter & Gamble wil klantgegevens retailers

Maker van huishoud- en verzorgingsmiddelen Procter & Gamble vraagt retailers om klantgegevens te delen. Daarmee wil P&G betere, gerichtere online reclamecampagnes kunnen voeren.

Online advertising

Janneke van den Heuvel (Trylikes): ‘Wij meten feedback in een fysieke ruimte’

In navolging van de likes en dislikes online, worden mensen steeds vaker gevraagd hetzelfde te toen in de fysieke wereld. Probleem: wanneer je iets liked of disliked is niet altijd direct duidelijk waar het betrekking op heeft. Een dislike in een wc kan bijvoorbeeld zeggen dat de wc vies was, dat het stonk, dat het wc papier op was of dat het te druk was. Trylikes biedt je de mogelijkheid om dat aan te geven. ‘Wij geloven in de eenvoud van feedback vragen’, aldus medeoprichter Janneke van den Heuvel. Niet door bij de uitgang van een winkel één algemene vraag te stellen, maar voor door de winkel heen gerichte vragen te kiezen.

Customer Experience

Belgische ministerraad scherpt regels belspelletjes aan

De Belgische ministerraad introduceert strengere regels voor belspelletjes en sms-diensten naar aanleiding van enkele honderden klachten die zijn binnengekomen bij de Ombudsdienst voor Telecom over dergelijke M-commerce en premium sms-diensten.

Marketing

Google’s ‘exact match’ wordt steeds minder exact

Google Ads plaatste stilzwijgend een nieuw artikel in het helpcentrum over de veranderende werking van exact match, zonder er uitgebreid aandacht aan te besteden. Sinds 1 oktober 2018 zijn, in eerste instantie Engelse, exacte zoekwoorden nog minder exact geworden. Wat moet een adverteerder ondernemen? 

Online advertising

Veranderende SERPS: zegen of vloek?

Niet alleen het algoritme van Google verandert voortdurend, ook de formats en weergave van resultaten in de SERPs veranderen. Inmiddels is 34 procent van de zoekopdrachten ‘no-click searches’. Dit betekent dat de consument het antwoord al vindt binnen de SERP. De alsmaar veranderende SERPs bleken een hot topic op BrightonSEO.

Search

Startfinanciering voor advertentieplatform Amazon

Het bedrijf Gradient uit Seattle heeft 3,5 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde onder leiding van Flying Fish Partners. De onderneming van ex-Amazon Bobby Figueroa wil bedrijven helpen bij het adverteren op Amazon.

Online advertising

Website Politie.nl wordt ingrijpend verbouwd

De website Politie.nl heeft een nieuw gezicht. De voorpagina is aangepast als een eerste stap in een grote verbouwing. Politie.nl moet gaandeweg nog beter worden benut als online servicekanaal waar burger en politie elkaar gemakkelijker vinden voor dienstverlening en opsporing.

Web-design

Zo creëert CliniClowns 440 procent meer donaties

Wat als het aantal donaties voor een goed doel inzakt? De CliniClowns kregen te maken met teruglopende steun, maar kregen het voor elkaar om dat proces om te draaien. Zo deden ze dat.

Customer Engagement

Zo schrijf je een goede blog – nee, een fantastische blog – in 17 stappen

Een goede blog schrijven moet toch niet zo moeilijk zijn? Waarom kost het je in real life geen enkele moeite om een verhaal te vertellen en slaat voor het lege scherm je writer’s block ongenadig toe?

Contentmarketing

Nederlanders waarderen mailings van webshops

Ons e-mailadres is de sleutel om toegang te krijgen tot social media, om zowel reclame als officiële berichten te ontvangen en is het – onder andere –  het adres waarop aankoopbevestigingen binnenkomen. In het Nationaal E-mail Onderzoek 2018 wordt voor het eerst gevraagd hoe wij deze webshopmailings waarderen: Wij waarderen het mailverkeer van webshops, al zijn er wel opmerkelijke verschillen in leeftijd op te tekenen.

E-mailmarketing

Hoe profiteer je optimaal van Black Friday?

Black Friday, de dag na Thanksgiving waarop in de VS traditiegetrouw flinke kortingen worden gegeven door (web) winkels, is ook overgewaaid naar Nederland. Hier is het vooral een digitaal fenomeen: op 23 november zitten de koopjesjagers al om middernacht klaar achter hun computer om hun slag te slaan. Wat kun je als publisher en adverteerder met dit fenomeen? 

Affiliate marketing

Hoe je in elke branche kunt profiteren van gamification

Gamification is veel meer dan spelletjes zoals Pokemon Go of het leren van een taal via Duolingo. Ongeacht wat voor bedrijf je bent, met gamification kun je mensen stimuleren om bepaald gedrag te vertonen en zo strategische of marketingdoelstellingen realiseren. 

Customer Loyalty

Googles ‘exact match’ wordt steeds minder exact

Google Ads heeft stilzwijgend een nieuw artikel in het helpcentrum geplaatst over de veranderende werking van exact match, zonder hier verder uitgebreid aandacht aan te besteden. Sinds 1 oktober 2018 zijn, in eerste instantie Engelse, exacte zoekwoorden nog minder exact geworden. De matching van exacte zoekwoorden wordt namelijk uitgebreid met ‘zelfde betekenis en intentie’.

Search

Maakt nieuw beleid van Google het kapen van merknamen mogelijk?

Misschien heb je vorige week ook een bericht gekregen van Google over de update van het handelsmerkbeleid. Dit lijkt misschien op een normale aanpassing waar je alleen even snel doorheen bladert, maar het is in feite slecht nieuws voor hotels. Heel slecht nieuws.

Online advertising