‘Amerikanen boeken meer reizen via smartphone’
Mobile zal in de VS dit jaar goed zijn voor 40 procent van de online geboekte reizen, oftewel 76 miljard dollar. Dit is een toename van 16,7 procent vergeleken met vorig jaar, heeft eMarketer becijferd.
Mobile zal in de VS dit jaar goed zijn voor 40 procent van de online geboekte reizen, oftewel 76 miljard dollar. Dit is een toename van 16,7 procent vergeleken met vorig jaar, heeft eMarketer becijferd.
Om zijn copycats voor te zijn introduceert Snapchat een nieuwe functie Snap Map. Op een kaart staat aangegeven waar vrienden zich bevinden en van hen zijn dan ook meteen verhalen af te spelen.
Robert van Geffen, Global Head of B2B Customer Obsession & Digital Marketing bij Philips, is benoemd tot voorzitter van DDMA, de brancheorganisatie voor data en marketing. Van Geffen treedt per direct aan.
Retailers hebben te maken met klanten die aan het stuur willen zitten, oftewel Me2B. De klant bepaalt wat hij koopt, wanneer hij dat doet en via welk kanaal. Hoe kun je als omni-channel speler je doelgroep de controle geven en hen tegelijkertijd zo goed mogelijk van dienst zijn?
Het Amsterdamse reclame- en activatiebureau Conspiracy Concepts, dat tien jaar terug nog de conceptontwikkeling en creatie van de cross-mediale campagnes van MySpace in de Benelux verzorgde, is failliet.
Adobe heeft over het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar een recordomzet geboekt van 1,77 miljard dollar, 26 procent meer dan een jaar terug en ver boven de verwachting van analisten.
Instagram Stories, het onderdeel dat de Facebook dochter heeft afgekeken van Snapchat, heeft 250 miljoen dagelijks actieve gebruikers. Dat meldde verkoopdirecteur Carolyn Everson aan CNBC.
Met een groot reuzenrad, een private lounge en een gigantisch billboard op het Palais krijgt Snapchat alle aandacht van bezoekers en passanten op de boulevard in Cannes.
Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, rolt TradeTrackers Real Attribution uit voor haar affiliate marketingcampagnes. De retailorganisatie wil alle sitebeheerders belonen die betrokken zijn in het conversiepad voor zijn campagnes.
Zowel de reisbranche als de hotellerie kunnen e-mailmarketing effectiever inzetten. Dit blijkt uit onderzoek van branchevereniging DDMA naar de campagnes die in 2016 door de grootste bedrijven in 24 sectoren werden verstuurd.
Dropbox is dit jaar partner van de Cannes Lions School. Alle creatieve talenten die dit jaar meedoen aan het week durende programma maken kennis met productietool Dropbox Paper.
Grote bedrijven kopen steeds vaker zelf marketing- en mediatechnologie in plaats dat in te huren bij specialistische bureaus. Ook kiezen ze makkelijker voor consultancies voor het opstellen van hun nieuwe digitale strategieën.
De vraag of en hoe effectief een reclameboodschap eigenlijk is, is lang besmet geweest. Creatie op zich is het hoogste doel, aldus de reclamemakers zelf. Die tijd lijkt voorbij, gezien de inzendingen voor de Cannes Lions.
De sprekers van Dutch Digital Day zijn bekend, de derde editie van de inspiratiedag van Dutch Digital Agencies. Centraal thema is: de impact van digitale superkrachten.
Wat begonnen is als een lokale marketingcampagne voor de Benelux is inmiddels uitgegroeid tot een succesvolle wereldwijde campagne voor Adobe Stock: The Hovering Art Director. De campagne is ingezonden voor de Cannes Lions en zal daar ook worden gepresenteerd bij de Nederlandse handelsmissie Embassy of Dutch Creativity, waar Adobe een van de partners van is. We spreken met Alexander Meyers, Marketing Manager Adobe Benelux.