Microsoft ook lid van Coalition for Better Ads
Microsoft is het volgende grote bedrijf dat zich aansluit bij de Coalition for Better Ads, een internationaal initiatief om de meest storende internetreclames van de markt te weren.
Microsoft is het volgende grote bedrijf dat zich aansluit bij de Coalition for Better Ads, een internationaal initiatief om de meest storende internetreclames van de markt te weren.
De eerste DDMA Dutch CRO Awards, tevens de enige CRO awards van Nederland, zijn gewonnen door G-Star, Philips, bol.com en assem.nl. Zij kregen prijzen in categorieën als Ads Testing, Mobile, Conversion Tests en Personalisation. Naast de winnaars was er een eervolle vermelding voor Waternet.
Digitaal bureau Burst uit Rotterdam krijgt een miljoen euro groeigeld, een combinatie van investering en lening, om sneller twee nieuwe activiteiten te kunnen optuigen.
Je klant verwacht dat je hem continu verrast. Hoe pak je dat aan? Door een passende persoonlijke benadering op ieder touchpoint in de customer journey. Dat gaat veel verder dan personalisatie – elke medewerker en systeem moet weten wie de klant is en hoe diens relatie met het bedrijf in elkaar steekt.
Studio Kraftwerk verhuist van Dentsu Aegis naar Isobar, een interne wisseling. Onder de nieuwe organisatorische paraplu kan het label zich meer richten op zijn ontwerpspecialisme en internationale groei.
McDonald’s ontwikkelt zich op digitaal vlak. Behalve in de VS, zijn er ook in Duitsland stappen gezet. Een mobiele bestelapp, bezorgservice en personalisatie zijn belangrijke ingrediënten voor het fastfoodrestaurant van de toekomst. Dat vertelde Susan Schramm, CMO van de Duitse vestiging op het marketingcongres Dmexco.
De juiste lengte voor een online video? Verschillende factoren wegen daarin mee. Denk aan de doelgroep, boodschap en het doel van een video. Maar lengte is ook afhankelijk van trends, restricties of juist beloningen van bijvoorbeeld sociale platformen. De belangrijke ontwikkelingen en handvatten op een rij.
Transavia gaat vandaag van start met een retargeting campagne op digitale radio. Het betreft een test die samen met OMS en NMPi is opgezet en tot het einde van dit jaar loopt, vertelt Nick Brandts, Base Lead Direct van Transavia.
Doet jouw bedrijf al ‘iets’ met Pinterest of Instagram? Met name B2B bedrijven laten deze sociale netwerken meestal links liggen. Maar is dat verstandig? Etienne van der Boel laat zien of het zinvol voor je is om Pinterest en/of Instagram in je marketing te betrekken en hoe je met deze sociale netwerken aan de slag kunt als B2B bedrijf.
Awin heeft alle verplichte goedkeuringen voor de fusie van affilinet ontvangen. De fusie kan daarmee begin oktober worden afgerond.
Draait de Conversie Ratio Optimalisatie-aanpak (CRO) enkel om A/B-testen? Dan is het hoog tijd voor een heruitvinding van processen. Dit kijkje in de keuken laat zien hoe we die CRO-processen hebben ingericht. Het laat zien dat CRO veel meer is dan alleen A/B-testen.
Met zijn investering in Adfactor krijgt RTL Nederland eigendom over de drie grootste groeigebieden in online reclame: video, social en native. Adfactor bouwt aan een vierde groeipoot: een bestand met consumentendata.
Adobe Systems, het bedrijf van Photoshop en Adobe Reader, heeft afgelopen kwartaal een recordomzet gerealiseerd. De omzet nam met meer dan een kwart toe, grotendeels dankzij de vraag naar clouddiensten.
In de toekomst kijken én aanpassen wat je ziet. Met Ninja Card kan het, maar dan zonder alle poespas van een VR-bril. “Op elk gewenst moment en ter plekke maak je met je smartphone en een Ninja Card je ideeën concreet”, zegt Tsuwann Elburg, oprichter van creatief 3D-bureau Ninja Wall. Het biedt niet alleen kansen voor planologen en architecten, maar ook voor marketeers.
Een likje verf doet soms wonderen, kun je nagaan wat de juiste visuele identiteit voor een merk kan doen. Oprichter van design agency Grrr Rolf Coppens neemt je mee in hun manier van werken en wat specialisatie voor Grrr betekent.