More stories

Aan de slag met voice search

Google, Facebook, Microsoft en Amazon: ze maken allemaal al gebruik van spraakassistenten. Wil je als bedrijf vindbaar blijven, dan is het essentieel om je marketingaanpak aan te passen. Want voice search gaat de spelregels van SEO veranderen.

Search

Twee nominaties voor MediaMonks bij Innovation Lions

Het Hilversumse MediaMonks heeft twee nominaties gekregen voor de Innovation Lions. Andere nominaties voor het innovatiefestival van Cannes gaan naar Google, Intel, Ogilvy en BBH. In totaal zijn 35 projecten genomineerd.

Cannes Lions

Snap koopt expert in locatie analytics

Snap, het bedrijf achter Snapchat, heeft 200 miljoen dollar neergeteld voor Placed, een Amerikaanse expert op het gebied van locatie analytics.

Analytics

De twee belangrijkste lessen van Digital Marketing Live

“Marketing is niet veranderd, maar de wereld om ons heen verandert wel”, aldus Pim Jonker van Zilveren Kruis tijdens zijn verhaal over de transformatie van de marketeer. En hartstikke waar. De meest besproken onderwerpen van Digital Marketing Live dit jaar? Video, mobile, data, customer journey, relevantie… vallen je ogen al dicht? WACHT! Natuurlijk blijven deze onderwerpen relevant in de marketingwereld (net als de 4 P’s), maar gelukkig was dat niet alles. Wat mij echt inspireerde? Twee belangrijke lessen.

Online marketing

FD Mediagroep investeert in Springest

FD Mediagroep neemt een strategisch belang in online leerplatform Springest. Dat gebruikt het nieuwe geld om te groeien op de Duitse markt.

Strategy
Premium

Redkiwi voert rebranding door

Digitaal bureau Redkiwi voert een rebranding door om zijn nieuwe positionering duidelijk naar voren te brengen.

Digital Agencies

Rijksuniversiteit Groningen organiseert online cursus AVG

De MOOC (Massive Open Online Course) van de Rijksuniversiteit Groningen organiseert een gratis online cursus over de rechten en plichten van de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Die nieuwe wet wordt per mei 2018 van kracht.

Privacy

KLM breidt dienstverlening via Twitter en WeChat uit

KLM maakt met ingang van vandaag de boekingsbevestiging, incheckinformatie, instapkaart en vluchtstatus beschikbaar voor haar passagiers op Twitter en WeChat in tien verschillende talen.

Travel

Google bouwt adblocker in Chrome: drama of goed voor adverteerder?

Google zou werken aan een eigen adblocker. Volgens de hardnekkige geruchten wordt deze ingebouwd in webbrowser Chrome en bovendien standaard geactiveerd. Is dit een gedurfde zet of een (gevaarlijke) stap om de eigen macht nog wat verder te vergroten?

Online advertising

‘Dit maakt performance interessant voor native en brands’

Performancenetwerk TradeTracker brengt een systeem dat uitgevers anders, ‘eerlijker’ beloont dan nu. Met ‘Real Attribution’ kan iedereen die bijdroeg aan een conversie daar een vergoeding voor krijgen. “Performance is in een keer interessant voor native advertising, storytelling en merkadverteerders”, aldus directeur Bas Dokter.

Attributie

Subscription commerce, de nieuwe cashcow?

Subscription commerce wint rap aan populariteit. Na Spotify en Netflix kiezen ook het Nederlandse bol.com en Blendle voor een abonnementsmodel. Is het dé nieuwe cashcow voor bedrijven? Of spelen andere motieven een rol?

Marketing

Google Chrome gaat ‘foute reclame’ weren

Google heeft bevestigd dat het volgend jaar in Chrome advertenties gaat weren die niet aan de zogenoemde Better Ads standaard voldoen. Over het algemeen is dat reclame met geluid en beeld die het volledige scherm in beslag neemt.

Online advertising

Dutch Interactive Awards: in beeld

Jawel, het was een vrolijke boel gisteren in de Beurs van Berlage, waar Kraftwerk/ACHTUNG! met drie prijzen naar huis ging. PON kreeg de gouden status van Company of the Year 2017. KLM werd verkozen tot zilveren Company of the Year 2017. Een terugblik in beeld.

Marketing

Hoe bereiken we de connected consumer?

Consumenten raken steeds meer verbonden. Toch missen merken nog regelmatig het fingerspitzengefühl om het online gedrag van mensen werkelijk te begrijpen. Het gat tussen de ervaringen die mensen willen en wat ze krijgen neemt eerder toe dan af.

Customer Experience

Maurice Lévy nu echt weg als CEO Publicis

Topman Maurice Lévy van mediagroep Publicis heeft deze week formeel het stokje overgedragen aan zijn opvolger Arthur Sadoun. Dat gebeurde tijdens de aandeelhoudersvergadering.

Creative