More stories

Premium

CMO IKEA: ‘Niet ‘wat’ maar ‘hoe’ centraal in content’

Niet zo zeer de ‘wat’ maar de ‘hoe’ staat centraal in IKEA’s contentstrategie. Dat vertelde CMO Claudia Willvonseder zojuist op marketingcongres dmexco. ‘Het gaat er niet alleen om klanten te laten zien wat onze producten kunnen, maar zeker ook hoe ze in iemands leven passen.’

Contentmarketing

JustPremium lid van Coalition for Betters Ads

Het Nederlandse JustPremium is lid geworden van de Coalition for Betters Ads, een internationaal initiatief om de meest storende internetreclames van de markt te weren.

Marketing

Consumentenbond zet drie gezondheidssites op een zwarte lijst wegens schending privacy

Veel gezondheidswebsites plaatsen nog steeds commerciële cookies zonder toestemming van de bezoekers. Dat constateert de Consumentenbond. De bond zet drie gezondheidssites op een zwarte lijst en raadt consumenten af deze sites te bezoeken.

Marketing

Waarom je landingspagina niet converteert: cognitieve biases

Waarom converteert de ene landingspagina wel, en de andere niet? Er zijn blogs vol geschreven met ‘best practices’, ‘101 tips’ of ‘valkuilen die je moet vermijden’. Maar waarom werken die tips wel of niet? Wat zorgt er nou precies voor dat bezoekers converteren? Om te weten wat je doelgroep laat klikken, is het handig om te weten hoe ons brein werkt.

Conversie

Facebook publiceert nieuwe voorwaarden voor content

Facebook heeft nieuwe voorwaarden gepubliceerd voor content waarmee geld kan worden verdiend. Het sociale netwerk wil die mogelijkheden verder uitbreiden, maar wil voorkomen dat adverteerders worden geconfronteerd met ongewenste content.

Marketing
Premium

P&G op Dmexco: ‘Stop budgetverspilling, omarm standaard zichtbaarheid’

Bedrijven moeten hun advertising eens goed onder de loep nemen. Het is tijd om budgetverspilling tegen te gaan en te kiezen voor transparantie. Die oproep deed Marc Pritchard, Chief Brand Officer van P&G, op Dmexco. ‘De innovatie wordt nu geremd.’

Programmatic

Jack Dorsey (Twitter): ‘We blijven ons op adverteerders richten’

Twitter blijft zich richten op adverteerders. Dat vertelde Twitter-CEO Jack Dorsey vanochtend tegen Sir Martin Sorrell, CEO van WPP, op de marketingbeurs dmexco in Keulen. Sorrell vroeg hem of het bedrijf ook abonnementen overweegt. Daar kwam geen duidelijk antwoord op.

Marketing

Zendesk opent Benelux-vestiging in Amsterdam

Zendesk, leverancier van software voor klantenservice, heeft een vestiging geopend in Amsterdam. De nieuwe locatie, in WeWork aan de Weteringschans, wordt voor Zendesk de hub voor de Benelux.

Customer Service

Nieuwe app voor Heineken Experience (met chat)

De bierbrouwer brengt een nieuwe app uit voor Heineken Experience, de interactieve tour door de voormalige brouwerij in Amsterdam. Behalve nieuw jasje zal ook de chatfunctie aanspreken.

Mobile

Management koopt influencer agency IMA terug van investeerders

IMA, gespecialiseerd in influencer marketing, komt volledig in handen van het management en Karmijn Kapitaal. Twee van de oprichters, Maddie Raedts en Emilie Tabor, hebben samen met managing director Anneke Schogt het initiatief genomen het huidige aandeel uit te breiden door de overige aandeelhouders uit te kopen.

Marketing

Paul Haenen dubbelrol in nieuwe campagne Pricewise

Vandaag gaat een serie nieuwe Pricewise commercials van start. Met een dubbele hoofdrol voor Paul Haenen als Bob en Emmy, karakters die in de jaren negentig te zien waren bij de VPRO.

Campagnes
Premium

CODE D’AZUR: ‘Met focus verover je de wereld’

Na een flinke dip bruist de creatieve industrie weer van de energie. Nieuwe bureaus schieten als paddenstoelen uit de grond en internationaal staat Nederland steeds beter op de kaart. Dit optimisme, in combinatie met een steeds breder palet aan marketingoplossingen, leidt tot een opvallende groei aan specialisten. Nieuwe full-service bureaus lijkt uit de gratie en bureaus met een volledige focus op bijvoorbeeld VR, design, innovatie, social of zelfs alleen social influencers komen vooral op.

Digital Agencies

‘ANWB, bol.com, Efteling, Yourmastercard, Greenchoice en Ziggo bieden beste digitale klantervaring’

ANWB, bol.com, de Efteling, Greenchoice, YourMastercard.nl en Ziggo bieden online de allerbeste digitale klantervaring. Dat stelt onderzoeksbureau WUA in zijn Digital Excellence Monitor die voor de tweede keer verschijnt.

Marketing

Koopintentie voorspellen in real-time

De meeste bedrijven besteden een aanzienlijk deel van hun reclamebudget aan retargeting campagnes, maar opvallend is dat de meeste doelgroepen in deze campagnes op basis van intuïtie getarget worden. De retargeting doelgroepen worden voornamelijk samengesteld door middel van eenvoudige regels, zoals ‘alle mensen die de website hebben bezocht’ of ‘alle bezoekers die een product hebben bekeken’. Dit is de zwakke plek van remarketing en gaat terug tot het beroemde citaat van John Wanamaker.

Online advertising

Atlassian lanceert nieuwe Slack rivaal

Atlassian heeft een nieuwe chatapplicatie gelanceerd die moet concurreren met Slack en Microsoft Teams. Stride combineert elementen van collaboratieapps als Jira, BitBucket en Confluence. Zelfs videovergaderen is mogelijk.

Social