More stories

Vijf nieuwe Adwords-ontwikkelingen die je moet weten

Er zijn wat grote AdWords-ontwikkelingen geweest. Smart bidding strategieën, meer inzicht in kwaliteitsscores, smart display campagnes, shopping ads in het Display netwerk, promotie-extensie en ga zo maar door. Maar wat zijn nu de AdWords-ontwikkelingen waar je écht iets mee moet, om niet achterop te raken?

Online advertising

Eerste partners voor Apples Business Chat

LivePerson, Salesforce, Nuance en Genesys zijn de eerste partners voor Business Chat, de klantenservice die Apple in iOS 11 introduceert.

Customer Service

KPN sluit klantenservice in Eindhoven

KPN sluit per 1 januari zijn afdeling klantenservice in Eindhoven. Ongeveer driehonderd mensen verliezen daardoor hun baan, meldt het ANP.

Customer Service

Start-up helpt dynamische programmatic video-ads bouwen

Een nieuw bedrijf uit Amsterdam ontwikkelde een platform om ‘gepersonaliseerde’ online videocommercials te maken voor programmatic exchanges. Iedere dag genereert We Adapt makkelijk honderden verschillende videocommercials per klant.

Facebook

Hoe Holiday Cars, Vacanceselect en D-reizen databasemarketing toepassen

Databasemarketing is bij veel reisbedrijven een ondergeschoven kindje in de marketingmix, is de ervaring van Willem van der Steen, oprichter en CEO van PI Marketing. “Natuurlijk wordt bulk e-mail als irritant ervaren.” Drie praktijkvoorbeelden van hoe het wel moet.

E-mailmarketing

Start-up zet blockchain in tegen GDPR-problemen

De nieuwe privacywetten van mei 2018 slaan enorme deuken in datagedreven marketing als uitgevers en adverteerders hun praktijk niet aanpassen. Start-up Faktor heeft een op blockchain gebaseerde oplossing gevonden.

Blockchain

Europese tv-zenders samen in programmatic video

Drie van Europa’s grootste televisiebedrijven richten de European Broadcaster Exchange op. Ze voegen hun programmatic videobereik samen als tegenwicht van Facebook en Google.

Online advertising

Sheryl Sandberg van Facebook op Cannes’ podium

De COO van Facebook, die het bedrijf samen met Mark Zuckerberg groot maakte, is een van de keynote speakers op het Cannes Lions. Sheryl Sandberg en collega’s treden veertien keer op Franse podia.

Cannes Lions

Site Centraal Beheer introduceert lettertype voor mensen met dyslexie

Centraal Beheer introduceert op zijn website een speciaal lettertype voor mensen met dyslexie. Het is de eerste verzekeraar die het zogenoemde Dyslexie font inzet.

Web-design

Duitse YouTuber krijgt 10.500 euro boete voor sluikreclame

De mediatoezichthouder van de Duitse deelstaten Hamburg en Schleswig-Holstein heeft een YouTuber een boete opgelegd positieve recensies van producten die reclame bleken. Hij vermeldde dat niet als zodanig.

Online marketing

Digitale transformatie in Insurance: klantbeleving via alle kanalen

De snelle acceptatie van mobiele technologie en social media hebben klanten minder loyaal en een stuk veeleisender gemaakt. Bovendien betreden concurrenten die niet gehinderd worden door een lange historie in de verzekeringenbranche de markt. Disruptie is onafwendbaar. Hoe ga je daarmee om als CMO bij een verzekeraar?

Strategy
Premium

HEMA: ‘Elf procent extra online omzet sinds invoering klantenpas’

In krap zes maanden tijd heeft HEMA twee miljoen leden weten te registreren voor het loyaliteitsprogramma ‘meer HEMA’. Daarnaast zijn er al al meer dan 700 duizend vouchers ingewisseld. Wat verklaart het succes en wat zijn de plannen met het relatief jonge programma?

Customer Loyalty

ABN zet Mixed Reality in om verzekeringen te verkopen

Op de Beyond Banking Days lanceren ABN AMRO en InSpark vandaag een eerste Serious Mixed Reality Game voor de HoloLens van Microsoft. Daarmee kunnen consumenten ervaren hoe (goed) zij verzekerd zijn.

Campagnes

Ook Social Awards voor Tim Hofman, Arjen Lubach en Netflix

Tim Hofman heeft vanavond drie Social Awards binnengesleept. Hij won in de categorieën Beste BN’er, Beste YouTuber voor zijn serie #BOOS en Beste Snapchatter. Arjen Lubach kreeg de onderscheiding voor Beste Video (Even voorstellen aan Trump) en Beste Inhaker (Kamergotchi).

Social

Heineken grootste winnaar Beste Social Awards (Zakelijk)

Heineken kwam als grootste winnaar naar voren bij de uitreiking van De Beste Social Awards – Business, de prijzen voor de beste creatieve uitingen van bedrijven en merken op social media. Heineken ontving onderscheidingen in de categorieën Beste Inhaker, Beste Advertising en Beste Copywriting.

Social