Koopjedeal slaat de plank mis met matrassenreclame
Koopjedeal.nl is door de Reclame Code Commissie op vingers getikt voor misleidende reclame voor matrassen gemaakt van traagschuim.
Koopjedeal.nl is door de Reclame Code Commissie op vingers getikt voor misleidende reclame voor matrassen gemaakt van traagschuim.
Muziekzender XITE biedt adverteerders vanaf deze maand de mogelijkheid om online advertentiecampagnes op televisie in te kopen. Daarmee claimt de zender een landelijke primeur voor een lineair kanaal.
De BSR Quality Planner, een interactieve tool van mediabedrijf Sanoma en onderzoekbureau SAMR die kwalitatieve mediaplanning mogelijk maakt, is nu ook beschikbaar in Augmented Reality (AR) als hologram. Het is het eerste segmentatiemodel in AR ter wereld, claimen beide bedrijven.
Hoe moet reclame er in virtual reality uitzien zonder dat het echt storend is? Die vraag stelden de technici in Googles knutselschuur Area 120 zich. Ze verklappen hun antwoord waar anderen nu op mogen voortborduren.
De traditionele retailer heeft het moeilijk en de producent van consumentengoederen daardoor ook. Nieuwe verkoopkanalen moeten worden aangeboord om producten aan de (veeleisende en goed geïnformeerde) man te kunnen blijven brengen. De CMO speelt in dit proces een centrale rol.
Getty Images lanceert een Nederlandse versie van fotosite iStock. Voortaan kunnen klanten in het Nederlands zoeken naar foto’s, video’s en illustraties.
Watermelon Messenger neemt de grootste chatbot-ontwikkelaar in Nederland Ecreation over. De Utrechtse startup krijgt daarmee in een keer de beschikking over 75.000 chatbots. In augustus lanceert het bedrijf een platform voor digitale klantcommunicatie, gebaseerd op deze technologie.
Meer dan de helft van de Nederlanders maakt zich zorgen over de veiligheid van zijn online persoonsgegevens. Vooral de jongere generaties zijn zich in het afgelopen jaar meer zorgen gaan maken. Dat blijkt uit het Whats Happening Online-onderzoek, dat Ruigrok NetPanel sinds 2007 jaarlijks uitvoert.
De zusterbedrijven Blinker en MailPlus voegen de organisaties en bedrijfsdoelen bij elkaar en gaan verder onder de nieuwe naam Spotler. Vanaf volgend jaar gaan ze aan de slag op de internationale markt.
Ondanks de concurrentie van internet noteerde de Nederlandse directe verkoopbranche afgelopen jaar voor het derde jaar op rij een forse groei, zowel in omzet als het aantal business partners. Dit blijkt uit cijfers van de Vereniging Directe Verkoop Nederland.
De inschrijving voor de tweede editie van de Dutch Search Awards is deze week geopend. Marketingbureaus, merken en professionals kunnen tot en met 30 september hun beste case(s) op het gebied van search marketing insturen. Wellicht treden ze in de voetsporen van de vorige winnaars Wehkamp, Blue Mango en iProspect.
Prijsvergelijker Beslist.nl verwacht dat zijn bezoekersaantallen en omzet omhoog spuiten zodra Google Shopping, gedwongen door de Europese overheid, verplicht zijn dominante marktpositie opgeeft.
Facebook heeft inmiddels 2 miljard gebruikers, vier jaar nadat het eerste miljard was bereikt. Het staat daarmee op ruime afstand op YouTube, dat 1,5 miljard actieve gebruikers telt.
KNVB, Manutan, Bilderberg en Vacanceselect zijn genomineerd voor de DDMA Customer Data Award 2017. Deze onderscheiding beloont dit jaar voor de twaalfde keer de succesvolle inzet van klantdata in de customer journey.
Google DBM is de laatste grote DSP-partner die Ligatus aan zijn programmatic nativenetwerk toevoegt. Adverteerders kunnen native advertising op een programmatic wijze via Google Doubleclick Manager gaan verkopen.