More stories

‘Amerikanen boeken meer reizen via smartphone’

Mobile zal in de VS dit jaar goed zijn voor 40 procent van de online geboekte reizen, oftewel 76 miljard dollar. Dit is een toename van 16,7 procent vergeleken met vorig jaar, heeft eMarketer becijferd.

Marketing

Snapchat krijgt kaartweergave

Om zijn copycats voor te zijn introduceert Snapchat een nieuwe functie Snap Map. Op een kaart staat aangegeven waar vrienden zich bevinden en van hen zijn dan ook meteen verhalen af te spelen.

Marketing

Nieuwe voorzitter voor brancheorganisatie DDMA

Robert van Geffen, Global Head of B2B Customer Obsession & Digital Marketing bij Philips, is benoemd tot voorzitter van DDMA, de brancheorganisatie voor data en marketing. Van Geffen treedt per direct aan.

Marketing

Me2B: hoe je als omni-channel retailer de klant kunt geven wat hij wil

Retailers hebben te maken met klanten die aan het stuur willen zitten, oftewel Me2B. De klant bepaalt wat hij koopt, wanneer hij dat doet en via welk kanaal. Hoe kun je als omni-channel speler je doelgroep de controle geven en hen tegelijkertijd zo goed mogelijk van dienst zijn?

Retail

Activatiebureau Conspiracy Concepts failliet

Het Amsterdamse reclame- en activatiebureau Conspiracy Concepts, dat tien jaar terug nog de conceptontwikkeling en creatie van de cross-mediale campagnes van MySpace in de Benelux verzorgde, is failliet.

Creative

Adobe boekt recordomzet

Adobe heeft over het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar een recordomzet geboekt van 1,77 miljard dollar, 26 procent meer dan een jaar terug en ver boven de verwachting van analisten.

Adobe analytics

250 miljoen gebruikers voor Instagram Stories

Instagram Stories, het onderdeel dat de Facebook dochter heeft afgekeken van Snapchat, heeft 250 miljoen dagelijks actieve gebruikers. Dat meldde verkoopdirecteur Carolyn Everson aan CNBC.

Marketing

Snapchat torent boven Cannes uit met blikvangers

Met een groot reuzenrad, een private lounge en een gigantisch billboard op het Palais krijgt Snapchat alle aandacht van bezoekers en passanten op de boulevard in Cannes.

Cannes Lions

Nextail (Blokker) kiest voor nieuw attributiemodel

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, rolt TradeTrackers Real Attribution uit voor haar affiliate marketingcampagnes. De retailorganisatie wil alle sitebeheerders belonen die betrokken zijn in het conversiepad voor zijn campagnes.

Marketing

‘E-mailmarketing reisbranche en hotellerie kan veel beter’

Zowel de reisbranche als de hotellerie kunnen e-mailmarketing effectiever inzetten. Dit blijkt uit onderzoek van branchevereniging DDMA naar de campagnes die in 2016 door de grootste bedrijven in 24 sectoren werden verstuurd.

Travel

Dropbox helpt jong creatief talent op weg

Dropbox is dit jaar partner van de Cannes Lions School. Alle creatieve talenten die dit jaar meedoen aan het week durende programma maken kennis met productietool Dropbox Paper.

Cannes Lions

Marketeers halen meer digitale vaardigheden in huis

Grote bedrijven kopen steeds vaker zelf marketing- en mediatechnologie in plaats dat in te huren bij specialistische bureaus. Ook kiezen ze makkelijker voor consultancies voor het opstellen van hun nieuwe digitale strategieën.

Online marketing

‘Resultaat’ mag nu bij Cannes Lions

De vraag of en hoe effectief een reclameboodschap eigenlijk is, is lang besmet geweest. Creatie op zich is het hoogste doel, aldus de reclamemakers zelf. Die tijd lijkt voorbij, gezien de inzendingen voor de Cannes Lions.

Cannes Lions
Premium

New York Times, Bellingcat en Hackerspace op Dutch Digital Day

De sprekers van Dutch Digital Day zijn bekend, de derde editie van de inspiratiedag van Dutch Digital Agencies. Centraal thema is: de impact van digitale superkrachten.

Digital Agencies

Adobe: ‘We gaan naar Cannes met The Hovering Art Director’

Wat begonnen is als een lokale marketingcampagne voor de Benelux is inmiddels uitgegroeid tot een succesvolle wereldwijde campagne voor Adobe Stock: The Hovering Art Director. De campagne is ingezonden voor de Cannes Lions en zal daar ook worden gepresenteerd bij de Nederlandse handelsmissie Embassy of Dutch Creativity, waar Adobe een van de partners van is. We spreken met Alexander Meyers, Marketing Manager Adobe Benelux.

Campagnes