More stories

Premium

Bureauwereld toe aan pivot

Grote consultants en digitale media zijn steeds gewildere innovatiepartners. Ook halen bedrijven zelf meer vaardigheden in huis. Een bedreiging voor digital bureaus?

Digital Agencies
Premium

Digital wallet vooral geliefd als marketingkanaal

Digitale portemonnees zijn bij consumenten vooral geliefd als marketingkanaal. En niet – zoals je zou verwachten – vanwege het betaalgemak. Dat is de belangrijkste conclusie uit een onderzoek naar ‘digital wallets’ en consumentengedrag.

Digital Wallets

Partout bouwt nieuwe site Toverland

Partout digital native agency uit Eindhoven gaat de nieuwe website van attractiepark Toverland bouwen.

Online marketing

L’Oréal Nederland eerste Nederlandse adverteerder op datingapp Happn

L’Oréal Nederland wordt de allereerste Nederlandse adverteerder op datingapp Happn. Happn is een app die zich richt op het matchen […]

Social

Neckermann laat vakantiegangers hotelkamer kiezen

Neckermann is van start gegaan met een pilot, waarbij gasten tegen betaling een specifieke kamer kunnen reserveren. Bijna dertig hotels bieden deze mogelijkheid al aan en dat aantal zal volgens Neckermann continu worden uitgebreid.

Marketing

De relatie tussen responsive en adaptive webdesign

Bij elke website-optimalisatie hoort standaard het advies: maak je website responsive! De term responsive webdesign is dan ook niet weg te denken uit het internetjargon. Daar kan tegenwoordig ook de term adaptive webdesign aan toegevoegd worden. Een term die aan populariteit wint, maar tot de dag van vandaag nog steeds niet duidelijk geformuleerd is. Staat het gelijk aan responsive webdesign, zijn het tegenpolen of hebben ze een andere relatie?

Web-design

Kansspelautoriteit waarschuwt voor producten met onduidelijke waarde

De Nederlandse Kansspelautoriteit waarschuwt consumenten voor producten waarvan de waarde lastig te achterhalen is en waarbij verkopers onrealistische beloftes doen.

Marketing

‘Pas op met humor in online klantcontact’

Bedrijven doen er goed aan het gebruik van humor wat te minderen. Een kleine grap en wat ‘persoonlijkheid’ in het online klantcontact kunnen geen kwaad, maar medewerkers moeten zich realiseren dat de grens tussen vervelend en ‘cool’ heel dun is. Dat concludeert Sprout Social, het bedrijf achter de gelijknamige software, na een onderzoek.

Customer Service

Hashtag vandaag tien jaar oud

De hashtag is vandaag tien jaar oud. Op 23 augustus 2007 stelde Twitter-gebruiker Chris Messina voor om de hashtag te gebruiken om conversaties op het platform met elkaar te verbinden. Van #Trump tot #pokemonGO, hashtags zijn tegenwoordig niet meer weg te denken.

Marketing

Holland TripBuilder moet ook in 2018 toerisme spreiden

NBTC Holland Marketing heeft samen met Expedia een tool ontwikkeld waarmee reizigers worden gestimuleerd buiten de platgebaande paden te treden. Doel is om het toerisme beter over Nederland te spreiden, vertelt Sandra Ishmael van NBTC.

Marketing

Google bekritiseerd om datagebruik van betaal- en klantkaarten

Of een online advertentie ook meetbaar effect heeft op het gedrag in de winkelstraat is voor veel adverterende bedrijven dé te beantwoorden vraag. In de VS en Engeland steekt Google de helpende hand toe: het koppelt het offline gebruik van betaal- en klantkaarten aan het surfgedrag.

Customer Loyalty

Alipay integreert bedrijfsinformatie Yelp in Amerika

De aan Alibaba Group gelieerde mobiele betaaldienst Alipay integreert bedrijfsinformatie van Yelp over de Amerikaanse markt. Dat moet Chinese toeristen in de V.S. helpen nieuwe bestemmingen te ontdekken en reserveringen te maken.

Marketing

De tien geboden voor een succesvol dashboard

Data zou de basis moeten zijn voor beslissingen binnen een organisatie. Steeds meer mensen zien het nut in van meten. En ook steeds meer bedrijven stappen over op werken ‘in the cloud’. Hierdoor groeit de vraag naar online dashboards en wordt er regelmatig tijd noch moeite gespaard om dit dashboard te ontwikkelen. Een groot deel van deze dashboards wordt echter nooit gebruikt. Zonde! 

Analytics

Inclusive design maakt e-mail toegankelijk voor iedereen

In dit artikel sta ik stil bij een belangrijke ontwikkeling in 2017: Inclusive design in e-mail. Oftewel: e-mail toegankelijk maken voor iedereen, inclusief ouderen en mensen met een functiebeperking.

E-mailmarketing
Premium

Microsoft Bing: 9 procent marktaandeel in Nederland

Zoekmachine Bing van Microsoft heeft in Nederland een marktaandeel van 9 en in België van 12 procent. Dat blijkt uit […]

Marketing