More stories

De 29 SEO Trends van 2019

Wat werkt op SEO-gebied in 2019 nog wel en wat juist niet meer? In deze monster blog delen 14 SEO experts hun belangrijkste SEO trends voor 2019 en daarna. Niet minder dan 29 trends om in de gaten te houden in 2019 als de vindbaarheid van je website je lief is. Tip: bookmark dit artikel, want je zult het vaak willen inzien.

Search
Premium

Maxlead wint internationale prijs op Google Summit

Op het jaarlijkse feestje voor marketingpartners van Google won Maxlead gisteren in San Francisco de hoofdprijs in de categorie Decision.

Digital Agencies

Instagram test reclame voor Stories van bedrijven

Instagram was al strategisch belangrijk voor Facebook, maar nu moet het ook meer financieel gaan bijdragen aan de resultaten. Het bedrijf test een nieuwe vorm van reclame voor bedrijven op Instagram.

Social

Outstream is niet langer het zwarte schaap binnen video

In de mediaplanning werd outstream vaak buiten beschouwing gelaten, al dan niet in opdracht van de adverteerder. De voornaamste reden? De view through rate (VTR) zou te laag zijn. Maar het tij lijkt gekeerd. Het imago van outstream-video heeft een kantelpunt bereikt in positieve zin.

Video
Premium

Jasper Verbunt en Zakaria Amlal in DDA-bestuur

Koepelorganisatie Dutch Digital Agencies (DDA) stelt twee nieuwe bestuursleden aan in de personen van Jasper Verbunt van Redkiwi en Zakaria Amlal van Gracious.

Digital Agencies

DDMA gaat Code Telemarketing aanscherpen

DDMA, branchevereniging voor data en marketing, wil samen met andere partijen uit verschillende sectoren de Code Telemarketing aanscherpen. Vermindering van consumentenirritatie door telemarketing in een veranderende markt is volgens de vereniging absoluut noodzakelijk.

Marketing

Wat is fast data en wat is het verschil met big data?

Analyses aan de hand van big data zijn al jaren een trend, maar de laatste tijd is er een andere vorm van analyse in opkomst: fast data. Het toenemend aantal slimme apparaten en applicaties genereren een ongelofelijke hoeveelheid data. Dan is er nog de hoeveelheid gegevens die bedrijven als Google en Amazon ondertussen hebben vergaard dankzij onze zoekopdrachten en ons gebruik van hun diensten. 

Strategy
Premium

Bas de Goeje leidt Smart Internet Media

Bas de Goeje is de nieuwe CEO van het Hilversumse onlinemarketingbureau Smart Internet Media. Hij neemt de taken van oprichter en eigenaar Robin Freyer over. Met deze stap wil het bureau de gestage groei in goede banen leiden.

Digital Agencies

SpinAwards in handen van Sijthoff Media

De uitgever van Adformatie, Binnenlands Bestuur en AG Connect, Sijthoff Media, neemt de SpinAwards over.

Campagnes

1 november: Dag van de Dode Links

Vandaag wordt voor de tweede keer de Dag van de Dode Links gehouden. ‘Check je dode links’ is ook dit jaar weer het motto.

Web-design

Talpa: Naam John de Mol misbruikt bij oplichting

Talpa waarschuwt voor bitcoinadvertenties op Facebook waarin de naam en de beeltenis van John de Mol worden misbruikt. Wie op de advertentie klikt komt in een omgeving waar ook de naam van zoon Johnny de Mol opduikt.

Marketing

Havas wordt mediapartner Puma

Havas wordt de mediapartner van sportschoenenfabrikant Puma. Puma geeft jaarlijks 100 miljoen dollar uit aan advertenties wereldwijd. Puma werkte tot […]

Online advertising
Premium

Dept digitale partner van FBTO

Verzekeraar FBTO heeft Dept gekozen als nieuwe digitale partner. Samen willen ze de digitale strategie verder uitbouwen.

Digital Agencies

Daisycon sluit samenwerking met Maze-One

Daisycon haalt nieuwe expertise in huis rondom performancemarketing en dan specifiek op de Europese marktplaatsen van Amazon.com. Hiertoe sluit het een samenwerking met het nieuwe bureau Maze-One.

Affiliate marketing

Dit is de beste dag en tijd om een nieuwsbrief te versturen

Naast social media speelt de goede oude nieuwsbrief nog steeds een belangrijke rol om je nieuwe producten te promoten of je klanten tevreden te houden met het laatste nieuws. Na het uitpluizen van de populairste tijden om een social post de deur uit te sturen, konden we het natuurlijk niet laten om hetzelfde te doen voor nieuwsbrieven.

E-mailmarketing