Paul Haenen dubbelrol in nieuwe campagne Pricewise
Vandaag gaat een serie nieuwe Pricewise commercials van start. Met een dubbele hoofdrol voor Paul Haenen als Bob en Emmy, karakters die in de jaren negentig te zien waren bij de VPRO.
Vandaag gaat een serie nieuwe Pricewise commercials van start. Met een dubbele hoofdrol voor Paul Haenen als Bob en Emmy, karakters die in de jaren negentig te zien waren bij de VPRO.
Na een flinke dip bruist de creatieve industrie weer van de energie. Nieuwe bureaus schieten als paddenstoelen uit de grond en internationaal staat Nederland steeds beter op de kaart. Dit optimisme, in combinatie met een steeds breder palet aan marketingoplossingen, leidt tot een opvallende groei aan specialisten. Nieuwe full-service bureaus lijkt uit de gratie en bureaus met een volledige focus op bijvoorbeeld VR, design, innovatie, social of zelfs alleen social influencers komen vooral op.
ANWB, bol.com, de Efteling, Greenchoice, YourMastercard.nl en Ziggo bieden online de allerbeste digitale klantervaring. Dat stelt onderzoeksbureau WUA in zijn Digital Excellence Monitor die voor de tweede keer verschijnt.
De meeste bedrijven besteden een aanzienlijk deel van hun reclamebudget aan retargeting campagnes, maar opvallend is dat de meeste doelgroepen in deze campagnes op basis van intuïtie getarget worden. De retargeting doelgroepen worden voornamelijk samengesteld door middel van eenvoudige regels, zoals ‘alle mensen die de website hebben bezocht’ of ‘alle bezoekers die een product hebben bekeken’. Dit is de zwakke plek van remarketing en gaat terug tot het beroemde citaat van John Wanamaker.
Atlassian heeft een nieuwe chatapplicatie gelanceerd die moet concurreren met Slack en Microsoft Teams. Stride combineert elementen van collaboratieapps als Jira, BitBucket en Confluence. Zelfs videovergaderen is mogelijk.
Als marketeer, verkoper of ondernemer ligt je focus waarschijnlijk vooral op leadgeneratie. Maar het genereren van waardevolle B2B leads is in deze wereld van ‘infobesitas’ niet eenvoudig. Of toch wel? Met deze 7 krachtige B2B leadgeneratie tips vergroot je in ieder geval aanzienlijk je kansen.
Volvo Cars koopt de boedel van de bijna failliete start-up Luxe uit San Francisco. De Zweden krijgen daarmee een kantoor in de techhoofdstad van de wereld en gaan de dienst ombouwen van een parkeerhulp in een hulp voor pick-up- en drop-offdiensten.
Tot 250 miljard euro aan Europees bruto nationaal product dreigt te verdampen als de ePrivacy Verordening van het Europees Parlement ongewijzigd in 2018 van kracht wordt, dreigt brancheorganisatie IAB Europe.
Netflix heeft er weer een pareltje bij: Get Me Roger Stone. De documentaire volgt dirty trickster Roger Stone, de man die al in 1988 het idee opperde om Trump als presidentskandidaat naar voren te schuiven. En vandaag de dag een van zijn belangrijkste adviseurs is.
De Duitse antimededindingsautoriteit zal aan het eind van het jaar de resultaten bekend maken van het onderzoek naar het vermeende machtsmisbruik van Facebook. Het Bundeskartellamt heeft het internetbedrijf al langer in het vizier.
Michiel Buitelaar is per 1 september CEO van CX Company. Dirk Jan Dokman (mede-oprichter) vervult vanaf die datum de positie van Chief Commercial Officer. CX Company doorloopt een verandering van product- naar platformbedrijf en wil groeien in Engeland en Duitsland.
Adform en adtech ontwikkelaar Adcombi zijn een samenwerking aangegaan. Zo is een koppeling gerealiseerd tussen Adforms DSP en Adcombi’s lokale techniek. Die maakt het mogelijk om hyper lokaal te adverteren op landelijke online titels.
Elke retailer is op zoek naar het antwoord op de vraag: welke boodschap stuur je naar welke klant en wat is daarvoor het gunstigste moment? Het antwoord in een notendop: door profiling toe te passen, gedrag te voorspellen en een-op-een contactmomenten te personaliseren.
Een knop nu-knop voor e-mailberichten was lange tijd een toekomstdroom. Maar met de nieuwste technieken kunnen marketeers steeds meer interactiemogelijkheden toevoegen aan hun berichten. Een startup heeft al een product ontwikkeld dat doet denken aan een ‘shop-in-mail’.
De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) en Stichting KijkOnderzoek (SKO) hebben beiden hun handtekening gezet onder de verlenging van het contract voor het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO).