RTL neemt Adfactor over
RTL neemt een meerderheidsbelang van 60 procent in het Nederlandse Adfactor. Het Haagse bedrijf heeft zich gespecialiseerd in digital content marketing en heeft een uitgebreid netwerk van influencers en content makers.
RTL neemt een meerderheidsbelang van 60 procent in het Nederlandse Adfactor. Het Haagse bedrijf heeft zich gespecialiseerd in digital content marketing en heeft een uitgebreid netwerk van influencers en content makers.
Een auto lijkt al lang geen voertuig alleen meer. De auto belooft je inmiddels een ‘digitale ervaring’, het is een platform. Maar wat betekent dat concreet? In ieder geval dat de auto een nieuw digitaal ‘touchpoint’ is waarop bedrijven hun klanten kunnen bereiken. Dat vertelt Dieter May, SVP Digital Services & Business Models bij BMW Group.
Onlinemarketingbureau RIFF sluit een strategische alliantie met het Aziatische bedrijf AFDigital. Daarmee wil het zijn internationale groei versnellen.
Googles browser Chrome speelt vanaf volgend jaar niet automatisch meer video’s met geluid af. Dat geldt zowel voor de mobiele variant als de destopversie.
De meeste bezoekers van hotelwebsites zijn vrouwen, maar mannen zijn eerder geneigd om daadwerkelijk te boeken. Dit blijkt uit onderzoek van technologiebedrijf Net Affinity dat de data van 13 miljoen websitesessies die in de eerste helft van dit jaar plaatsvonden heeft geanalyseerd.
bol.com was ooit een gedreven televisie-adverteerder, maar dat is radicaal veranderd. Het budget is bijna volledig overgeheveld naar online. Esther Elberse, senior online marketeer bij de online retailer, vertelt er meer over op Emerce Performance.
Voor partijen in de reisbranche is het lastig om in contact te komen met nieuwe klanten. De concurrentie is groot en online reisagenten (OTA’s) als Booking.com en Expedia domineren de customer journey. Toch kun je het winnen van deze giganten, stelt Datatrics in een nieuw whitepaper.
MyOrder, een venture van Rabobank, lanceert 1 oktober zijn nieuwe app ‘On the GO!’ en begint daarmee het afscheid van de bestel-app waarmee het bekend is geworden.
Veel bedrijven lopen vaak tegen de beperkingen aan van de standaard versie van Google Analytics (GA). Rapporten worden gesampled, je kan geen extra views meer aanmaken, ruwe data is niet beschikbaar, je custom dimensies zijn op en het attributiemodel dat je wilt gebruiken is niet beschikbaar. Dit is op te lossen door een upgrade te maken naar de 360 suite, maar de stap van 100.000 euro om over te gaan is vaak onrealistisch. Gelukkig zijn er workarounds. GA360 is hiermee niet – direct – nodig, want met de volgende tips haal je het beste uit je standaard GA.
Marktechbedrijf Netwinst uit Utrecht splitst zichzelf per direct op in Basedriver en Marketing Makers.
Reclametechnologiebedrijf Adform heeft een accreditatie gekregen van de Media Rating Council (MRC) voor zijn viewabilitymetingen op desktop, mobiel web en app voor zowel video als display.
De digitale revolutie zorgt overal voor opschudding. Productie en Logistiek worden dan ook niet overgeslagen. Digitale productietechnologieën zullen elke schakel in de waardeketen van de maakindustrie transformeren. Van onderzoek en ontwikkeling tot supply chain, operations, sales en marketing; alles gaat op de schop. Slimme connectiviteit zorgt voor een geheel nieuw spel tussen ontwerpers, makers, vervoerders en consumenten. En daarmee voor een nieuwe rol voor de CMO.
Pinterest heeft nu 200 miljoen actieve maandelijkse gebruikers. De mijlpaal van de eerste 100 miljoen werd twee jaar geleden bereikt en die van 150 miljoen een jaar later. Gemiddeld bedraagt de groei daarmee 50 miljoen per jaar.
De sponsoring van nieuwe digitale sporten levert Allianz veel meer op dan gedacht. Het resultaat ervan is groter dan toen de verzekeraar zich als merk had verbonden aan Formule 1-races. Dat vertelde CMO Jean-Marc Pailhol vandaag op het Duitse marketingcongres dmexco.
Als je gebruik maakt van Google Analytics is de kans groot dat het incomplete en onjuiste data van je website of webshop verzamelt, en jij op basis daarvan verkeerde beslissingen neemt. Niet omdat Google Analytics niet goed werkt, maar omdat het niet goed is geïmplementeerd of ingericht.Daarom heb ik hieronder de vijf meest voorkomende fouten bij het implementeren en inrichten van Google Analytics op een rij gezet die ik in de praktijk tegenkom. Uiteraard met een passende oplossing.