More stories

Structured Data: dynamisch opmaken van de content via GTM

De implementatie van Structured Data op een website wordt alsmaar belangrijker. Zeker met de komst van de Google Home en andere spraakgestuurde assistenten die getriggerd worden door spraakopdrachten. De opmaak via Schema.org is in het leven geroepen om zoekmachines een handje te helpen in het begrijpen van de content op je website en om een mogelijk zoekresultaat te verrijken met extra informatie of zichtbaarheid.

Web-design

Robot ontvangt bezoekers Gemeente Leidschendam-Voorburg

Een robot ‘in training’ wordt voortaan ingezet in het Servicecentrum van de Gemeente Leidschendam-Voorburg om de dienstverlening aan bezoekers verder te verbeteren. Leidschendam-Voorburg is de eerste gemeente van Nederland die een robot bezoekers laat ontvangen.

Customer Service

SEA: de beste combinatie van mens en automatisering

Search Engine Advertising is een ingewikkeld spel. De juiste combinatie van automatisering en menselijke input zorgt voor optimalisatie van campagnes en een efficiënte besteding van het budget. Wat zijn de mogelijkheden en aandachtspunten?

Marketing automation
Premium

Snakeware werft personeel via broncode website

Internetbureau Snakeware kiest een nieuwe, nogal techie manier om nieuwe medewerkers te vinden: het verstopt vacatures in de broncode van een website.

Digital Agencies

‘Groei online vakantieboekingen vlakt af in Europa’

Europeanen geven dit jaar weer meer uit aan online geboekte vakanties, maar de groei vlakt wel af. Adobe Digital Insights verwacht dit jaar een plus van 5,3 procent vergeleken met 10,8 procent van 2015 tot 2016. Dit staat in het Online Travel Trends Report.

Travel

Europese nieuwsuitgevers klagen in Europa angstig over cookies

Dertig van Europa’s grootste nieuwsuitgevers beklagen zich met een open brief bij Europese parlementariërs en ministers over de toenemende macht van Google, Apple, Facebook, Microsoft en Mozilla.

Online advertising

Outbrain sluit aan op AppNexus

Het tot nu toe gesloten contentmarketingnetwerk Outbrain lanceert Outbrain Programmatic Access (OPA) en stelt zijn inventory beschikbaar via AppNexus’ Marketplace.

Contentmarketing

Gratis stockvideo’s gebruiken zonder naamsvermelding

Nike doet het. Walibi Holland doet het. En wij doen het ook: gebruikmaken van videoheaders op de website. Maar het huren van een […]

Video

Trage reissites verlagen mobiele conversie

Mobiele websites die niet snel genoeg laden kosten de reisbranche boekingen. Drieënvijftig procent van de bezoekers haakt af als het langer dan drie seconden duurt, stelt Google. Dat terwijl de laadtijd van mobiele pagina’s van reissites gemiddeld 10,1 seconden is.

Travel

Utrecht wil experimenteren met nieuwe vormen van reclame

Het college van de Gemeente Utrecht wil met een reclameverordening ruimte bieden aan nieuwe vormen van reclame in de openbare ruimte.

Online advertising

Content Gap analyse: waar laat je steken vallen?

Ben je benieuwd of je met jouw content steken laat vallen ten opzichte van je concurrenten? Met een Content Gap Analyse breng je jouw relatieve zwaktes ten opzichte van je belangrijkste tegenspelers in kaart. En dat is bijzonder bruikbaar voor je contentstrategie. Ik toon je in dit artikel hoe je in een paar stappen een professionele Content Gap Analyse maakt.

Contentmarketing

Vanaf dinsdag vier Emerce evenementen in Beurs van Berlage

Vanaf morgen staat de Beurs van Berlage in Amsterdam weer in het teken van vier grote Emerce evenementen, waaronder een nieuw evenement Tech Live! Met de nieuwste technologie en succesvolle toepassingen ervan in business en marketing. Ruim 75 experts verdeeld over zes podia delen kennis, visie en ideeën.

E-commerce

Pure player Zamro op machine- en onderdelenmarkt: ‘Guided selling telt’

Kenners noemen Zamro steevast op hun lijstjes van veelbelovende B2B-bedrijven. Dit voorjaar nog werd de nieuwe ‘pure player’ in technische […]

B2B Digital
Premium

Google Marketing Next: de tofste nieuwe features in advertising

Jaarlijks presenteert Google zijn nieuwste features tijdens een eigen georganiseerd evenement: Google Marketing Next. Ik zet de belangrijkste updates voor je op een rijtje.voor je op een rijtje.

Attributie

De impact van de nieuwe Ad Rank algoritme-update van Google

Google heeft onlangs een wijziging aangekondigd voor het Ad Rank algoritme. Sinds begin mei 2017 is op een beperkt aantal zoekopdrachten deze wijziging reeds van toepassing. De verwachting is dat het percentage waarop het nieuwe algoritme toegepast wordt in rap tempo zal toenemen.

Online advertising