More stories

Zo schrijf je copy die daadwerkelijk converteert

Als je jezelf ooit vragen hebt gesteld zoals, hoe lang moet mijn copy zijn, of wat moet mijn kop zeggen of hoe structureer ik al deze dingen? Dan ken je de frustratie die hoort bij het schrijven van converterende copy. En als je ooit het gevoel hebt gehad vast te zitten, zijn er waarschijnlijk veel dingen die je eerder hebt geprobeerd. Je zei “Ik ga Googlen naar copywriting-formules” en “Oh, ik ga een paar sjablonen downloaden” of “Ik ga hier gewoon even zitten huilen.”  Het is heel makkelijk om al deze dingen te doen en nog steeds het gevoel te hebben dat absoluut geen idee hebt waar je moet beginnen. En je bent niet de enige.

Conversie

Brutalisme op het web: niet mooi, wel functioneel

Net als in kunst en architectuur zijn er in webdesign bepaalde stromingen die komen en gaan. De afgelopen twee jaar heeft brutalisme aan populariteit gewonnen. Een ruige stijl die veel mensen als verrassend of zelfs als lelijk en ongebruiksvriendelijk bestempelen. Wat is het, waar komt het vandaan en zijn deze aantijgingen waar?

Web-design

De health-bewuste consument bereiken? Tips voor adverteerders

De health-bewuste consument biedt veel kansen voor marketeers en creatieven. Want hoe laat deze health-bewuste consument zich informeren? Hoe maakt die haar keuzes? En wat zijn doorslaggevende aankoopredenen? Het nieuwste branche-onderzoek ‘Health’ van BrandDeli duikt in de trends binnen health en signaleert vijf kansen voor adverteerders in de voeding- en lifestyle-branche. 

Marketing

Ziekenhuizen falen op digitale toegankelijkheid

Bijna alle ziekenhuizen in Nederland zijn niet goed digitaal toegankelijk voor mensen met een beperking. Hiermee zijn ze in overtreding van een nieuwe wet die afgelopen zomer is ingevoerd op basis van Europese besluitvorming.

Digital Design

Black Friday: goedkoopste vliegtickets om 7 uur ’s ochtends

Black Friday is voor Skyscanner aanleiding om de data van vorig jaar er eens bij te pakken. Nu is het shoppingevenement nog niet echt ingeburgerd in Nederland, dus de resultaten uit het verleden geven in dit geval zeker geen garantie voor de toekomst. Toch is het aardig om te zien welke bestemmingen koopjesjagers op Black Friday zoeken en boeken.

Travel

Expedia: vijf trends in experience-based travel

Een bestemming echt beleven, dat is wat de meeste Europese reizigers zoeken op vakantie. Expedia ziet vijf trends die in 2019 zullen doorzetten.

Customer Experience

Facebook vecht Britse boete aan

Facebook vecht een boete aan die door de Britse privacywaakhond is opgelegd voor het dataschandaal rondom Cambridge Analytica. De Britse Information Commissioner’s Office (ICO) wil dat het sociale netwerk 500.000 pond betaalt voor ‘serieuze schending van de Britse databeschermingswet’.

Facebook

Convenience is King. Minder frictie als strategie

Convenience als wapen in customer experience. Daarmee veroverden het Belgische telecombedrijf Mobile Viking en de Nederlandse online supermarkt Picnic een aandeel in de gevestigde markten. Maak het je klanten gemakkelijk om zaken met je te doen en ze belonen je met hun geld, loyaliteit en aanbevelingen.

B2B Digital

7 optimalisaties voor Smart Bidding in Google Ads

Na deel 1 en deel 2 gaat Tim Keegstra verder met smart bidding voor Google Ads. Dit zijn de laatste 7 optimalisaties. 

Online advertising

Emerce Performance: de foto’s

De jaarlijkse performance advertising update, onder de noemer Emerce Performance, vond dinsdag plaats in Pakhuis de Zwijger. Met sprekers van IAB Nederland, Facebook, Bond van Adverteerders, dept, bol.com en wehkamp. Peter Boer maakte ook dit jaar de foto’s.

Online advertising

Daisycon lanceert API voor energiemarkt

Daisycon lanceert een open API waarmee geautoriseerde ontwikkelaars het vergelijken van energieleveranciers eenvoudig kunnen integreren in hun eigen websites en applicaties.

Affiliate marketing

Case: De Google CSS-lessen van Conrad.nl

Tijdens het zoeken naar een Google CSS partner stuit je op termen als kortingen en cashbacks. Het gaat dan meestal over de Zelfservice van de Google CSS partner, waarmee direct bespaard wordt op de Google Shopping-uitgaven van de adverteerder.

Online advertising

Havas ziet omzet teruglopen

Havas Group zag zijn omzet in het derde kwartaal teruglopen naar 535 miljoen euro, deels door valutaschommelingen. Dat meldt moederbedrijf Vivendi.

Online marketing

MailChimp samen met Square in e-commerce landingspagina’s

MailChimp, verwerker van nieuwsbrieven, gaat een samenwerking aan met betaalbedrijf Square, waarbij gebruikers landingspagina’s voor e-commerce doeleinden kunnen aanmaken.

E-mailmarketing

Geen mooie badkamer? Grote kans op een negatieve recensie

TrustYou heeft onderzocht welke categorieën positieve en negatieve hotelrecensies in de hand werken. Positieve beoordelingen gaan met name over vriendelijke medewerkers, het management en de service. Negatieve beoordelingen gaan over het onderhoud van de kamer, de badkamer en de kamer.

Customer Experience