More stories

Column: ‘Ik kap ermee’

Nog maar kort geleden leek het adagium ‘de klant is koning’ nog fier overeind te staan. Maar banken, verzekeraars, loterijen en autofabrikanten blijken jarenlang erop los te hebben gesjoemeld. Elk vanuit zijn ivoren toren. Ver weg van de consument.

Customer Experience

Pervorm lanceert nieuw label rondom chatbots

Marketingbureau Pervorm start vandaag onder de naam Conversed.ai een nieuw label dat zich louter specialiseert in chatbots. Directeur Sander van de Kraan: “Bots nemen over niet al te lang de rol over van websites waar het gaat om interacties met de klant.”

Customer Engagement

‘Google-data helpen bij optimaliseren hotelprijzen’

Het zoekgedrag naar hotels op Google is een goede voorspeller van de daadwerkelijke boekingen. Dat concluderen onderzoeksbureau STR en Google na het analyseren van de data van New York en Londen.

Marketing

3D lenzen Snapchat nu ook voor adverteerders

Snapchat stelt zijn zogenoemde 3D lenzen voortaan beschikbaar aan adverteerders. Met deze AR filters kunnen gebruikers virtuele voorwerpen via de camera in de reële omgeving plaatsen.

Marketing

Infographic: is merkentrouw echt passé?

Merkentrouw, bestaat dat anno 2017 nog wel? De loyaliteit is onder invloed van online in elk geval flink veranderd. Millennials zijn leidend in deze trend. Zij vertrouwen reclame minder snel dan voorgaande generaties, terwijl ze ook veel meer keuze hebben aan producten die ze met een druk op de knop kunnen bestellen.

Customer Loyalty

Linkbuilding best practices anno 2017

Over linkbuilding bestaan veel misverstanden. Wat ‘mag’ wel en wat juist niet van Google? Is het niet enorm veel werk? Wat werkt er anno 2017 wel en wat juist niet? Ik stelde deze vragen aan Romano Groenewoud, Nils van der Knaap en Steven van Vessum. Drie Mediaweb gastbloggers van het eerste uur met veel verstand van SEO. Hun antwoorden zijn echt super waardevol. Lees snel door.

Search

Workshop: targeten in programmatic

Met programmatic marketing kan je de juiste klant op het juiste moment bereiken. Het vergt echter wel aardig wat stappen om dit zelfstandig goed te doen. Daarom helpt Workshop je op weg met je strategie en de praktijk.

Programmatic
Premium

Internetbureau ezCompany koopt branchegenoot Trinoco

ezCompany uit Tilburg neemt een andere Drupalspecialist over Trinoco uit Werkendam om zijn eigen operationele capaciteit uit te breiden. Daarnaast is een zusterbedrijf opgericht: Brayton House voor consultancy.

Digital Agencies

Olivier Koelemij baas MediaMonks LA

Olivier Koelemij is per 1 september de eerste managing director voor creatief productiebureau MediaMonks in Los Angeles.

Marketing

IPG Mediabrands start eigen internetbureau

IPG Mediabrands is onder de naam Super Digital een nieuw full service digital agency begonnen. De leiding is in handen van Richard Smoorenburg, die tevens de positie van CEO bij Traffic4u en bGenius heeft en houdt.

Marketing

Think with Google: drie tips voor holistisch meten van alle kanalen en media

Digitale kanalen zijn geen silo’s maar toch wordt er vaak niet naar de samenhang gekeken bij het analyseren van de prestaties. In een blog geeft Google drie tips voor travel marketeers die ‘holistisch’ willen meten.

Marketing

Tradedoubler via overname in influencermarketing

Tradedoubler koopt het eveneens Zweedse Metapic om nieuwe vaardigheden in huis te krijgen: influencermarketing. De nieuwe loot is actief in Scandinavië, maar wil zijn diensten uitrollen naar naar andere Europese markten.

Influencer marketing

Uit Getty’s data: dit zijn de belangrijke trends voor visuele content

Wat zijn op dit moment de trends op het vlak van visuele content en hoe maken bedrijven hier gebruik van? Een van ’s werelds grootste fotosites zocht het uit.

Contentmarketing

BookerZzz creëert voorspellende score voor SEA bid management

Ruim 6.000 accommodaties op twaalf verschillende websites die dagelijks verschillen qua beschikbaarheid, prijzen en unieke deals en ruim 400.000 advertentiegroepen binnen Google AdWords en Bing Ads die hierop bijgestuurd moeten worden. Hoe ga je dan efficiënt om met werkuren én de marketing kosten? Dit is de dagelijkse uitdaging voor veel bedrijven. Het online marketing team van HotelSpecials & BungalowSpecials is op zoek gegaan naar een oplossing om dit efficiënter te managen.

Travel

Uitzending Gemist krijgt realtime pre-rolls videoreclame

Ster verkoopt sinds gisteren realtime pre-rolls op Uitzending Gemist. Daarvoor gebruikt het de technologie van SpotX, onderdeel van RTL Group.

Marketing