More stories

‘Markt programmatic moet professionaliseren’

Willen grote en internationale adverteerders programmatic structureel omarmen, dan moet de markt professionaliseren. Dat vindt CEO Sebastiaan Moesman van Improve Digital.

Programmatic

‘Door innovatie in marketingmix raakt P van prijs ondergesneeuwd’

Er wordt doorgaans te weinig of te laat nagedacht over de prijsstelling van producten. Dat gaat tot problemen leiden zodra dynamisch prijzen in meer sectoren de standaard wordt. Dit denkt Onno Oldeman, Managing Partner bij Simon-Kucher & Partners. Zolang dit een ondergeschoven kindje blijft in bijvoorbeeld innovatietrajecten, zal het lastig zijn goed mee te komen in die dynamiek.

Strategy

Uitgevers slaan aan op adtech met blockchain

Nederlandse uitgevers tonen interesse in een nieuwe systeem voor het managen van persoonsgegevens en reclamevoorkeuren. Start-up Faktor denkt dit jaar de eerste testen te kunnen gaan draaien.

Online advertising
Premium

Michael Maaskamp nieuwe creative director a friend of mine

Michael Maaskamp is aangesteld als creative director bij onlinereclamebureau a friend of mine, onderdeel van Dept.

Digital Agencies

Facebook lijft Amerikaanse appmaker tbh in

Facebook heeft bij hoge uitzondering weer eens een bedrijf overgenomen, al is die overname minder spectaculair dan die van WhatsApp of Instagram enkele jaren terug. Het sociale netwerk betaalde naar verluidt minder dan 100 miljoen dollar voor tbh (kort voor ‘to be honest’), een app waarmee gebruikers hun vrienden kunnen beoordelen.

Facebook

Twitter rolt Video Website Card uit

Twitter introduceert de Video Website Card. Deze nieuwe functie combineert video met de mogelijkheid om gebruikers naar een website te sturen, waar ze meer informatie kunnen krijgen of nadere actie kunnen ondernemen.

Twitter/X

Traffic Builders in nieuwe Europese alliantie

Acht onafhankelijke digitale marketingbureaus in Europa slaan de handen voor een internationale alliantie, Digital Alliance International. Nederland is in Dall Int. vertegenwoordigd in de vorm van Traffic Builders.

Online advertising

LinkedIn test automatisch afspelen video-advertenties

LinkedIn is een kleinschalige proef gestart met het automatisch afspelen van video advertenties. Daaraan doet een kleine groep adverteerders mee.

Online advertising

Emerce Performance: een cryptomunt voor de adverteerdersmarkt

Nieuwe cryptomunten schieten als paddenstoelen uit de grond, nu is er ook de nieuwe virtuele munt voor de adverteerdersmarkt: Adcoin.

Online advertising

Hoe maak je jouw website onweerstaanbaar?

Meer omzet door betere teksten op jouw website, nieuwsbrief of andere online uitingen. Succesvolle ondernemers kunnen nog succesvoller ondernemen door enkele eenvoudige aanpassingen te maken. Hoe maak je jouw website onweerstaanbaar? In deze aflevering van 7 Ditches TV delen we vijf praktische ondernemerslessen van online marketing en sales expert Aartjan van Erkel.

Contentmarketing

Accenture: ‘Reisbranche moet digitale kloof overbruggen’

Reizigers verwachten meer van travel merken dan wat er nu wordt geleverd. Dit is de conclusie van Accenture in een onderzoek naar de impact van gepersonaliseerde marketing op de perceptie en beleving van de consument.

Customer Engagement

UvA en The Talent Institute ontwikkelen marketing bootcamps

De Amsterdam Advanced Graduate School (AAGS) van de Universiteit van Amsterdam heeft samen met The Talent Institute twee bootcamps ontwikkeld die digital marketing professionals leren sneller te innoveren en groeien.

Marketing

Google koopt AMP-bedrijf

Google heeft Relay Media gekocht, een bedrijf van een voormalige Google medewerker dat reguliere webpagina’s converteert naar het AMP formaat.

Web-design

Walter Flaat Chief Data Officer van Dentsu Aegis Network

Walter Flaat, nu nog directeur van data-label DAN DNA, wordt per ingang van 1 november Chief Data Officer van Dentsu Aegis Network in Nederland. Hij wordt tevens verantwoordelijk voor technologie-ontwikkeling, GDPR, data- en technologie partnerships en de integratie met eventuele data-gerelateerde acquisities.

Analytics

Drie redenen waarom prijsvergelijkingssites ontevreden zijn over Google Shopping

In juni van dit jaar ontving Google een recordboete van 2,42 miljard euro vanwege het misbruiken van haar machtspositie. Google was namelijk de enige die als vergelijker kon adverteren via Google Shopping. Het bedrijf kreeg van de Europese Commissie de opdracht om te stoppen met het profiteren van haar eigen machtspositie anders zou het nog hogere boetes kunnen verwachten.  Inmiddels is Google Shopping aangepast, maar prijsvergelijkingssites zijn nog steeds ontevreden. Lees gauw verder waarom.  

Search