More stories

VONQ: omzetgroei door predictive analytics

VONQ is Europees marktleider in recruitment marketing. Door middel van online job marketing-, doelgroep- en employer branding campagnes helpt Vonq bedrijven bij het aantrekken van geschikte kandidaten op een efficiënte manier. Kennis van waar de doelgroep zich bevindt en predictive data analytics zijn de sleutels van het succes. De volgende stap is om op dezelfde manier de voorspelbaarheid en inbound marketing vorm te geven ten behoeve van de eigen groei, vertelt Stanislaw Wasowicz, Global Business Development Manager bij VONQ.

E-commerce platforms

Twitter krijgt bladwijzers

Twitter verruimt niet alleen het maximum aantal tekens per bericht, maar introduceert binnenkort ook bladwijzers om tweets te bewaren. Naar […]

Twitter/X

Litmus Live: vijf opvallende trends in e-mailmarketing

Wat is het recept van succesvolle e-mailmarketeers? Welke creatieve innovaties vind je binnenkort in je mailbox? En hoe maak je je mailings geschikt voor blinden en slechtzienden? Oftewel: welke opvallende trends zijn besproken tijdens de Litmus Live-conferentie eind september in San Francisco?

E-mailmarketing
Premium

Zestig procent online reclame naar Facebook en Google

Zestig procent van de Nederlandse online reclamebudgetten gaan naar social en search, lees: Facebook en Google. De kruimeltjes zijn voor lokale en andere buitenlandse partijen.

Online advertising

Robert Bohemen (Bijenkorf, Blokker) nieuwe CMO TomTom

TomTom heeft Robert Bohemen aangesteld als Chief Marketing Officer. Zijn belangrijkste taak wordt het verstevigen van TomToms positie op het gebied van navigatietechnologie.

Marketing

Google verandert AMP wellicht in Instant

Herkenbaarder en minder afstandelijk, zal Google gedacht hebben toen ze met de proeven begonnen om de term AMP in zoekresultaten te vervangen door Instant.

Search

Michelle van Os nieuwe leider Helpling Nederland

Michelle van Os neemt de rol van managing director bij Helping Nederland over van Floyd Sijmons, die het lokale filiaal in 2014 hielp oprichten.

Start-ups

Deloitte Digital met co-creatie in The Olympic Amsterdam

Deloitte Digital heeft een overeenkomst getekend voor de vestiging van haar nieuwe Digital Garage in The Olympic Amsterdam. Co-creatie en ruimte voor creatief talent staan centraal in de ontwikkeling van deze nieuwe studio die volgend jaar haar deuren opent.

Marketing

CEO Pinterest: ‘In de techindustrie is niets zeker’

Visual search kan zich verheugen op een stijgende populariteit. Dat is goed nieuws voor Pinterest, dat zich al sinds 2010 op dit terrein begeeft. Maar de concurrentie rukt op. Van Amazon tot Snapchat. “Techniek is maar een deel van het verhaal”, aldus Ben Silbermann (35), CEO en medeoprichter.

Marketing

ReD Associates: ‘Succesvolle digitalisering heeft menselijke kant’

NASA deed jaren over het ontwikkelen van een pen die het in de ruimte ook doet, de Russen gebruikten een potlood. Oftewel: technologische innovatie is niet het antwoord op alles. Vandaar het thema van de eerste editie van CMO Connect, onderdeel van EDAY en georganiseerd in samenwerking met Mirabeau: ‘to be digital, be human’. 

Strategy

Vodafone omarmt in nieuwe campagne mogelijkheden toekomst

Vodafone neemt na negen jaar afscheid van ‘Power to you’ als merkclaim en omarmt ‘The Future is Exciting. Ready?’. Zo wil het telecombedrijf duidelijk maken wat allemaal met moderne technologie mogelijk is.

Campagnes

Microsoft gelooft in bel- en videobots voor Skype

Microsoft gaat nog een stapje verder in het geloof in bots. Dat blijkt uit de tools die beschikbaar zijn gemaakt voor ontwikkelaars. Daarmee kunnen ze bots onderdeel maken van de audio- en videogesprekken in Skype. Hoe stelt Microsoft zich dat precies voor?

Customer Service

Digitale transformatie in Energy & Utilities: Van push naar partnerschap

Energie- en nutsbedrijven profileren zich niet langer als leverancier, maar als partner van de consument. Die krijgt inzicht in en hulp bij het besparen op energiekosten. Dit heeft natuurlijk ook gevolgen voor de rol van de CMO.

Strategy

‘Beter een blog met nieuwsbrief dan social’

Modemerken slaan enorme budgetten kapot op reclame op social media met influencers. De beste resultaten behalen echter de influencers via hun eigen blog en daarbijbehorende e-mailnieuwsbrief.

Fashion

‘Geen innovatie meer bij Facebook’

De tijd van grote innovaties bij Facebook is voorbij. Sterker nog, de meeste grote businessstappen kwamen bij toeval tot stand.

Marketing