More stories

Dit zijn de 18 SEO-trends in 2018

Ok Google. “Wat zijn de belangrijkste SEO Trends in 2018?” Samen met 7 SEO experts onderzoek ik in dit artikel de belangrijke trends die in 2018 invloed hebben op de vindbaarheid van je website in de zoekmachines. We signaleren er in totaal 18. Wil je weten welke SEO best practices in 2018 bepalend zijn? Lees dan zeker verder.

Search

China’s relevantste merken: Alipay, WeChat en Android

Welke merken zijn voor de Chinese consument onmisbaar in het dagelijks leven? Onderzoek laat zien dat de helft van de top 50 merken online- en socialmediabedrijven zijn. De lijst wordt aangevoerd door Alipay, WeChat en Android.

Online marketing

Salesforce en Google bundelen Marketing Cloud en Google Analytics

Salesforce gaat een strategische samenwerking aan met Google. Het streven is een verregaande integratie van Salesforce diensten en Googles G Suite. Maar ook Salesforce Cloud en Google Analytics worden beter op elkaar afgestemd.

Analytics

datingapp Happn en L’Oreal: ‘leuk experiment’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer duiken ze in datingapp Happn voor een actie van L’Oreal.

Campagnes

‘Snap koopt advertentiebedrijf’

Het bedrijf achter Snapchat zou een technologiebedrijf hebben gekocht dat is gespecialiseerd in data-analyse rondom programmatic advertising.

Marketing

Workshop: Aan de slag met app-analytics

Terwijl je van een website zeer gedetailleerde informatie terugkrijgt via Analytics, staat de meetbaarheid van apps nog in de kinderschoenen. Google zet met meetplatform Firebase het komend jaar echter de nieuwe standaard. Hoe maak je nu al een vliegende start met uitgebreide app-analytics?

Analytics
Premium

Een ‘must’ voor B2B: LinkedIn Advertising in je mediaplanning 2018

LinkedIn’s self serving platform ‘Campaign Manager’ gaat nu al geruime tijd mee. Het wereldwijd grootste professionele online netwerk heeft de ambitie de ‘Facebook for business’ en ‘Google for professionals’ te zijn. Waarom is dan nog niet elk B2B bedrijf (actief) aanwezig op LinkedIn?

Online advertising

CEO DMA Institute: ‘CMO’s komen zelf aan de knoppen’

De naderende Europese databeschermingwet (GDPR) vereist meer inzicht in klantgegevens. En dus willen bedrijven meer in eigen hand houden, stelt Marcel Vogels, CEO van DMA Institute en MeMo2. “Daar gaan wij op inspelen.” Tegelijkertijd worden buitenlandse vestigingen geopend.

Marketing

‘Veel bedrijven delen klantgegevens ongevraagd met Facebook’

Veel bedrijven delen klantgegevens met Facebook zonder de benodigde toestemming van hun klanten. Daarmee overtreden zij volgens de Consumentenbond de Wet bescherming persoonsgegevens. De Consumentenbond heeft 17 bedrijven hier op aangesproken. Vier bedrijven zijn er al mee gestopt of doen dat binnenkort.

Privacy

Waarom kiezen bedrijven én klanten voor een selfservice community?

De meeste bedrijven die overwegen een online community te starten doen dat met het oog op de klantenservice. Helpen klanten elkaar dan scheelt dat natuurlijk in de kosten. Is dat de enige motivatie? En wat beweegt de klanten juist daar naar hulp te zoeken?

Community Management

RTL start proef met mid-roll advertenties op Facebook

RTL start volgende week een proef met het tonen van zogenoemde mid-roll advertenties op Facebook. Dat zijn advertenties die door advertenties worden onderbroken.

Video

Gepersonaliseerde ING-campagne combineert social en out-of-home

Een nieuwe online campagne van ING toont geanimeerde reclames op social en outdoor dezelfde boodschap waarbij de inhoud afhankelijk is van de locatie en interesses van de ontvanger.

Programmatic
Premium

Winst Criteo stijgt 51 procent, probleem met Apple

De nettowinst van Criteo steeg in het derde kwartaal met 51 procent naar 22 miljoen dollar bij een bruto omzet die met een derde steeg tot 534 miljoen dollar. Het bedrijf verwacht tot tien procent omzet te verliezen door Apples Intelligent Tracking Prevention in Safari.

Marketing

3Dabout.me kiest voor RLVNT

Technologiebedrijf 3Dabout.me kiest voor RLVNT om zich te laten ondersteunen op het gebied van merkpositionering, mediastrategie en creatie.

Campagnes

AI in elke tool: de marketing ervan gaat nog sneller dan de techniek

Wie zich bezighoudt met marketing kan zich op dit moment aan één onderwerp heel moeilijk onttrekken: Artificiële Intelligentie (AI) wordt op zo’n beetje ieder congres aangehaald. Softwaremakers zoals Adobe pakken op hun beurt elk podium om te laten zien dat ze de ‘superkracht’ inbouwen in hun programma’s. De marketing van AI lijkt nog harder te gaan dan de techniek zelf.

E-mailmarketing