More stories

Dept achter de feestdagencampagne van bol.com

Dept tekent voor de nieuwe feestdagencampagne van bol.com die afgelopen vrijdag van start is gegaan. Met de campagne ‘Winkel van ons allemaal’ laat de retailer zien dat ‘wij de Nederlanders en Vlamingen echt begrijpen, dat wij snappen welke rol onze producten in hun leven vervullen.’

Online advertising

Dit is het nieuwe Google Ads dat de vorige versie doet vergeten

Met de nieuwe versie van Google Ads, die naar eigen zeggen sneller en intuïtiever is, heeft Google de oude versie opgeheven. Want waarom zou je daar gebruik van maken als je een betere versie hebt vol nieuwe mogelijkheden? De new & improved Google Ads draagt volgens Google aanzienlijk meer bij aan je bedrijfsdoelen en biedt een legio aan opties die je als bedrijf in jouw voordeel kan laten werken. Dat vereist een kleine rondleiding door het nieuwe dashboard.

Online advertising

‘Consument deelt passie via Twitter’

Op Twitter delen consumenten graag informatie over producten en merken. 66 procent deelt regelmatig hun mening en 78 procent volgt actief de mening van andere mensen. Dat blijkt uit het door Twitter zelf uitgevoerde onderzoek ‘Twitter Influential Audience Pitch’ onder meer dan 10.500 internetgebruikers, waaronder 4800 Twitter-gebruikers.

Twitter/X

Chantal van der Velde (Closure): ‘Via één platform alle abonnementen van een overledene opzeggen’

Toen de oma van Chantal van der Velde vijf jaar na haar dood nog steeds ‘doorleefde’ op Facebook was het genoeg. “Elk jaar weer kreeg ik de mededeling: feliciteer je oma, terwijl mijn oma er niet meer was.” Het inspireerde Van der Velde om haar baan op te zeggen en zich samen met een vriendin op Closure te storten. Tegen Top Names: “Closure is een online platform voor nabestaanden om alle abonnementen, contracten en accounts op één centrale plek af te ronden nadat iemand is overleden. Het gaat om telecom, gas, water en licht, bankzaken, verzekeringen, goede doelen, maar ook social media. Het klinkt eenvoudig, maar er komt veel bij kijken.”

Social
Premium

Mark van Dijk in directie Dentsu Aegis Network

Mark van Dijk treedt toe tot de directie van Dentsu Aegis Network Nederland voor de nieuw gecreëerde rol van Chief Client Officer.

Digital Agencies

Medewerkers nog te vaak de missing link in customer journey

Terwijl iedereen customer journeys optimaliseert en de NPS centraal stelt, zien we met elkaar één heel belangrijk aspect over het hoofd. Het gaat er niet alleen om de klantkanalen zo goed mogelijk te optimaliseren. Minstens zo belangrijk is om tegelijkertijd de medewerkers erachter te betrekken en te verbinden rondom een ‘purpose’. Zo kan klantloyaliteit eindelijk wederkerig worden.

Customer Loyalty

AI en customer experience, hoe werkt het?

Automatisering en AI verbeteren de klantbeleving. Vragen die ooit alleen door een mens konden worden beantwoord, worden nu sneller en nauwkeuriger beantwoord door een chatbot, virtuele assistent of geautomatiseerde boodschap. In marketing en customer services draait alles om data. Krijn Schuurman gaat hierover in gesprek met Maarten Stol (BrainCreators) en Marcel Stroop (5CA).

Customer Experience

Hoe bouw je een 360-graden-klantbeeld?

Iedereen wil het en slechts 10 procent heeft het: het 360-graden-klantbeeld. Alleen met uitgebreide individuele klantprofielen kun je schaalbaar een-op-een communiceren met je doelgroep. Hoe maak je de business case en welke stappen moet je doorlopen om je klant echt te leren kennen?

Customer Engagement

De 29 SEO Trends van 2019

Wat werkt op SEO-gebied in 2019 nog wel en wat juist niet meer? In deze monster blog delen 14 SEO experts hun belangrijkste SEO trends voor 2019 en daarna. Niet minder dan 29 trends om in de gaten te houden in 2019 als de vindbaarheid van je website je lief is. Tip: bookmark dit artikel, want je zult het vaak willen inzien.

Search
Premium

Maxlead wint internationale prijs op Google Summit

Op het jaarlijkse feestje voor marketingpartners van Google won Maxlead gisteren in San Francisco de hoofdprijs in de categorie Decision.

Digital Agencies

Instagram test reclame voor Stories van bedrijven

Instagram was al strategisch belangrijk voor Facebook, maar nu moet het ook meer financieel gaan bijdragen aan de resultaten. Het bedrijf test een nieuwe vorm van reclame voor bedrijven op Instagram.

Social

Outstream is niet langer het zwarte schaap binnen video

In de mediaplanning werd outstream vaak buiten beschouwing gelaten, al dan niet in opdracht van de adverteerder. De voornaamste reden? De view through rate (VTR) zou te laag zijn. Maar het tij lijkt gekeerd. Het imago van outstream-video heeft een kantelpunt bereikt in positieve zin.

Video
Premium

Jasper Verbunt en Zakaria Amlal in DDA-bestuur

Koepelorganisatie Dutch Digital Agencies (DDA) stelt twee nieuwe bestuursleden aan in de personen van Jasper Verbunt van Redkiwi en Zakaria Amlal van Gracious.

Digital Agencies

DDMA gaat Code Telemarketing aanscherpen

DDMA, branchevereniging voor data en marketing, wil samen met andere partijen uit verschillende sectoren de Code Telemarketing aanscherpen. Vermindering van consumentenirritatie door telemarketing in een veranderende markt is volgens de vereniging absoluut noodzakelijk.

Marketing

Wat is fast data en wat is het verschil met big data?

Analyses aan de hand van big data zijn al jaren een trend, maar de laatste tijd is er een andere vorm van analyse in opkomst: fast data. Het toenemend aantal slimme apparaten en applicaties genereren een ongelofelijke hoeveelheid data. Dan is er nog de hoeveelheid gegevens die bedrijven als Google en Amazon ondertussen hebben vergaard dankzij onze zoekopdrachten en ons gebruik van hun diensten. 

Strategy