More stories

Onderzoek: Kleine, dynamische e-mailcampagne effectiefst

Hoe gerichter hoe beter. Zo klinkt in het kort de conclusie van de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2017. Onderzoek laat zien dat kleine campagneomvang, verzending buiten kantooruren en het gebruik van dynamische content zorgen voor de hoogste open- en klikratio’s.

E-mailmarketing

Dé trends van Cannes 2017: data en techniek smelten samen met creatie

De Cannes Cyber Lions zijn in mijn ogen toch een beetje de mondiale eredivisie van onze industrie. En als jurylid van deze categorie heb ik de kans gekregen om het beste werk vanuit de hele wereld te zien. Ik zag fantastische states of the art, trends, overeenkomsten en verschillen. In dit artikel deel ik welke trends mij tijdens het bestuderen van de eerste 400 cases opvielen en wat het effect hiervan op de Nederlandse markt zal zijn.

Cannes Lions

Emerce B2B Online: Deli XL heet nu Bidfood

Deli XL, het groothandelsbedrijf dat vandaag in Maarssen openingskeynote verzorgt van Emerce B2B Online, heeft haar naam officieel gewijzigd in Bidfood.

B2B Digital

Piet Zoomers: van massamailings naar een-op-een e-mails

Trouwe klanten van modewinkels missen online de aandacht en herkenning van hun vaste verkoper. Hoe kun je klantdata inzetten om in de webshop eenzelfde persoonlijke beleving te bieden? Voor Fanbase.pro en Piet Zoomers ligt het antwoord in de combinatie van Artificial Intelligence en e-mailmarketing.

Fashion

Bloggershuizen: creatieve contentmarketing in de reisbranche

De reisbranche zet zichzelf steeds meer op de kaart met ‘bloggershuizen’. Het idee: bloggers betrekken in groepsverband tijdelijk een accommodatie en delen de opgedane ervaringen in hun kanalen. Is het opzetten van een bloggershuis de ultieme marketing tool voor travelmerken en -bestemmingen? Hoe zagen andere bloggershuizen er conceptueel uit en wat leverde het op? Ik dook erin en formuleer succesfactoren en tips voor (travel) merken) en bestemmingen die zelf een bloggershuis willen opzetten.

Travel

Emerce B2B Online: ‘Je website moet vertrouwen en autoriteit uitstralen’

Voor een goed lopende lead campagne is tegenwoordig meer nodig dan alleen marketing kennis. Hoe ben je vindbaar en hoe analyseer je data om daarna je vindbaarheid en conversie te optimaliseren? Fili Wiese is SEO expert en geeft morgen op B2B Online in Maarssen tips over waar een toekomstig online marketeer aan moet voldoen, hoe je online succes kunt meten, en hoe je voorkomt je dat je de verkeerde kennis in huis haalt. Ondertussen geeft hij praktische voorbeelden van SEO optimalisatie.

B2B Digital

The Valley zet fors in op data met Nominow

Creatief bureau The Valley ontwikkelde afgelopen tien jaar een dataproduct en zet dat nu apart met een nieuw label in de markt: Nominow. De oud-CTO van Webpower, Jerlijn Kasmani, wordt er de eindverantwoordelijke over het team, doorontwikkeling en productmarketing. Philip Kok: “We gaan het groot maken bij The Valley en daarbuiten tot wasdom laten komen.”

Online marketing

Adverteerders krijgen zelfbediening op Snapchat

Een admanager en certificatieprogramma voor partnerbedrijven rollen eindelijk uit de stallen bij Snapchat. Het fotobedrijf biedt de markt, na lang talmen, nu de middelen om op wat professionelere en grootschaliger wijze reclame uit te venten op Snapchat.

Online advertising

Hotelchamp maakt diensten self-service

Hotelchamp heeft een nieuw platform gelanceerd waarmee hoteliers zelf de bepalen welke tools ze inzetten om directe boekingen te genereren op hun website. Daarnaast geeft het hen real-time inzicht in de data en performance.

Travel

Adverteren op Facebook: vergeet klikken, richt je op kopers

Jarenlang hebben wij gepredikt dat onze optimalisaties en analyses meer inzichten en een hoger resultaat geven dan de geautomatiseerde campagnes. De tijd begint ons echter in te halen, algoritmes worden steeds slimmer en handmatige campagnes leveren niet altijd meer betere resultaten. We gaan in deze blog daarom in op de vraag: “Zijn klikkers ook kopers?”

Facebook Advertising

NetBooster Groep fuseert met dataspecialist Artefact

NetBooster Groep, in Nederland bekend met zijn label metapeople, is van plan te fuseren met Artefact. De bedrijven denken samen beter de internationale markt voor datagedreven online marketing te bedienen.

Analytics

Het geheim van een goede landingspagina

Hoe maak je een goede landingspagina? Onderstaand geef ik een aantal praktische tips en voorbeelden die je kunt gebruiken om de eerste indruk die een bezoeker op je site of landingspagina heeft een goede opvolging te geven.

Conversie
Premium

Hoe de nieuwe online horizon van Boskalis tot stand kwam

Een nieuwe corporate website voor klanten zoals olie-, gas- en windenergiemaatschappijen, havenexploitanten en overheden, investeerders, medewerkers, werkzoekenden, pers en partners waarop alle bedrijfsactiviteiten worden belicht – dat was de opdracht die wij kregen van Boskalis. De site is bovendien de blauwdruk voor veertien subsites. Diversiteit in goede banen leiden was dus de grootste uitdaging bij dit project.

Digital Agencies

Telefonische klantenservice mag niet meer kosten dan basistarief

Per 1 juli 2017 mogen bedrijven voor hun telefonische klantenservice niet meer kosten in rekening brengen dan het basistarief. Op dit moment geldt nog een maximaal informatietarief van 1 euro per minuut.

Customer Service

Nieuwe editie Stuiveling Open Data Award van start

Prins Constantijn van Oranje heeft vorige week een nieuwe editie van de Stuiveling Open Data Award (SODA) geopend. Als Special Envoy bij Startup Delta riep hij in een videoboodschap tijdens de Accountability Hack mensen op hun toepassingen met open data in te zenden.

Analytics