Adform krijgt MRC-accreditatie
Reclametechnologiebedrijf Adform heeft een accreditatie gekregen van de Media Rating Council (MRC) voor zijn viewabilitymetingen op desktop, mobiel web en app voor zowel video als display.
Reclametechnologiebedrijf Adform heeft een accreditatie gekregen van de Media Rating Council (MRC) voor zijn viewabilitymetingen op desktop, mobiel web en app voor zowel video als display.
De digitale revolutie zorgt overal voor opschudding. Productie en Logistiek worden dan ook niet overgeslagen. Digitale productietechnologieën zullen elke schakel in de waardeketen van de maakindustrie transformeren. Van onderzoek en ontwikkeling tot supply chain, operations, sales en marketing; alles gaat op de schop. Slimme connectiviteit zorgt voor een geheel nieuw spel tussen ontwerpers, makers, vervoerders en consumenten. En daarmee voor een nieuwe rol voor de CMO.
Pinterest heeft nu 200 miljoen actieve maandelijkse gebruikers. De mijlpaal van de eerste 100 miljoen werd twee jaar geleden bereikt en die van 150 miljoen een jaar later. Gemiddeld bedraagt de groei daarmee 50 miljoen per jaar.
De sponsoring van nieuwe digitale sporten levert Allianz veel meer op dan gedacht. Het resultaat ervan is groter dan toen de verzekeraar zich als merk had verbonden aan Formule 1-races. Dat vertelde CMO Jean-Marc Pailhol vandaag op het Duitse marketingcongres dmexco.
Als je gebruik maakt van Google Analytics is de kans groot dat het incomplete en onjuiste data van je website of webshop verzamelt, en jij op basis daarvan verkeerde beslissingen neemt. Niet omdat Google Analytics niet goed werkt, maar omdat het niet goed is geïmplementeerd of ingericht.Daarom heb ik hieronder de vijf meest voorkomende fouten bij het implementeren en inrichten van Google Analytics op een rij gezet die ik in de praktijk tegenkom. Uiteraard met een passende oplossing.
Niet zo zeer de ‘wat’ maar de ‘hoe’ staat centraal in IKEA’s contentstrategie. Dat vertelde CMO Claudia Willvonseder zojuist op marketingcongres dmexco. ‘Het gaat er niet alleen om klanten te laten zien wat onze producten kunnen, maar zeker ook hoe ze in iemands leven passen.’
Het Nederlandse JustPremium is lid geworden van de Coalition for Betters Ads, een internationaal initiatief om de meest storende internetreclames van de markt te weren.
Veel gezondheidswebsites plaatsen nog steeds commerciële cookies zonder toestemming van de bezoekers. Dat constateert de Consumentenbond. De bond zet drie gezondheidssites op een zwarte lijst en raadt consumenten af deze sites te bezoeken.
Waarom converteert de ene landingspagina wel, en de andere niet? Er zijn blogs vol geschreven met ‘best practices’, ‘101 tips’ of ‘valkuilen die je moet vermijden’. Maar waarom werken die tips wel of niet? Wat zorgt er nou precies voor dat bezoekers converteren? Om te weten wat je doelgroep laat klikken, is het handig om te weten hoe ons brein werkt.
Facebook heeft nieuwe voorwaarden gepubliceerd voor content waarmee geld kan worden verdiend. Het sociale netwerk wil die mogelijkheden verder uitbreiden, maar wil voorkomen dat adverteerders worden geconfronteerd met ongewenste content.
Bedrijven moeten hun advertising eens goed onder de loep nemen. Het is tijd om budgetverspilling tegen te gaan en te kiezen voor transparantie. Die oproep deed Marc Pritchard, Chief Brand Officer van P&G, op Dmexco. ‘De innovatie wordt nu geremd.’
Twitter blijft zich richten op adverteerders. Dat vertelde Twitter-CEO Jack Dorsey vanochtend tegen Sir Martin Sorrell, CEO van WPP, op de marketingbeurs dmexco in Keulen. Sorrell vroeg hem of het bedrijf ook abonnementen overweegt. Daar kwam geen duidelijk antwoord op.
Zendesk, leverancier van software voor klantenservice, heeft een vestiging geopend in Amsterdam. De nieuwe locatie, in WeWork aan de Weteringschans, wordt voor Zendesk de hub voor de Benelux.
De bierbrouwer brengt een nieuwe app uit voor Heineken Experience, de interactieve tour door de voormalige brouwerij in Amsterdam. Behalve nieuw jasje zal ook de chatfunctie aanspreken.
IMA, gespecialiseerd in influencer marketing, komt volledig in handen van het management en Karmijn Kapitaal. Twee van de oprichters, Maddie Raedts en Emilie Tabor, hebben samen met managing director Anneke Schogt het initiatief genomen het huidige aandeel uit te breiden door de overige aandeelhouders uit te kopen.