More stories

Online Marketing 101: Begin met de Basics

Docent online communicatie en marketing Melchior van Velzen ontmoet in zijn dagelijkse praktijk veel ondernemers die de basics van online marketing nog moeten leren. Die willen weten hoe ze online marketing moeten aanpakken als digitaal minder ontwikkeld bedrijf. Voor hen schreef hij dit heldere artikel.

Online marketing

MediaCom optimaliseert tv-commercials voor Facebook

GroupM-dochter MediaCom lanceert een nieuwe dienst waarmee het tv-adverteerders helpt hun campagnes naar Facebook te vertalen.

Facebook Advertising

Yilps koopt sitebouwer Modular

Start-up Yilps, dat freemium MKB-websites helpt bouwen, breidt zijn operationele capaciteit uit met de overname van de twee mannen achter Modular.

Web-design

Nike zet tandje bij: met innovatie dichter op de klant

Nike zet een tandje bij. De ambitie is helder: twee jaar geleden kondigde het bedrijf aan de omzet uit e-commerce te willen laten groeien van een miljard dollar in 2015 naar zeven miljard dollar in 2020. De totale omzet moet dan zijn toegenomen tot 20 miljard. Hoewel Nike op digitaal vlak nog altijd hard groeit voelt het de druk van merken als Adidas en Under Armour. Het bedrijf wil de digitale klantervaring daarom naar een hoger plan tillen.

Customer Experience

‘Het is niet de vraag óf personeel op social gaat’

“Het is niet de vraag óf medewerkers op social over Maersk praten, maar hoe”, aldus de Digital Strategist van A.P. Møller – Maersk over zijn tachtigduizend collega’s.

Marketing

Internet of things en inclusive design op Emerce Dare

Het internet of things is geen toekomst meer, veel producten die we gebruiken zijn al verbonden of worden dat heel snel. De meeste toepassingen gaan nu nog over het toevoegen van sensors en het uitlezen van data. De inzichten die dat oplevert zijn nu al heel nuttig, en straks wordt het ook nog mogelijk diensten te verbinden met de producten. Iskander Smit van Info.nl praat je vrijdag bij op Emerce Dare.

Digital Design
Premium

DPDK breidt uit naar New York

Digitaal bureau DPDK breidt uit naar New York en is van plan de bezetting op het hoofdkantoor in Rotterdam uit te breiden van vijftig naar tachtig man.

Digital Agencies
Premium

Creatief bureau CapeRock: ‘Full-service bureaus krijgen het moeilijk’

Creatief bureau CapeRock richtte zich voorheen op de media- en televisiemarkt. Maar met de groeiende behoefte aan vormgeving voor de alle soorten en maten schermen, bieden zij nu ook hun expertise aan merken aan.

Digital Agencies

Geen verkeersexplosie Vergelijk.nl door Google Shopping

Alle producten die op Vergelijk.nl staan, staan sinds enkele dagen ook in Google Shopping maar dat heeft nog niet tot een enorme toestroom in bezoekersverkeer geleid.

Online advertising
Premium

CheapTickets.nl verhoogt CTR met 27 procent dankzij AMP

CheapTickets.nl heeft Accelerated Mobile Pages (AMP) toegepast op de landingspagina’s, met een gemiddelde CTR-stijging van 27 procent als gevolg van de tot vier keer snellere laadtijd. De optimalisatie werd in-house uitgevoerd door Marketing en Development.

Mobile

Hoe maak je succesvol gebruik van LinkedIn?

In deze aflevering pak je vijf ondernemerslessen over ‘meer succes met LinkedIn’ in twintig minuten mee. Corinne Keijzer startte met het opbouwen van haar kennis over LinkedIn toen zij in het verleden zelf in de categorie ‘werkzoekende’ terecht kwam. Ze geeft antwoord op de centrale vraag: hoe maak ik succesvol gebruik van LinkedIn?

Recruitment

De beste customer experience begint met de juiste data

De data die je in een CRM-systeem verzamelt zijn niet genoeg om te voldoen aan de wensen en behoeften van de klant. Met een datamanagementplatform (DMP) kun je wél de verwachte optimale customer experience creëren, als je de juiste data gebruikt tenminste.

Marketing

Pinterest wil bereik bedrijven vergroten

Pinterest heeft Pinterest Propel opgericht, vooralsnog alleen in de VS en Canada. Een dienst waarbij het platform zich geheel richt op het maximaliseren van het bereik en verhoging van conversie van bedrijven. ‘We leren je het insluiten van je bedrijfslogo in een pin en je krijgt tips op het gebied van fotografie,’ zegt Ben Silbermann, CEO en medeoprichter van het bedrijf, in het jongste nummer van Emerce dat deze week verschijnt.

Social

Telecombedrijven draaien op voor belkosten Snapking

Consumenten die tussen 21 maart en 14 april 2017 naar het 0909-nummer van vlogger Snapking hebben gebeld, krijgen hun telefoonkosten binnen twee maanden terug. De totale belkosten bedragen ruim 13.000 euro.

Mobile

Conversie-optimalisatie bij weinig bezoekers: enkele opties op een rij

Hoewel je voor statistisch significante A/B-testresultaten veel verkeer nodig hebt, is er ook van alles mogelijk met lage bezoekersaantallen. 

Conversie