More stories

Digined verandert naam in A Bigger Circle

A Bigger Circle is de nieuwe naam van socialmediabureau Digined, dat zich ook specialiseert in mobiel, video en de eerste projecten met AR en VR doet.

Social
Premium

Vivat lanceert nieuwe online verzekeraar

Verzekeraar Vivat lanceert onder de naam nowGo een nieuw digitaal label voor auto-, inboedel- en reisverzekering.

Digital Agencies

Bart Massa (Validator) deelt zeven neuromarketingregels

Validators, een marktonderzoekbureau opgericht in 2009, innoveert met state-of-the-art technologie en ontwikkelt of herontwikkelt nieuwe methodes om elke onderzoeksvraag te kunnen beantwoorden. Neem Eyetracking: dat is een techniek die het kijkgedrag van de respondenten meet door 50 keer per seconde te registreren waar de respondent naar kijkt. Daarmee kun je exact meten wat de aandacht trekt en wat het kijkpatroon is. Tijdens dit soort analyses worden onder meer fixatiepunten van de ontvanger in beeld gebracht. Bart Massa: ‘In veel gevallen is in reclame de visuele opmaak bepalend voor het kijkgedrag van de ontvanger.’

Analytics

Deliveroo live met bezorgabonnement in Engeland

Deliveroo brengt in Engeland het Plus-abonnement op de markt. Voor een vast bedrag per maand kunnen abonnees dan zo vaak maaltijden bestellen als ze willen zonder dat er nog bezorgkosten worden gerekend.

Online marketing

TomTom slaat met multichannelmarketing nieuwe weg in

TomTom verstuurt jaarlijks 1 miljard promotionele mails aan consumenten. Met Salesforce Marketing Cloud hoopt het bedrijf klanten via meerdere kanalen te bereiken.

Marketing automation

‘WebVR geeft impuls aan commercieel gebruik VR’

De technologie van virtual reality (VR) lijkt het probleem niet meer. Toch is het aantal bedrijven dat VR structureel inzet voor het verrijken van de klantervaring makkelijk te tellen. Onderzoek wijst uit dat de investeringen snel zullen toenemen, de belofte is dus groot. Maar hoe belangrijk is het al in de commerciële setting?

Customer Experience

KLM chat via Facebook Messenger in Japan, Zuid-Korea en Zuid-Afrika

Facebook Messengergebruikers op KLM.com in Japan, Zuid-Korea en Zuid-Afrika kunnen voortaan via Messenger customer chat vragen stellen aan een KLM-medewerker. De klant wordt op deze manier geholpen bij onder meer het boeken van tickets, het aanpassen van boekingen en bij vragen over bagage.

Customer Service

Trivago toont nu ook vakantiewoningen van HomeAway

Trivago is bezig met een test waarbij de vakantiewoningen van HomeAway worden getoond in de zoekresultaten. De technische integratie moet gebruikers meer keuze en een meer gepersonaliseerde zoekervaring opleveren.

Search

Google zet kleine stappen op vlak van chatbots

De naam Google valt tot nu toe zelden als het gaat over chatbots. Maar relatief geruisloos zet het wel hele kleine stappen. Nieuw is bijvoorbeeld de analyticstool voor botbouwers. Daarnaast komt Zalando over de brug met een eerste bot voor Google Assistant.

Customer Service

Snap lijdt 442 miljoen dollar verlies: minder advertenties, camerabril flop

Het zit Snap Inc, het bedrijf achter Snapchat, nog altijd niet mee. De omzet in het derde kwartaal viel opnieuw fors lager uit dan verwacht, ruim 207 miljoen dollar. Het bedrijf leed in het kwartaal maar liefst 442 miljoen dollar verlies.

Social

Twitter nu officieel naar 280 tekens

Twitter verdubbelt de karakterlimiet deze week officieel van 140 naar 280 tekens, behalve voor Japans, Chinees en Koreaans.

Twitter/X

Mobiel.nl kiest The Odd Shop

Telecomwinkel Mobiel.nl vraagt The Odd Shop om te helpen zijn merkpositionering te verstevigen.

Marketing

Pabbl: adverteren waar millennials elke dag 150 keer gericht kijken

“Toen we Pabbl begonnen, had ik nog drie andere start-ups. Die heb ik opgedoekt en verkocht”, zegt Bas Gerritsen, oprichter van Pabbl. De eerste privé-investeerder ziet ook toekomst. Hij heeft sinds de start van Pabbl al twee maal een kapitaalinjectie gegeven aan het vernieuwende concept: adverteren op het vergrendelscherm van smartphones.

Online advertising

Sequential targeting; de heilige graal?

Steeds vaker lijkt de consument zich af te sluiten van de overdadige manier waarop hij bloot gesteld wordt aan advertising. Inmiddels maakt al 20% van de Nederlanders gebruik van adblockers, ligt de CTR van online display banners vaak onder de 0,05% en worden online video campagnes massaal geskipt zodra dit mogelijk is. Doet online marketeers iets verkeerd of sluit de consument zich steeds meer af? 

Online advertising

Candid Group investeert in kunstmatige intelligentie

Candid Group uit Amsterdam (met bureaus als Head to Head, Stroom en The Edge Initiative) introduceert een tool voor kunstmatige intelligentie SmartBids.

Programmatic