Facebook zet experiment met tijdlijn niet door
Een test van Facebook waarbij persoonlijke berichten en nieuws uit andere bronnen werden gescheiden krijgt geen gevolg.
Een test van Facebook waarbij persoonlijke berichten en nieuws uit andere bronnen werden gescheiden krijgt geen gevolg.
De manier waarop we consumeren en merken behandelen is fundamenteel veranderd, maar organisaties en marketeers hebben zich nauwelijks aangepast. Marketeers zijn voor hun campagnes nog steeds afhankelijk van de relatie die uitgevers hebben met de beoogde doelgroep. Het advertisingmodel, waarmee we via push advertising de doelgroep willen bereiken en daarvoor ruimte huren bij uitgevers, is achterhaald. De auteurs van Killing Marketing laten zien dat we de verkeerde kant op hebben gekeken.
Cognizant is de enige digitale dienstverlener in de nieuwe Fortune Future 50, een lijst met bedrijven die waarschijnlijk een groei-explosie gaan meemaken.
Hotelzoekmachine trivago heeft een apart dochterbedrijf opgericht, trivago Hotel Relations, om onafhankelijke hoteliers beter te kunnen helpen met hun direct en online marketing.
David Hegarty gaat de activiteiten van het Britse Building Blocks in de Verenigde Staten leiden. Building Blocks is onderdeel van Dept, een internationaal netwerk van digitale bureaus.
Facebook ziet zichzelf graag als neutraal techbedrijf, maar dat zal moeten veranderen. Dit zegt Antonio García Martínez – auteur van Start-upmania en één van de bedenkers van Facebooks advertentiesysteem. Op Emerce eDay sprak hij over advertising en Facebooks nieuwe rol daarin.
Zeker een kwart van de Amerikaanse consumenten gebruikt een adblocker, 22 procent meer dan in 2016. Als gevolg daarvan lopen Amerikaanse uitgevers dit jaar 15,8 miljard dollar aan omzet mis, denkt OnAudience.com.
Door een teruglopend ledenaantal en minder overall zichtbaarheid vroeg de politiek zich af of een vakbond nog wel van deze tijd was. Via een nieuwe ingeslagen weg keerde CNV Vakmensen met community managementplatform jeachterban.nl dit tij. Met draagvlak onder werknemers worden nieuwe generaties bereikt en is de toegevoegde waarde en bestaansrecht bewezen.
Arne van den Berg en Taco Vinkeles zijn het merkactivatiebureau MediaActivationCo gestart. Het bureau biedt niet alleen oplossingen voor merken, maar ook voor media (reclame) bureaus.
Valtech heeft een nieuwe beacontechnologie ontwikkeld op basis van WiFi. Adviseur Claus Rødgaard vertelde erover op Emerce eDay. De ‘offline analytics’ die bedrijven ermee verzamelen, zijn zeer bruikbaar in de retailwereld, zo verwacht hij.
Hoe ziet de toekomst van affiliate marketing eruit? Deze vraag staat centraal in een interessante whitepaper van Awin, het affiliate netwerk waar onder andere Travelbird, Belvilla en Expedia gebruik van maken. Het antwoord: automatisering.
Willen grote en internationale adverteerders programmatic structureel omarmen, dan moet de markt professionaliseren. Dat vindt CEO Sebastiaan Moesman van Improve Digital.
Er wordt doorgaans te weinig of te laat nagedacht over de prijsstelling van producten. Dat gaat tot problemen leiden zodra dynamisch prijzen in meer sectoren de standaard wordt. Dit denkt Onno Oldeman, Managing Partner bij Simon-Kucher & Partners. Zolang dit een ondergeschoven kindje blijft in bijvoorbeeld innovatietrajecten, zal het lastig zijn goed mee te komen in die dynamiek.
Nederlandse uitgevers tonen interesse in een nieuwe systeem voor het managen van persoonsgegevens en reclamevoorkeuren. Start-up Faktor denkt dit jaar de eerste testen te kunnen gaan draaien.
Michael Maaskamp is aangesteld als creative director bij onlinereclamebureau a friend of mine, onderdeel van Dept.