More stories

Programmatic: een jaar na de ANA Papers

De reclamewereld was een jaar geleden in de ban van de ANA Papers. De discussie over fraude en torenhoge marges vlakte af, maar Procter & Gamble zwengelde haar onlangs weer aan. Veel vingers wijzen naar programmatic advertising. Hoe gaat de branche het imago herstellen?

Marketing

ProRail, Kadaster en Fietsenwinkel.nl in de finale Dutch BI Data Science Award 2017

Spoorbeheerder ProRail, het Kadaster en International Bike Group (fietsenwinkel.nl) zijn de finalisten voor de Dutch BI Data Science Award. Op 7 december strijden ze om de titel Slimste Organisatie van Nederland 2017.

Analytics

Albert Heijn koppelt Siri aan boodschappenlijstje

Klanten van Albert Heijn kunnen vanaf vandaag hun boodschappenlijstje in de Appie app maken met Siri: de persoonlijke assistent op je iPhone en iPad die werkt met spraakherkenning. Nog geen enkele andere retailer in Nederland heeft Siri gekoppeld aan haar eigen apps, benadrukt de supermarkt.

Customer Experience

Google search console: wat is nieuw?

Google search console is een dagelijks go-to platform voor SEO-specialisten. Het biedt inzichten, zoals via welke pagina’s en zoektermen mensen bij jouw website terecht komen. Maar het platform vertelt ook wanneer Google technische problemen ondervindt in relatie tot je website. Dit heilige SEO-platform wordt voortdurend verbeterd. Recentelijk zijn er weer aankomende updates gedeeld en deze lijken zich te focussen op twee belangrijke aspecten: informeren over problemen op je website en tools aanbieden om aanpassingen snel en gemakkelijk te verifiëren.

Search
Premium

Marketing automation in Europa en de VS: wat is het verschil?

Europese bedrijven zijn nog niet zo ver in het gebruik van marketing automation als de Amerikaanse collega’s. Maar waarin verschilt de aanpak eigenlijk?

Marketing automation

Gamification in travel: vier voorbeelden van hoe het wel moet

Heeft gamification toegevoegde waarde voor de reisindustrie? Volgens Expedia wel, maar dan moeten er wel lessen worden geleerd uit het verleden. “Voor elke Monopoly zijn er duizend mislukte spellen die de doos niet uitkomen omdat ze slecht ontworpen zijn.”

Marketing

Boris Nihom & Birgit Boing: ‘Data en creatie hebben elkaar erg hard nodig’

De werelden van creatieven en data-experts liggen vrij ver uit elkaar. Maar inmiddels hebben de twee specialismen elkaar nodig. Dat vertellen collega’s Boris Nihom (Partner en Strategy Director bij Achtung! Mcgarrybowen & Studio Kraftwerk) en Birgit Boing (Data Strategy DNA) – beiden onderdeel van Dentsu Aegis Network.

Strategy

Jeroen Elfferich (Ex Machina): ‘Interactie rondom online live video rukt op’

Ex Machina is gespecialiseerd in grootschalige interactie rondom video, met een nadruk op live. Het bedrijf bevindt zich in een transitiefase. Nu nog wordt er met name geld verdiend met interactie rondom televisieprogramma’s, maar het aandeel van online video stijgt snel. Denk aan Facebook live, maar ook aan het van oorsprong gamerskanaal Twitch. “Op Twitch kun je nog een stuk verder gaan, want die hebben API’s waarmee je interactieve lagen over de video zelf heen kunt leggen. Dat kan op dit moment op Facebook nog niet. Het opent allerlei nieuwe mogelijkheden voor creatieven om met live video om te gaan” aldus CEO en medeoprichter Jeroen Elffrich bij Top Names.

Video

Sjuul van der Leeuw gaat e-Village leiden

e-Village, naar eigen zeggen het grootste omnichannel marketing automation bureau van Nederland, trekt Sjuul van der Leeuw aan als algemeen directeur.

Marketing automation

Influencer marketing: tips voor reisorganisaties

De reisbranche mag op een warme belangstelling van influencers rekenen – er zijn genoeg mogelijkheden voor het creëren van mooie content. Maar wat is de zakelijke waarde van werken met influencers? En hoe haal je het maximale uit je budget?

Influencer marketing
Premium

Nederlandse bureaus winnen 75 Lovie Awards, N=5 voorop

N=5 is de grote winnaar geworden van de zevende jaarlijkse Lovie Awards. Het Amsterdamse bureau sleepte twee gouden, vier zilveren, twee bronzen en vier People’s Lovie Awards, plus nog eens drie nominaties binnen met de inzendingen Evert_45, The Good Life Agency, Helping Heart en SpeechService.

Digital Agencies

Wat zoeken millennials in een live evenement?

Jaarlijks vinden er tienduizenden publieke en besloten evenementen plaats in Nederland. Millennials zijn de drijvende kracht achter de stijgende bezoekersaantallen. Hoe overtuig je als marketeer deze doelgroep om naar je live evenement te komen?

Customer Engagement

TUI test als eerste adverteerder programmatic skins

TUI heeft als eerste Nederlandse adverteerder volledig geautomatiseerd een homepage takeover gedaan op Zoover. Daarbij werd gebruikgemaakt van een oplossing van Google DoubleClick.

Marketing

Europese wet voor databescherming centraal op Emerce Engage

De aankomende GDPR-wet vraagt van bedrijven een omslag in techniek én cultuur. Van cookiemanagement naar echt toestemmingmanagement is een reuzensprong. Op Emerce Engage, op 7 december in Amsterdam, komt de legal counsel van DDMA, Matthias de Bruyne, spreken over deze ingrijpende wet.

Customer Engagement

Digitale reclame boven de waterkoeler

TENQ Media is een advertentienetwerk van 252 digitale schermen op 193 middelbare scholen in Nederland gestart. De schermen zijn aangebracht op waterkoelers die scholieren van vers drinkwater voorzien.

Online advertising